ach Anouko is toch ook gezellig,hihihihi ik kan zo een wijntje koud zetten en een biertje hoor koelkast is vlakbij.
ik denk dat het dat is Marja die ko op het eind he.
ik ga je site eens goed bekijken,had al eens vluchtig gekeken.
we moeten nog lang wachten he eer het september is,maar dan hebben we wel veel tijd om alvast te genieten van al dat moois wat in het verschiet ligt.
Ziet eruit als een mooie route, hoeveel km is dit ongeveer in totaal. In het verleden wel eens ervaringen gehad met teveel kilometers. Af en toe een dag niet rijden is zeker ontspannend
Marenko,
Jij bent hier dus zo te zien vaker geweest.
Even een vraagje, wij zijn dit jaar met onze kleine van 1 jaar in argentinie geweest, een echte aanrader. Heel goed te bereizen. Zien jullie tijdens mullie reizen in west vs vaker mensen met een kleine? Wij willen volgend jaar gaan als ze bijna 2 jaar is.
Groeten Paul
hoi hoi.
de route is ongeveer 2900 km.en we rijden zeker niet iedere dag.
in de parken trekken we er toch wel een paar dagen voor uit.
in yosemite overnachten we 2 keer.pfffffffff morgen 4 uur proberen een plek te reserveren.
heb jij ook deze reis gemaakt??? is er misschien iets van wat je zegt dit moet je zeker zien.
groetjes Marja:dag:
Heel eerlijk gezegd hebben wij daar niet zo opgelet. Ik kan me maar van 1 keer herinneren dat we naast een ander nederlands stel stonden welke ook met 2 kleine kinderen reisden. Maar ik weet wel van een ander forum dat er genoeg anderen met kleine kinderen deze reis ook maken. Sommige met een camper andere met een auto en hotels. Ik begrijp daar ook wel dat mensen met kleine kinderen de reisdagen korter houden en minder rijdagen in de route zetten. En wanneer ze met een camperreizen ook rekening met de kinderen houden in de keuze van de campground. Dus het kan zeker wel met een kleine naar Amerika.
Veel succes morgen! Ik duim voor je dat je een mooie plek op een van de pines krijgt.
hoi marja
pfffffff heb de kriebels ervan hahahahaah.
maar heb goede hoop,manlief heeft deze week vrij genomen,hemelvaart is ook donderdag en vrijdag verplicht snipperen,dus ik zei goh kun je dinsdag dan ook vrij nemen kun je mooi meedoen.
hebben jullie ook alles rond???
Ik heb de campgrounds op de state parcs waar we willen gaan staan gereserveerd. We bezoeken dit jaar geen grote nationale parken. De rest van de campgrounds weet ik nog niet of we die gaan reserveren. Maar goed we hebben nog ruim 4 maanden ![]()
ben druk aan het oefenen hahaha ik word gekkkkkk.
zet alles open wat open kan.
heb begrepen dat de upper nogal druk is???
waar hebben jullie gestaan??
Wij hebben een keer op North gestaan en vorig jaar op Lower.
Zet in ieder geval ook de hele lijst open van de verschillende pines campgrounds. En daarnaast dan een aantal plekken.
Spannend hoor…
heb gereserveerd plaats 022,maar er blijft bij boeking processing staan dus weet nu niet zeker of het wel goed is pfffffffffffffffff.
het staat al wel in het account,dus nu maar afwachten:wub:
ja hoor het is gelukt gelukkig.
pfffffffffff maar goed ook, inderdaad binnen 10 minuten kun je niet meer boeken.
en nu op naar september:dag:
Gefeliciteerd. Op welke campground sta je? North, upper of lower?
we staan op de upper.
gelukkig is dit ook gelukt,kreeg het even benauwd hoor duurde even voor dat er confirmd stond,hahahah dacht zal toch niet he geboekt en dan gaat het toch niet door.
maar er zijn nog meer plaatsen om te staan buiten yosemith maar dit is toch het mooist.
nu nog 1 plek boeken en dat kan pas in juli,een heel geregel is het maar leuker als een vakantie naar turkije boeken ofzo.
we drinken er 1 op als jullie ook in oktober er zijn als jullie op tijd zijn.
