Camperreis West-Canada 2012

Dag,

Er is erg veel gepost over routes en er staan er veel op het net. We willen altijd graag zoveel mogelijk moois zien maar vaak is de tijd beperkt.
In juli 2012 gaan we met onze vier kinderen in 4 weken een camperrondreis maken in West-Canada.

We beschikken 25 dagen over een camper. De volgende plekken dachten wij (in grote lijnen) te bezoeken:
[ul]
[li]Vancouver[/li][li]Osoyoos[/li][li]Wateron Lakes[/li][li]Yellowstone[/li][li]Drumheller[/li][li]Banff[/li][li]Jasper[/li][li]Wells Gray[/li][li]Whistler[/li][li]Tofino[/li][li]Victoria[/li][li]Vancouver[/li][/ul]Denken jullie dat deze reis haalbaar is in 25 dagen of is het te enthousiast? Of hebben jullie ander ervatingen/suggesties.

Alvast bedankt.

Gr. Victor

Ik heb dit lijstje even snel door Google Maps gehaald en met 35 dagen is het nog behoorlijk haasten.

Om te beginnen zou ik Yellowstone eruit halen, bewaar dat voor een rondreis in West USA (combineer het met Grand Teton en de vele andere prachtige NP’s die de VS te bieden heeft in die hoek).

Daarnaast denk ik dat Wateron Lakes+Drumheller en Vancouver Island niet te doen zijn samen. Dat wordt dus keuzes maken. Of zelfs beiden weglaten, zodat je meer de tijd hebt voor het vasteland van BC zelf.

We hebben het rondje Vancouver, Merrit, Wells Gray Park, Jasper Banff, Invermere, Nelson, Osoyoos, Manning NP, Whistler, Powell river, Overvaren naar Vancouver Island, een nachtje Quadra Island, Pacific RIM NP (Tofino), Nanaimo, Victoria en weer overvaren naar Vancouver gedaan in 21 dagen. Dat was heel goed te doen en voldoende tijd om onderweg vaak even te stoppen. Maar wel met een huurwagen en dat rijdt wel makkelijker en sneller dan een camper. De hotels waren vooraf geboekt dus we hebben niet naar slaapplaatsen hoeven zoeken, niet hoeven schoonmaken en niet onze bedden op hoeven maken.

Jullie hebben een paar dagen meer, maar ik zou inderdaad toch US laten vervallen want Yellostone is wel erg ver uit de route.

Drumheller vonden wij erg tegenvallen. Hier moet je echt archeoloog voor zijn wil je dit zo interessant vinden om er zover voor om te rijden.
Ik zou ook yellowstone laten vallen. Dit is te ver.
Waterton zou ik alleen aangaan als je glacier ook mee kunt pakken. Waterton is mooi maar klein. In glacier kun je jezelf wel een paar dagen vermaken.

Dank voor jullie reacties, kan ik wel iets mee. Wat een prachtige foto’s trouwens!

Groet,
Victor

Ik ben aan 'n bijna 5 weekse reis bezig en heb volgende locaties gedaan (erachter het aantal nachten):
Vancouver 3
Port McNeill 3
Tofino 2
Victoria 2
Whistler 1
100 Mile House 2 (ranch)
Jasper 3
Banff 3
Greatfalls 1
Wolf Creek 4 (ranch)
West Yellowstone 1
Old Faithful 2
Colterbay Grand Teton 1
Canyon Village 2
Cody 1 (daar ben ik nu)
onderweg 1
Calgary 1

Deze route en dit aantal dagen is voor mij (met huurauto dus niet met zo’n logge sukkelhut) heel goed te doen.

Yellowstone was overigens geweldig! Ik vind 't een heel geslaagde combi met Canada.

Ik ben trouwens door Glacier heen gereden van west naar oost, maar vond 't niet zo heel bijzonder. Had al wel mooiere dingen gezien in de Rockies. Yellowstone is daarentegen echt de moeite waard als je van geysers en allerlei spannende helderblauwe poeltjes met oranje randen houdt. Het gamedriven was ook wel 'n sport op zich, maar buiten heel veel bisons en elks heb ik alleen 'n coyote gezien als speciaal wild. Beren hielden zich helaas schuil. Gelukkig had ik bij Jasper al veel blackbears close-up voor m’n camera gehad, maar ik had eigenlijk toch graag 'n grizzly of moose gezien. En ja, ik ben er elke dag bij schemer en zonsopgang op uit gegaan, maar dat heeft niet altijd succes.
Houdt er wel rekening mee dat je met 'n camper niet overal in mag in Yellowstone, sommige d-tours zijn verboden. Je bent veel beter af met 'n huurauto, dan slaap je ook wat comfortabeler en reis je 'n stuk sneller.

@redbulletje.
Je ziet de schoonheid van een park ook niet als je er alleen maar doorheen rijdt.
Je moet wel je bergschoenen aantrekken.
Vanuit de weg zijn banff en jasper inderdaad mooier.
Wij vonden glacier één van de mooiste parken die we gezien hebben, en wij hebben al veel gezien mag ik wel zeggen.

Ah, voor Moose and Grizzly (and other wildlife like wolves, cariboo and lynx) moet je in The Yukon wezen en dat gaat hier prima in een ‘sukkelhut’ (gewoonlijk camper of RV genoemd). What’s the point in racing through Canada :slight_smile:

Jasper 3
Banff 3

Ik zou me in Banff stationeren, daar in het infocenter bezien wat je allemaal kan doen. En vanuit Banff city de andere parken (kootenay, jasper) bezoeken. De afstanden zijn er niet te groot.

hoogtepunten:

-Minnewanka lake-trail in Banff
-Lake Louise in Banff
-Rockwall-trail in Kootenay
-Maligne lake in Jasper