vermoedde inderdaad al zoiets. Wel mooi dat je dan met defensie zelfs naar canada kan. Ben in NL reservist maar dat soort dingen doen we niet. We komen amper nog in de bossen eigenlijk.
Nee is waar. Ieder zijn ding en ik denk dat het wel lastig is om hier iemand te vinden die ook zo’n avontuur aan wil gaan. Op zijn tijd een warmte douche is toch wel lekker, want dat ‘waterval-water’ is nou niet echt warm…
Hoi Ronny,
Heb je verhaal met veel belangstelling gelezen. Ben een vaak alleen reizende man van 54, Nederlander maar al 14 jaar woonachtig in Belgie, Voerstreek. Natuur liefhebber, foto’s maken en lange wandelingen en liefhebber van Scandinavie en de alpen landen. In 1994 al een keer in Canada geweest en nu de afgelopen 2 jaar weer naar Canada geweest. 2010 een treinreis van Toronto, Winnipeg, auto/trein naar Churchill, ijsberen, terug naar Winnipeg, Jasper, Prince Rupert, Vancouver Island en Vancouver zelf. In de meeste steden een paar dagen uit de trein en de omgeving bekijken. Raften, Niagara Falls, Sea kayak en nog meer leuke dingen. In 2011 heb ik een 4x4 gehuurd ook bij Hertz in Montreal en van daar uit via Quebec naar Labrador City, Happy Vally- Goosse Bay en verder over de nieuwe weg (pas in 2010 af)ook alleen maar gravel naar Cartwright en verder langs de kust van Labrador omlaag naar New Foundland. Verschillende dag trektochten gemaakt, verschillende zwarte beren gezien, maar niet zo veel als jij tegen bent gekomen. New Foundland is het land van de Elanden, je komt ze met bosjes tegen en ook veel op de weg, erg gevaarlijk. Had gehoopt walvissen en ijsbergen te kunnen zien maar ik was redelijk vroeg in het seizoen en zij waren erg laat dit jaar. Via Nova Scotia weer terug naar Montreal. Totaal 6000 km in 3 weken en nooit het idee gehad dat ik veel kilometers gemaakt heb. Zoals je zelf zegt het rijden daar is zo veel anders. 500km op 1 dag en je komt 10 auto’s tegen en verder ben je alleen met de natuur om je heen, wat wil je nog meer. Terug dus en nu richting Yukon en Alaska, maar ik schrok ook van de prijzen en als er een mogelijkheid bestaat om de kosten en de ervaringen van overweldigende natuur, wilde dieren en wat al niet meer te delen ben ik daar zeker voor te vinden. Ik had vorig jaar ook een zoekertje geplaatst maar jammer genoeg geen reacties gekregen. Was toen ook wel erg kort dag.
Zou graag wat meer over je reisplannen willen weten, ben zeer geinteresseerd om samen te reizen. Heb je al specifieke data in gedachte. Hoop van je te horen.
Met vriendelijke groet,
Bart
Hallo Bart,
Bedankt voor je antwoord, je hebt ook al mooie reizen in Canada gemaakt zo te horen. Ben nog niet aan de Oost kant geweest, moet dat toch ook eens een keer gaan doen.
Ja inderdaad, het wordt tegenwoordig allemaal een beetje duur hé.
Ik heb mijn vliegtuig ticket en huurwagen al geboekt.
Na wat zoeken op het internet kwam ik bij airstop.be uit voor de vlucht.Betaal 804 euro. Take of in Amsterdam. In die prijs zit wel het vervoer naar Amsterdam bij inbegrepen.(met de trein). Het is dus eigenlijk een combi ticket trein/vliegtuig, om die reden is de prijs nog doenbaar (alhoewel tegen 2010 betaalde ik nog 650 Euro).
Ik vertrek in Antwerpen Centraal met de trein naar Amsterdam op 22 juni. Ik vlieg met KLM naar Calgary. Op 21 juli ben ik terug in Belgie.
De huurwagen (jeep 4*4) heb ik geboekt via Sunnycars.be, 1060 euro voor die periode, alles inbegrepen, geen eigen kosten te betalen bij ongeval of glasbreuk, dus alles verzekerd voor 100 procent.(ongelimiteerd aantal km).
Ben al volop bezig met het maken van mijn roadbook, niet zoveel werk ,aangezien ik voor 90 procent dezelfde toer doe als in 2010.
Misschien kunnen we eens afspreken ofzo en eens een babbeltje doen als je tenminste kan die periode.We kunnen dan ook checken of onze intresses hetzelfde zijn. Laat maar wat horen,
De periode dat je wil gaan ligt buiten mijn normale vakantie periode, ben afhankelijk van de Nederlands bouwverlof, maar ik ga morgen mijn uiterste best doen om mijn baas te overtuigen dat hij me die periode vrij af moet geven.
Zag trouwens al dat de vlucht met KLM nu al meer dan 1000,= kost. Zal er vaart achter zetten anders wordt het als maar duurder.
