camperreis San Francisco - Las Vegas - Los Angeles

van San Francisco-naar Los Angeles.
lang geduurd maar mijn man heeft dan toch tijd gevonden om wat op papier te zetten,en nu maar hopen dat het haalbaar is.
we vertrekken woensdag 19 sept.naar San Francisco en komen die dag aan in ons hotel,hier blijven we 2 nachten.
Donderdag 20 sept.gaan we pier 39 bekijken-Alcatraz aandoen en chinatown bekijken.
Vrijdag 21 sept.Camper ophalen rond de klok van 9 uur,boodschappen doen en proberen Yosemite park te halen.
Zaterdag 22 sept.Yosemite
Zondag 23 sept.Yosemite.
Maandag 24 sept.Tiogapass en naar Bodie een verlaten western stad.
Dinsdag 25 sept. Kings Canyon naar Death Valley nu de vraag mogen wij hier komen met de camper,en is het de moeite om hier een dag en nacht te blijven?
Woensdag 26 sept.Las Vegas we willen hier een nacht blijven.
Donderdag 27 sept.Zion NP.
Vrijdag 28 sept.Bryce Canyon,wij denken zelf hier 2 dagen te blijven?tips zijn altijd welkom
Zaterdag 29 sept. Bryce Canyon.
Zondag 30 sept. Bryce canyon.
Maandag 1 okt.Glenn Canyon.
we hebben geen flauw idee hoelang we hier voor nodig hebben 2 of 3 dagen?
Dinsdag 2 okt.Monument Valley naar Page.is dit haalbaar?
Woensdag 3 okt.Grand Canyon.
Donderdag 4 okt.Grand Canyon.
Vrijdag 5 okt.Sedona
Zaterdag 6 okt.Joshua tree.
Zondag 7 okt.Los Angeles hier willen we een winery bezoeken (Eten)en een camper plek zoeken in de buurt van hollywood boulevard.
Maandag 8 okt.Los Angeles we weten nog niet precies wat we gaan bezoeken of de universal studio,s of disney World.
Dinsdag 9 okt.Venice Beach.en camper inleveren en een overnachting in het Raddison hotel in Los Angeles.
Woensdag 10 okt.zit het erop en vliegen we weer naar huis.
Is dit haalbaar?wat missen we in deze reis?suggesties zijn van harte welkom.

Naar Bodie is een dirt road, welke met een camper officieel niet mag, maar ook nog eens geen pretje is om te rijden.
King Canyon heeft geen ingang aan de oostkant, dat gaat dus niet lukken. Death valley is afhankelijk van de verhuurder of je daar doorheen mag. Bij Roadbear mag het na 15 september. Een overnachting in Death Valley is zeker aan te raden, een ervaring om nooit te vergeten.
Ik zou een dag meer in Zion plannen. Wat ben je van plan in Bryce? 2 volle dagen is daar te veel. Glenn canyon ligt bij Page, hier kun je wel een volle dag plannen. Daarna kun je dan naar Monument Valley ook hier een overnachting plannen bij Gouldings campground. Hier wel reserveren, het is de enige campground daar in de buurt en staat ook in september vol.
Hierna kun je naar de Grand Canyon. Als je niet van plan bent af te dalen in de canyon heb je hier aan een middag en een ochtend genoeg. Probeer ook hier een plek te krijgen in het park, op bijvoorbeeld Mather campground. Je kunt dan 's ochtends naar de rim lopen voor de zonsopgang.

Probeer bij Yosemite ook een plek op een van de pines campgrouds te krijgen. Deze moet je boeken op 15 mei om 16.00 uur precies. Zorg dat je voor die tijd een account hebt aangemaakt en je het reserverings tabblad(en) klaar hebt staan. Binnen een kwartier zijn alle plekken daar vergeven. Zie ook dit

Weet je al zeker dat je de camper om 9.00 uur kunt ophalen? Reken op 2 uur tijd voor het ophalen etc van de camper. En daarna het boodschappen doen kost ook wel een uur of 2. Dit betekent dat je pas om een uur of 13.00 richting Yosemite kunt gaan rijden. Yosemite is een uur of 4 rijden. Als het de eerste keer is dat je met een camper gaat rijden, zou ik voor de eerste nacht een camping op een uurtje rijden ofzo zoeken. Je moet toch even wennen aan het rijden met een camper en de wegen en bewegwijzering in Amerika. En als je dan aankomt zul je ook nog moeten uitpakken en de camper inrichten.

