Ha Marenko,
Bedankt voor het antwoorden ![]()
Had al zoiets verwacht dat het erin zou staan. Maja zijn zoveel berichtjes om het te lezen. Maja dan ga ik het toch maar eventjes lezen.
Bedankt!
Ha Marenko,
Bedankt voor het antwoorden ![]()
Had al zoiets verwacht dat het erin zou staan. Maja zijn zoveel berichtjes om het te lezen. Maja dan ga ik het toch maar eventjes lezen.
Bedankt!
hoi hoi.
wij huren bij El Monte.
wij zijn voor 21 dagen 1762 euro kwijt,vrije miles om te rijden en een verzekering.
het is voor ons ook de eerste keer dus weten niet of dit wel een goede is.’
leuk dat jullie ook die reis gaan maken.
wij reizen met ons tweetjes.
groetjes Marja
even een kleine update.
de laatste camperplek is geboekt,en dat betekent als die daum in zicht is dan is de reis ook bijna voorbij,de laatste 3 dagen verblijven we aan de beach,dockweiler beach een mooie plek met uitzicht op de zee ik kan niet wachten zo mooi,hahaahah en dan eindelijk ook bikini uit de koffer en heerlijk genieten van de zon zee en het strand.
:zon02::wereld:
Op welke datum staan jullie daar? Ik ga daar morgen reserveren hahaha. Wij komen daar 10 oktober aan. Rijden we achter jullie aan ![]()
hoi hoi.
wij hebben gereserveerd van 7 tot en met 9 oktober.
10 oktober vliegen we dan (helaas) weer terug,ik heb plek 37 gereserveerd.
kijk je zo op de zee heerlijk hihihihi wordt badpak hoor geen bikini.
:dag:
en dan nog 6 weken het begint op te schieten
:wereld:>>>:vak01:
:cheer:
Nog 8 weken :dag:
moet er nog aan denken wat je zei voordat je het weet is het bijna zover,nou het schiet nu op,hahahahah voordat we het weten zijn we weer thuis pfffffffffffffff.
:was::mad:
Mijn ervaring is dat die laatste paar weken altijd zo snel gaan.:cheer:
En ik ga voorlopig nog niet denken aan weer thuis zijn. ![]()
nee ik ook niet hoor,wordt eerst veel genieten.
ben wel bezig om de kleding zoveel mogelijk bij elkaar te krijgen,ik vroeg me af hoe koud de avonden daar zijn,of hoe warm.
jullie zijn er ook geweest in die periode toch?,dus heb je nog een goeie tip.
heb wel goede bergschoenen en goede sportschoenen die lijken me het belangrijkste en een heerlijk jogging pak.
>>>
Overdag kan het nog behoorlijk warm zijn, maar 's nachts kan het ook al behoorlijk af koelen. Vergeet niet dat al die parken toch ook nog hoog liggen. Yosemite valley ligt toch nog op 1250 meter, en Bryce ligt zelfs op 2500 meter. Je kunt je dus voorstellen dat het s nachts zelfs al tegen het vriespunt aan kunt gaan. Ook Zion ligt hoog (ja ook de campground) Ik weet nog dat ik het daar 's ochtends zo koud had, en iedereen liep daar met een muts op en handschoenen aan s ochtends vroeg toen we gingen wandelen. 's middags liep ik in een korte broek en hemdshirt en dat was zelfs nog te warm.
Ik heb dus ook altijd een lekker fleecevest bij me en zorg dat ik laagjes aan heb. Verder zit er altijd een jogging broek en vest in mijn koffer, lekker voor 's avonds en 's ochtends.