Ga aanstaande vrijdag 13/1 naar de Vakantiebeurs in Utrecht, misschien vind ik daar nog een goedkoper vlucht.
Het lijkt me zo wie zo leuk om eens van gedachte te wisselen over de vakantie. Wat mij betreft zouden we volgende week zaterdag 21-1 wat kunnen afspreken. Maakt niet zoveel uit waar.
Ik ben mathieu 23 jaar en woonachtig in west vlaanderen.
Ook ik plan dit jaar een vakantie naar het verre canada.
Zelf ben ik echter nog nooit in canada geweest.
Ik heb geen vriendin en ook geen vrienden die geintreseerd zijn in zo een reizen dus moet ofwel de rush groepsreizen boeken ofwel alleen een wagen gaan huren … Maar gezien mijn jonge leeftijd is dit niet echt verstandig qua budgetaire redenen dan.
Ik vroeg mij af of er een bepaalde leeftijdgrens is voor het reisgezelschap? En aantal uiteraard
Gezien mijn leeftijd dat ik voor sommige mensen nog onder de “snotapen” val …
Anders ben ik zeer benieuwd naar de verdere reisplannen
Anders ben ik zeer benieuwd naar de verdere reisplannen!
Ik heb de indruk dat ik enorm veel zou kunnen bijleren op deze reis en plekjes leren kennen in canada die anderen zelden of nooit kunnen zien.
Sorry maar ik heb je bericht pas vandaag gelezen. Normaal krijg ik altijd een mail van wereldreiziger als er een nieuwe reactie is, deze keer dus niet.Weet niet of je je baas hebt kunnen overtuigen, laat eens iets weten aub als je nog interesse hebt om een keer samen te komen.Mail me dan op canada@telenet.be.
Nogmaals mijn excuses,
groetjes
Ronny
Neen jonge, een leeftijdsgrens heb ik er niet echt op gezet. Belangrijkste is dat je een hele grote passie hebt voor de natuur, want iets anders ga je daar niet zien zalle als je mij moest vergezellen.
groetjes
Ronny
Ik heb een grote passie voor natuur en in het bijzondere nog meer voor de dieren! Heb speciaal het westen van de usa gedaan voor de wondermooie natuur… Maar was teleurgesteld over de dieren die ik (niet) gezien heb. Heb je al een route uitgestippeld? Dan kan ik eventueel eens kijken of ik mij kan vinden in die route.
Zal er veel wildlife inzittn? En last but not least toch ook belangrijk voor mij (als jonge snotter, quanta kosta?)
Wildlife zul je daar wel zien, wees daar maar zeker van.
Laatste keer dat ik daar was heb ik 16 grizzlies gezien, 40 zwarte beren, vossen, wolven, otters ,bevers,Bizons, caribous, eagles, elanden, herten, zalmen ,…
Natuurlijk moet je wel steeds een beetje geluk hebben hé, op de juiste plaats op de juiste tijd hé. Ik stel mijn trip dan ook vooral af op wildlife observatie. S morgens vroeg op pad en 's avonds laat nog … op pad.Dus het zijn wel lange dagen hoor, langs de ene kant vermoeiend maar langs de andere kant succes verzekerd en een pak voldoening.
Ik land in Calgary(alberta) en dan rij ik naar het noorden, naar de North West territories, vervolgens ga ik stilaan in westelijke richting naar de Yukon Territorie, dan verder door naar midden Alaska en zo zuidwaarts naar de Golf van Alaska, dan in noordelijke richting naar Denali,dan terug oostwaarts naar Canada, dan naar British Colombia en door de Rocky Mountains terug naar Calgary. Totaal van ongeveer 10.000 km. Tussendoor trek ik ook de bossen in met de tent en overnacht ik daar om de grizzlies te spotten die vissen op de zalm.Ooit gehoord van de film “Into the Wild”? Christopher Mcandless kwam om in de wildernis van Alaska (stierf in een achtergelaten busje, totaal uitgehongerd omdat hij niet meer terug kon naar de bewoonde wereld omdat de rivieren die hij over moest te hard aangezwollen waren). Die trip wil ik ook doen in 2 a 3 dagen. Kijk maar eens op Google bij stampede trail Alaska en Christopher Mcandless .
Kostenplaatje; dus voor een maand:
jeep, naft, vliegtuigticket en eten: toch wel rond de 2.300 a 2.500 Euro hoor.
Let wel op, dit is een zeer avontuurlijke reis; een hotelletje ga je niet zien zalle, slapen in de tent of in de auto, douchen ergens onder de waterval of in de rivier. Eten koop ik in en kook dus zelf (met wat geluk kunt ge uwe eigen gevangen zalm klaarmaken op het vuur), dus restaurantjes mag je ook vergeten.
Dus je ziet het, ik hou het betaalbaar, gewoon omdat ik ter plaatse eigenlijk niet veel meer op doe.(buiten de naft en eten)
Enige troost, ha ha, in de 4 weken kan, je wel eens een keer of 2 een warme douche nemen, allee toch zeker 1 keer , net voor we terug naar huis vliegen, anders mogen we de vlieger nie op, ha ha.