Camperreis Canada met baby 10 maanden

Hoi,
11 juni - 7 juli gaan wij met een baby van dan 10 maanden naar Canada. Wij hebben een camper gehuurd en willen graag weten of wij een maxi cosi uit Nl mee kunnen nemen of daar een autostoel dienen te kopen. Ook willen wij graag weten waar wij haar het beste kunnen laten slapen? In een camping bedje op een van de bedden? En waar hebben jullie een kinderstoel gekocht?

En raden jullie tot slot aan om RV park in Tofino en Banff, Jasper van te voren te reserveren?

PS indien dit bericht wederom niet in het canada forum terecht komt, kan iemand mij uitleggen hoe ik dit bericht daar kan plaatsen?

Groeten en dank
Natacha en Robert

Over kinderzitjes kan ik je niks vertellen.

Banff en Jasper zeker van te voren reserveren, Tofino weet ik niet. Sowieso als je een camper met koelkast hebt, dan zou ik boodschappen doen voor je naar Tofino rijdt, het is daar een stuk duurder dan aan de oost kant van het eiland.

Dag Natacha,

Wij namen onze klein mannen al mee naar Canada vanaf hun 4 maanden en ze hebben er ondertussen al enkele trips in Noord-Amerika met ons opzitten.
Eerst en vooral een opmerking over de periode dat jullie gaan… juni… hou er rekening mee dat het aardig koud kan zijn in de bergen (Jasper, Banff). Zeker veel laagjeskleding voorzien voor je kleine uk. Zelfs in juni kan het sneeuwen in deze streken.
Op de overheidswebsite vind je bijvoorbeeld volgende info: “The mountain passes of the hiking trails may not be clear until the end of June. Never assume that because the trail or road is clear at your feet that it will be clear at your destination.”

Over een **slaapbedje **kan ik het volgende meegeven, deze link beantwoordt misschien je vraag: Veelgestelde vragen | Travelhome
Wijzelf zijn fan van het kinderbedje BabyBjörn (meer informatie bij TIPS). Zolang onze kinderen daar inpasten (tot 3 jaar) hebben wij dit overal mee naar toegenomen. Ze hebben daar heerlijk in geslapen. Alleen weet ik niet of dit geschikt is om in een camper te plaatsen.

Een **kinderzitje **kan je normaal bijhuren, dat hebben we zelf elke keer gedaan, maar er zijn ook mensen die hun eigen zitje meenemen. Alleen weet je dan niet in welke staat het de vliegtuigreis overleeft. Wat ik zeker zou aanraden als je er ééntje bijhuurt… laat de mensen waarbij je je camper huurt het zitje installeren!!! De systemen zijn niet helemaal dezelfde als in Europa en als je zelf moet beginnen prutsen net na een lange vliegtuigreis, dan ben je niet in de stemming ;). Zorg ook dat je de communicatie van de verhuur bij de hand hebt, zodat je zeker krijgt wat je gevraagd hebt (moest er discussie ontstaan).

Gaan jullie veel wandelen? Gegeven dat je de vraag niet stelt, ga ik ervan uit dat je wel over een goed draagsysteem beschikt? Wij hebben onze buggy maar 1 keer meegenomen op al die reizen en dat was toen onze oudste 4 maanden was. Maar uiteindelijk droeg ik onze kinderen altijd en hebben we daarna de buggy gewoon thuisgelaten. Wat ik een super goed draagsysteem vond, was ergocarrier. Heel licht en makkelijk opvouwbaar. Geen ellenlange meters doek, het draagt als een rugzakje, maar dan met een kindje erin.

Voila,
Alvast veel plezier met de verdere planning van jullie reis.
Vanessa

Wat ik zeker zou aanraden als je er ééntje bijhuurt… laat de mensen waarbij je je camper huurt het zitje installeren!!! De systemen zijn niet helemaal dezelfde als in Europa en als je zelf moet beginnen prutsen net na een lange vliegtuigreis, dan ben je niet in de stemming .

Ik heb geen camper ervaring, maar bij de meeste verhuurders krijg jij na een vlucht geen camper mee. Je moet minimaal 1 lokale overnachting hebben gehad voor je een camper mag besturen.

Klopt helemaal.

Maar het is wel gemakkelijk om de verhuurder het zitje te laten plaatsen. Onze ervaring is dat de Europese en Amerikaanse systemen aardig **verschillend **zijn. Ondertussen hebben we alle reeksen kinderzitjes doorlopen in USA en Canada… En dan wil je toch wel zeker zijn dat het kinderzitje goed wordt vastgemaakt.

Wat ons betreft, hebben wij er dus steeds voor gekozen om een zitje te huren. Het strafste wat we hebben meegemaakt is dat ze ons een kleiner zitje probeerden te geven dan hetgeen we gereserveerd hadden. Het juiste kinderzitje was niet voorradig. Dat ging natuurlijk niet! Met onze verhuurvoorwaarden bij de hand en door voet bij stuk te houden, zijn ze dan uiteindelijk op onze vraag, een zitje bij hun concullega’s gaan halen.