Verder wordt het om een uur of 7 al donker, en dan wordt het ook frisser. Maar dan biedt het houtvuurtje in de firepit uitkomst ![]()
ik weet wat ik moet doen hahahahahah bikini onder en de gebreide onderbroek boven hahahahaha.
weet nu wat ik mee moet nemen.:zon02:
hoi marenko.
mijn man is net terug van zakenreis in San francisco,hij vertelde dat hij bij het hotel is geweest waar we gaan overnachten,nou inderdaad daar loop je s,avonds niet voor je lol,maar gelukkig hebben ze een shuttle die je overal heen brengt.
wat hem opviel was het verschil in temperatuur,bij het hotel was het koud vergeleken bij waar hij was Sacramento scheelde gewoon zeker 20 graden.
nu schiet het helemaal op voor ons,nog 3 weekjes.
zie nu toch wel in dat ik flink moet schrappen qua kleding,hoe doe jij dat was jij kleding onderweg?en zijn er gelegenheden daarvoor?ben benieuwd hoe jij dat doet.
wat neem jij mee van huis hahahah echte hollander he,maar is er iets waarvan je zegt kun je beter meenemen.
we hebben de papieren van de huur van de camper ook nog maar eens goed nagelezen en kwamen tot de ontdekking dat we ter plekke toch een laken en handdoeken pakket moeten nemen daar,pffffffffffff heb toch echt gezien dat dat erbij zat,nou ja het is zo.
jullie hebben een andere camper verhuurder dan wij,maar hoe zit het met de inventaris van de keuken is dat redelijk?,wat een hoop vragen weer he.
groetjes Marja:was::wereld:
Wij nemen alleen kleding mee. De rest kopen we daar. Alleen voor de eerste dagen zo’n klein tubetje tandpasta en deo. San Francisco kan koud zijn. Daar schijnt nog een spreuk over te zijn. Iets van de koudste winter was de zomer in San Francisco. Maar vaak is juist eind september en oktober wel een lekkere tijd in SF. Rustig weer en minder last van mist.
Ik neem iets van 1 shirt mee met lange mouwen, een fleece vest en een sweater. En 1 lange broek, verder korte broeken en shirts met geen of korte mouwen. O,ja en een joggingbroek. 'S avonds kan het wel behoorlijk afkoelen en dan is het lekker om even iets makkelijks warms aan te trekken.
Ik probeer om de 3 a 4 dagen op een campground te staan waar ze een laundry hebben. Daar was ik dan alles weer en is alles weer schoon. Wij sparen daarvoor alle quarters op want die heb je nodig voor de was- en droogmachines. De wasmachine doet er ongeveer een half uur over en de droger ook. Dus met een uurtje is alle was weer schoon, droog en fris.
Bij ons zitten de lakens en handdoeken in het pakket, net zo als het bestek en service pannen etc. (kostte ons 56 euro) Ik weet van mensen die het zelf kopen, bij bijvoorbeeld een dollar store (alles voor een dollar) en de walmart. Ik hoor ook wel dat bijvoorbeeld de dekbeden erg dun kunnen zijn. Je kunt overwegen om zelf een dekbed te kopen (kost iets van 25 dollar) In amerika heet dat een comforter. Wij kopen zelf ook nog altijd 2 extra grote handdoeken voor als we gaan zwemmen. Ik weet niet wat het pakket kost maar misschien kun je goedkoper of beter zelf kopen.
Ik weet niet of jullie veel elektrische apparaten meenemen. Maar neem een wereldstekker met een stekkerdoos mee. Dan kun je lekker veel apparaten tegelijk opladen. (let wel op dat als er een geaarde stekker aanzit, deze ook in de wereld stekker past) Ik weet niet of je al kaarten hebt of dat je een Tom Tom meeneemt. Als je nog een Tomtom wilt kopen doe dat dan in de walmart. (goedkoop) je kunt daar ook een Rand mcnally atlas kopen. Zorg wel dat je in ieder geval ook een kaart hebt. Zo kun je nog een leuke routes uitstippelen ipv de kortste route naar het volgende punt.
Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust!
wat voor electrische apparaten neem je mee dan,en stekkers enzo hebben we wel mijn man heeft dat nodig als hij in amerika is.
ik heb het nagekeken en we betalen 100 dollar voor een laken pakket,dus maar eens kijken bij de walmart.
en ik denk dat er op de campgrounds wel wasserettes zijn,we doen er verschillende aan en anders kijk ik even waar we gereserveerd hebben.
hihihihi als het aan hem ligt eten we iedere dag ergens anders maar dat is even bekijken hoe en waar we dan zijn.
we hebben wel een mobiel en tablet bij ons over de laptop ben ik nog niet over uit.
Elektrische apparaten - eigenlijk bedoel ik gewoon apparaten die opgeladen moeten worden, zoals mobiele telefoons, fotocamera’s, video camera, e-reader, Ipad, Ipod en laptop. Voorheen ging er ook nog wel eens een gps-tracker mee en een psp of een nintendo ds. lol2
Bijna alle public campgrounds hebben wel een wasserette. En anders kun je in een grotere plaats er nog een opzoeken ![]()
ach ik zal heus niet in mijn blote je weet wel lopen,en ik vind hihihihhi we moeten het niet zo nauw nemen helol2hihihihihhi draai het slipje niet om hoor.
nog 3 weekjes heb er zo,n zin in, vooral nu mijn man daar weer is geweest,pffffffffffffffff die maakt me nog gek hoor met zijn wild west verhalen hahahah weet zeker als het aan hem ligt ben ik zo 20 kilo zwaarder hahahahah nou echt niet wil wel genieten maar niet als een bourgondier hij heeft die 2 dagen San FR.al vol geboekt hoor denk ik kom tijd tekort,maar hij wil me alles laten zien,en vooral daar eten en daar eten de lekkerbek.
en ik maar roepen dan bestel jij maar ik eet wel van je mee,ik kan niet zo veel op en als ik wat bestel wil ik ervan genieten.
In San Francisco moet je gewoon een Clam Chowder eten
Zo lekker!! En eten bij Bubba Gump, aan een tafeltje aan het raam waarbij je op de baai kijkt en als je geluk hebt zie je dan de dolfijnen voorbij zwemmen.
Ontbijten bij Dennies, hmmm lekker. Lekker 's morgens eerst een Starbucks opzoeken voor een caramel macchiato. En dan pas aan de rit beginnen. In Las Vegas gaan eten bij Outback steakhouse (zit ook in andere plaatsen) en dan vooraf een blooming onion nemen.
Tussendoor lekker cheesecake hmmmm, of heerlijke verse donuts. En als drinken Mountain Dew :cheer:
Nou ja, je begrijpt het wel… ik heb er weer zin in lol2
hahahahahahahah hij noemt precies dezelfde dingen als wat jij zegt,en stiekum wil ik dat ook allemaal eten hoor,hoor het nu al jaren dus kan hem niet teleur stellen.
hahahah lijkt wel of we er alleen voor het eten heen gaan,nou ik verzeker je ik absoluut niet,ik ben net een spons zuig al het natuur en wonderschoon in me op en daar teer ik wel op.
ik wil wel een wijnboer bezoeken ik hou van wijn dus dat staat wel op het programma,en als het mee zit ergens een mooie tuin bezoeken ik hou enorm veel van tuinen,maar ik denk niet dat ik het daar tegenkom.
Ach het eten is nu eenmaal een lekker bijkomstigheid. Maar ik kan ook net zo genieten van een steak op de bbq met een bak sla, ergens in de natuur op een campground hoor. Gewoon een leuke afwisseling een keertje lekker uit eten. Kan me nu al verheugen om straks aan het strand bij LA lekker te bbq-en en het donker te zien worden, en dan gewoon nog heerlijk bij de camper op het strand te zitten.
Tuinen zul je inderdaad niet zo heel veel tegenkomen. Daar is het in het zuidwesten toch over het algemeen te droog voor.
En van de natuur zul je zeker gaan genieten. Je gaat zoveel fantastisch mooie dingen zien. Wij gaan niet voor niets voor de vierde keer die kant op. Het is er zo mooi. Let op mijn woorden, het is verslavend ![]()