Een vraag is het zo dat je met een grote c30 camper 6 volwassenen niet op een camping plaats mag staan. Er werdt ons vertelt dat je maar met 4 volwassenen en 2 kinder op een plek mag staan.
Iedere camping heeft zo z’n eigen beleid. Meestal als je met een camper aan komt zetten, zitten daar twee volwassenen bij inbegrepen, voor extra mensen moet je bijbetalen. Doorgaans wordt hier geen limiet aan gesteld, zolang je maar betaald. Als een camping je afwijst met 6 personen, zul je een andere camping moeten zoeken.
Succes! ![]()
Nog nooit van gehoord. Het is wel zo, dat sommige Provincial Park campsites door de kleine paden, en dus een gebrek aan (draai-)ruimte, campers langer dan 27ft. niet toe kunnen laten. Dat kun je altijd even navragen bij het lokale Tourist Information Centre.
Het maximum aantal personen per campsite is acht, ongeacht de lengte van de camper.
Hier kun je er wel wat over vinden:
Nog even een aanvulling: Van het maximum aantal personen(8) mogen er inderdaad slechts 4 volwassenen zijn. De handhaving hiervan verschilt wel per campsite en bij de zg. self-register campsites is daarop geen of nauwelijks controle en als je geen aanleiding geeft tot…zal je ook niet snel verwijderd worden. Deze restrictie geldt alleen voor de provincial en national parks campsites en niet voor privé campgrounds.
Verreweg de meeste campers die je kunt huren bieden plaats aan maximaal 6 personen simpelweg omdat er niet meer zitplaatsen (en veiligheidsgordels) in zitten. Wij zijn ca 10 weken met een 31 ft camper op stap geweest en ik ben nergens een restrictie tegengekomen dat deze camper te groot was voor een campground (NP, PP noch private). Als je al een RV kunt huren die plaats biedt aan meer dan 6 personen heb je het doorgaans over een camper van het formaat ‘Openbaar Vervoer Bus’ en die mag zelfs in Canada niet met een gewoon rijbewijs bestuurt worden.
Dit soort campers passen meestal ook niet op de, doorgaans wat kleinere, PP campgrounds. En betalen doe je per persoon.
Ik kan me zo voorstellen dat de restrictie van max. 8 personen per plek geldt om te voorkomen dat er ‘tig’ tenten of campeerbusjes op een plek gaan staan. Meestal zijn de plaatsen, zeker naar Europese maatstaven, ruim bemeten (zeker in NW Territories, maar ook in BC, Alberta en Yukon).
Rob