Ondanks de spanning is het boeken van een plek in yosemite ook weer heel erg leuk. Straks als je er staat moet je maar eens bedenken dat iedereen die er staat in dezelfde spanning gezeten heeft. ![]()
Verder is het gewoon al leuke voorpret voor de vakantie, al het voorbereiden, plannen en reserveren. Wat ik ook nog doe is op google afbeeldingen bekijken van plekken waar we heen gaan, of routes bekijken via streetview om te zien wat de mooiste route is.:cheer:
Bij welke camperverhuurder hebben jullie de camper gehuurd? Voor het geval ik de plek vergeet waar jullie straks staan in Joshua tree. ![]()
wij hebben de camper bij El Monte gehuurd,jullie bij Road Beer? ik vond het prijsverschil nogal groot dus vandaar voor deze verhuurder.
wij googelen ook veel en inderdaad zo kun je zien welke routes er mooi zijn.
nog 4 maanden en dan is het zover.voor mijn man is het niet zo spannend als voor mij hij is al zo vaak in America geweest hahahah kind aan huis,hij reist veel voor zijn werk en heeft ook nog tijd om al dat moois daar te bekijken,wat een luxe heeft hij toch en dan maar zeggen goh wat was ik druk.
we hebben een grote 3 liter bacardi fles en daar doe ik steeds 2 euro munten in eens kijken hoever ik kom voor de vakantie,dit is gewoon leuk om te doen hahahah mijn man zegt al ,mooi kunnen we naar die eettent en naar die eettent hahahah en ik helemaal kogelrond terug komen.
jullie halen de caravan in Las Vegas op??? wij in San Fransisco en nu maar hopen dat er een wall mart is daar, ik wil niet zoveel meenemen van huis,mijn man zegt al ohoohooh denk dat we die dag kwijt zijn als jij daar rond loopt,ik ben gek op grote supermarkten,ik hou van koken en vindt het altijd leuk om daar te kijken voor aparte kruiden enzo.
lijkt me heel leuk om jullie te ontmoeten en te luisteren naar jullie ervaringen.
groetjes Marja:wereld:
Wij huren inderdaad bij Roadbear. Maar wij huren altijd al in oktober vanwege de vroegboekkorting. Ik vraag altijd wel meerdere offertes op voor verschillende campers, maar dan is het verschil zo weinig dat we toch weer voor Roadbear kiezen. Wij zijn daar tot nu toe heel tevreden over. We nemen ook altijd een camper met slide-out, omdat het in het najaar vroeg donker is, en het 's avonds al wat frisser wordt. Zo hebben we binnen ook wat extra ruimte.
Ik ben even kwijt waar jullie de eerste dag naar toe gaan na het ophalen van de camper. Wat ik de voor de eerste dag doe is op google opzoek gaan naar een walmart in de buurt van de ophaalplaats. Dit adres zet ik ook altijd al vast in de Tomtom. Ik vind het ook altijd zo leuk om door zo’n supermarkt te lopen en te kijken wat ze allemaal hebben wat wij niet hebben. En natuurlijk deze dingen ook te proberen. Aan het eind van de reis gaan er ook altijd wel wat dingen mee naar huis ![]()
Dit jaar starten we in Las Vegas, vanaf de verhuurder is het precies 1 mile naar de Walmart, en de campground zit aan de overkant
Hebben we alle tijd voor de boodschappen. Wij vinden het altijd wel prettig om de eerste dag de tijd te hebben voor de boodschappen, en het inruimen van de camper.
Oh als je in Las Vegas bent is het misschien ook wel leuk om een Bass Pro Shop te bezoeken. Deze winkel is helemaal voor buitensport en dan met name jagen. Maar de inrichting is best wel bijzonder. Je moet wel tegen opgezette dieren kunnen. Bekijk de foto’s die er gemaakt heb maar eens.
hoi hoi.
we hebben even een weekje een time out genomen,allerlei klusjes gedaan.
we starten in Yosemite,en gelukkig een plekje daar.
we moeten alleen nog Dockweiler beach boeken en dan is alles rond,volgens mij kunnen we dat pas op 7 juli doen???.
verder zijn we nog wel van alles aan het doorkijken en van alles op het tablet aan het invullen zoals adressen enzo.
dus van mij mag het september worden.
groetjes marja:cheer:
Hallo Marjamaria,
Even een vraagje, waar ga je de camper huren? Met hoeveel personen verblijf je in de camper? Ik ben beetje aan eht informeren alvast. Wil volgend jaa rook met de camper met 5p rond touren ![]()
Bednakt alvast
Hoi Pleunp,
De antwoorden staan allemaal in het topic. Ze huren bij El Monte en zijn met zijn tweeen.
marj en Marjamaria zijn dezelfde persoon