Camperreis West-Canada

Hallo,

We willen in juli/aug 2012 een camperreis doen met onze 4 kinderen.
Een kostbare reis die we zeker niet vaak zullen (kunnen) maken.
Nu is mijn vraag of je ook in drie weken al het moois kunt aanschouwen.
Ik bedoel dan met Vancouver, Vancouver Island, Wells Gray, Banff, Jasper en het Dinosaur NP in het programma. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

3 Weken moet lukken, al zal je op sommige plaatsen niet echt lang kunnen blijven.
Maar bezoek zeker ook andere plaatsen, zoals regionale parken. De nationale parken zijn immers enorm druk bezocht tijdens de zomermaanden. En het gebied buiten deze parken is zeker zo mooi, zoniet mooier al was het maar omdat je er minder mensen ziet.

Voor een reis van 3 weken zou ik geen rondje doen, maar in 1 richting gaan. Zo heb je voldoende tijd om al het moois te zien wat je wil zien.

Dus vertrekvanuit Calgary en maak een reis naar Vancouver en Vancouver Island (of andersom). Bijvoorbeeld als volgt:

Als je 3 volledige weken gaat dan heb je 22 dagen in totaal (met het heen en terug vliegen inbegrepen) en dan zou je bijvoorbeeld een reis kunnen maken als volgt:

Dag 1: Aankomst Calgary
Dag 2: Calgary
Dag 3: Drumheller - Calgary - Banff
Dag 4: Banff
Dag 5: Banff
Dag 6: Banff - Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper
Dag 9: Jasper - Clearwater (Wells Gray PP)
Dag 10: Clearwater/Wells Gray PP
Dag 11: Clearwater - Whistler
Dag 12: Whistler
Dag 13: Whistler - Parksville of Qualicum Beach
Dag 14: Qualicum Beach - Tofino
Dag 15: Tofino
Dag 16: Tofino
Dag 17: Tofino - Victoria
Dag 18: Victoria
Dag 19: Victoria - Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: Vancouver
Dag 22: Vertrek Vancouver

En je kan deze route natuurlijk ook omdraaien. Als je een rondje wil doen vanuit Calgary of Vancouver dan ga je geen tijd hebben voor Vancouver Island.

Hopelijk heb je hier wat aan!
Vele groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile: