Alaska/Yukon

Hallo reisgenoten,

Toch nog maar eens proberen.

Ik zou graag nog eens terug gaan naar Alaska/Yukon.
Backpacken, kanoën of kayakken voor een dag of 5 in een NP en dan verder reizen naar een ander NP is mijn inziens de beste manier om Alaska/Yukon te beleven.
Het risico om dit alleen te gaan doen is voor mij te groot en zoek daarom een reisgenoot. Houd je van natuur, rust en vooral wildlife en ben je een beetje avontuurlijk ingesteld dan is dit echt is voor jou.

Ben benieuwd!!

Erik (41)

Hallo Erik,

ik heb gelezen van jouw ideetje, dit is wat ik ga doen misschien sluit het of past het aan.
Ik ga september voor 4 wk naar west Canada (british colombia).
heb een fly/drive geboekt en wel vliegen naar Vancouver, hier 4 dg dan auto ophalen en rondtrekken door o.a. de parken Yoho, Jaspen (wandelen) om naar links af te buigen en via vancouver island (o.a. zee-kayakken en orka’s spotten) weer terug in vancouver.

Ik heb ook gekeken naar Yukon maar het land is zo enorm groot dat ga ik niet redden in 4 wk dus helaas keuzes, keuzes.

aangezien ik alleen reis (nog alleen reis) neem ik een tentje mee want dit is voor mij het goedkoopste. Een hotelkamer is wel p.p. maar als je alleen ben betaal toch mooi altijd voor 2 personen.

wel, dat was het zo’n beetje
see you,
Edwin

Hoi Edwin,

Het sluit idd niet echt aan daar zijn de afstanden te groot voor.
Hoe reis jij?? Is het de bedoeling om (bijna) elke dag naar een andere plek te rijden??

Groet Erik

hallo Erik,

mijn idee is om in 3 a 4 dg naar de Rockies te rijden en daar zo’n 10 dg te blijven. paar dagen Banff dan Yoho en Jaspen. Elk park dus een paar dagen met de tent staan. Het zal dus blijven bij een indruk.
maar ik boek en regel verder niets dus ter plekke kan het nog veranderen.
b.v. maar 2 parken en dan langer blijven.

Iets wat ook op het lijstje staat is orka’s spotten en kayakken dus wil ik i.i.g. de 4e week op Vancouver island zijn.

ik was al bang dat het niet aansloot met Yukon maar ja niet geschoten…
Yukon schijnt wel heel mooi te zijn dus je gaat veel zien/beleven.
Toch ook het gebied van de tv-serie v/d ijstruckers?

groeten, Edwin

Hoi Edwin,

Ik denk dat je niet echt het gevoel krijg van backcountry als je slecht een paar dagen in een NP verblijft, daar heb je toch wel zeker een dag of 5 voor nodig.
Daar komt nog bij dat BC toeristischer is dan YT of AK.

Heb het wel eens gekeken maar zou niet weten waar het opgenomen is.

Groet Erik

De iceroadtruckers gaan nog verder naar boven. Die beginnen pas in Yellowknife. Dat is geen yukon maar Northwest Territories als ik me niet vergis.

Ben me zelf ook aan het orienteren om "terug’ naar canada te gaan. Ben er nog niet uit. Alleen lijkt me zo ongezellig. Groeps reizen gevonden van oa Sawadee en Askja en een canadase aanbieder van trekkings.

Hoe en bij wie heb je die fly-drive geboekt Edwin?

ik heb geboekt bij World Ticket Center.
had eerst zelf naar vlucht- en autoleaseprijzen gekeken op internet en daarna offertes gevraagd bij Gocanada en WTC.

WTC reageerde na een paar dg of ik nog interesse had en zij garandeerde de laagste prijs. Ik heb de prijzen voorgelegd en ze zijn gezakt met de prijs. Dus maar geboekt.
Verder geen ervaring met deze WTC.
Edwin