Als je een zitje meeneemt zitten daar ook risico’s aan vast… vluchtwissel, hoe gaan ze ermee om. Als wij nog eens een kinderzitje nodig hebben, gaan we toch terug huren. Misschien wel eens leuk om te horen of andere mensen ervaring hebben met het meenemen van hun eigen zitje.

Vrolijke reisgroeten,
Vanessa

Ha Vanessa,

Super bedankt voor je reactie! Wij vertrekken 11 juni tot 7 juli en weten idd dat het in de bergen (Banff, Jasper) nog koud kan zijn! We nemen voldoende kleding mee.

Vow het kinderzitje kunnen wij bij Cruise canada geen zitje huren. Wel kunnen wij via weetravel (verhuurder in Canada, US) een zitje huren. Dit is best kostbaar, maar naar mijn weten is het niet mogelijk om de maxi cosi mee te nemen aangezien ze in Canada geen driepuntsgordelsysteem hebben.

Alternatief is een autozitje kopen maar dan hebben wij dus tot de Wallmart geen autozitje voor onze dochter…

Ik ken idd het babybjorn bedje. Deze hebben wij ook. Waar heb jij het bedje geplaatst in de camper? Via weetravel zouden wij ook een soort plank kunnen horen zodat we het achterste bed kunnen afsluiten.

We halen de camper na een overnachting trouwens op dus idd niet meteen.

Qua draagzak nemen wij er een van Baby bjorn mee.

grottoes en dank!

Hoi Natacha,

Zoals ik reeds zei weet ik niet of het babybjorn bedje geschikt is voor de camper. Geen eigen ervaring… vandaar de link die ik erbij gaf en die hetzelfde zegt als jij:
https://www.travelhome.nl/canada/informatie/faq/reizen-met-kinderen-door-canada:
“Q: Is het mogelijk om een kinderbedje bij te huren? Of is er een andere bescherming aanwezig voor de kinderen?
A: U kunt een eigen campingbedje meenemen. Sommige verhuurders verhuren ook campingbedjes. Deze kunt u dan op de dinette plaatsen. Let er wel op dat uw kind niet uit het bedje kan klimmen. Het bedje kan ook in het gangpad staan maar dan kunt er niet meer makkelijk door. In geval van nood is dat niet echt fijn. Wat u ook kunt doen, wanneer u bijvoorbeeld een 25ft camper heeft, is dat u bij een bouwmarkt een plank haalt en deze plaatst bij het achterbed. Zo kunt u het achterbed afsluiten. U kunt het dan gebruiken als bed, maar ook als speelruimte. Dit werkt tevens erg fijn wanneer u aan het koken bent.
Zogenaamde vangnetten voor het bovenbed (voor kinderen), zoals soms in andere landen aangeboden, kent men in Canada helaas niet.”

Als je rondneust op internet zie je wel dat mensen bijzonder creatief zijn met het plaatsen van het bedje (op een bed, of waar het keukentafeltje staat) of het kinderzitje. Hier enkele links voor wat inspiratie:
http://forums.motorhomemagazine.com/index.cfm/fuseaction/thread/tid/28228941/print/true.cfm
http://www.laidbackdad.com/wp-content/uploads/2013/09/IMG_3137.jpg
http://canada.startpagina.nl/forum/topic/539871/onze-ervaring-camperreis-met-baby-9-maanden/

Naast een plank is een baby bed rail een optie. Ik heb daar GEEN ervaring mee. Je kan die ook kopen in de Wallmart :slight_smile: Heeft de verhuurder van je camper geen oplossingen? Misschien reageert er nog iemand op jou vraag die wel zelf ervaring heeft.

Kinderzitjes huren is idd duur. Op 1 van de vorige links kan je lezen dat iemand riemen meeneemt om de maxicosi die ze meenamen extra te bevestigen: Onze ervaring camperreis met baby (9 maanden) - canada - canada.startpagina.nl
“Wij hebben het creatief opgelost, door de maxi-cosi neer te zetten op de achterste bank en te klemmen onder het tafeltje. Vervolgens de beide binnenste riemen achterlangs te doen (daar zit een gleufje in de maxi-cosi om het doorheen te doen) en de beide wijde riemen over het voeteneind van de maxi-cosi. werkte op zich goed. Gelukkig ook geen test gehad door bijv. hard te moeten remmen of een aanrijding.”

Alles hangt ook af van de indeling van jullie camper. Het is inderdaad niet leuk om even rond te rijden zonder dat de baby vast zit. Ik begrijp je dilemma.

Ik hoop dat je iets hebt aan deze info en dat jullie een oplossing vinden. Het zou leuk zijn als er iemand met camper- en babybed-ervaring reageert :slight_smile:
Succes,
Vanessa

je zal inmiddels wel al geweest zijn maar wij hebben in canada de goedkoopste goedgekeurde zitje gekocht voor mijn dochter. Ze was toen 2 jaar dus wel een type groter autostoel. Dit was goedkoper dan een zitje huren. Na afloop bij het verhuurbedrijf achtergelaten voor een volgende persoon.