Wij proberen de eerst dag altijd een campground in de buurt te zoeken, zodat we rustig boodschappen kunnen doen, uitpakken, en de camper inrichten. De volgende dag wordt dan de eerste echte rijdag. Aangezien je waarschijnlijk nog wel last zult hebben van het tijdverschil zul je vroeg wakker zijn en zo ruim de tijd hebben om naar Yosemite te rijden en in de middag daar nog wat te bekijken.

oke dat is duidelijk dus geen Bodie,maar we willen wel graag een oude western stad bezoeken enig idee waar dat is???
je zegt aan de oostkust geen ingang naar de King Canyon,welke route kunnen we dan het beste doen?
Bryce Canyon willen we wel doen,maar dan nu alleen om doorheen te rijden.
Death Valley zullen we dan zeker gaan overnachten.
Zion zullen we ook aanpassen.
Glenn Canyon zullen we ook aanpassen.
we zullen zeker je tip van harte aannemen om de eerste dag rustig aan te doen en een plek te zoeken om alles te installeren,en de boodschappen te doen,wij hebben geboekt bij El Monte en we hebben vroeg geboekt dus 9 uur camper ophalen.
de plekken die je aangaf zullen we zeker gaan reserveren.
Maar in hoeverre ziet de reis eruit?is dit te doen in die 18 dagen,of zijn we nu helemaal gek hahahah.
Of heb jij een beter plan???qua reis.
dank je wel voor de moeite.
Marja

Zit nu nog op mijn werk, maar zal vanavond wel even een route voorstel plaatsen.

1 like

Dit zou je bijvoorbeeld kunnen doen. De reis is dan niet te vol en toch zie je veel mooie dingen.
woensdag 19 sept.naar San Francisco
Donderdag 20 sept. San Francisco
Vrijdag 21 sept.Camper ophalen rond de klok van 9 uur,boodschappen doen en Campground richting Yosemite
Zaterdag 22 sept.Yosemite (Pines Campground)
Zondag 23 sept.Yosemite.
Maandag 24 sept.Tiogapass - Bishop
Dinsdag 25 sept. Bishop - Death Valley (Furnace Creek)
Woensdag 26 sept. Death Valley - Las Vegas (Sams Town of Circus Circus)
Donderdag 27 sept. Las Vegas - Zion NP. (Watchman Campground)
Vrijdag 28 sept. Zion
Zaterdag 29 sept. Zion - Bryce Canyon. (North campground of Ruby’s inn)
Zondag 30 sept. Bryce canyon. - Page (Wahweap campground)
Maandag 1 okt. Page
Dinsdag 2 okt. Page - Monument Valley (Gouldings)
Woensdag 3 okt. Monument Valley - Grand Canyon. (Mather Campground)
Donderdag 4 okt.Grand Canyon.- Sedona
Vrijdag 5 okt.Sedona - Needles (via Route 66?)
Zaterdag 6 okt. Needles - Joshua tree. (campground in het park)
Zondag 7 okt. Joshua Tree - Los Angeles
Maandag 8 okt. Los Angeles - Venice Beach (Dockweiler Beach rv park?)
Dinsdag 9 okt. Venice Beach.en camper inleveren
Woensdag 10 okt. vliegen naar huis.

Ik heb er campground suggesties bij gezet. Met name de campgrounds in de parken zou ik reserveren wanneer mogelijk. Bishop is meer een tussenstop. Je kunt die dag kijken hoever je komt. Needles eigenlijk het zelfde. Wanneer je het aandurft is het leuk om vanaf Seligman route 66 te volgen en dan ook via Oatman te rijden. (met name het stuk route 66 vanaf Kingman naar Oatman is een wat smalle bochtige bergweg, maar wel erg mooi) Oatman is een leuk, maar toeristisch western stadje, waar vaak ook ezels rondlopen. Foto’s van deze route kun je hier vinden.
Wanneer je in LA bijvoorbeeld ook nog naar Disney oid wilt zou ik daar in de buurt een campground zoeken.
Dockweiler Beach ligt aan het strand, is zo maar een suggestie omdat deze het dichts bij Venice beach ligt. Ik heb begrepen dat je daar ook fietsen kunt huren. (gaan wij dit jaar proberen)

hoi Marenko.

Dit is een heel goed plan.
Wij gaan zeker deze route nemen,in grote lijnen bijna hetzelfde als wat wij in gedachten hadden.
Fijn dat jij zoveel moeite neemt om ons te helpen.
Nu kunnen we in mei althans de campergrounds gaan boeken,en maar hopen dat het lukt.
We laten zeker weten hoe we de reis hebben ervaren,
Jij gaat dit jaar weer heb ik begrepen?
groetjes Marja

Ja, wij gaan dit jaar voor de 4de keer. Ik zie het nu pas maar als jullie deze route aanhouden. En wij de onze, zitten we gelijktijdig in Joshua Tree. Wij gaan daarna ook richting LA, maar naar Oxnard om daar 2 nachten aan de kust te staan. Daarna rijden we naar Dockweiler beach :slight_smile:

nou dat is ook toevallig.
hahahahah zal een biertje koud zetten.
zou wel heel toevallig zijn als we jullie daar treffen,lijkt me wel leuk hoor.
het wordt voor ons de eerste keer america samen,mijn man is daar nog al eens voor zijn werk,en heeft al veel dingen gezien.
dit was eens wens van mij om dit ook eens mee te maken.
Oxnard wat is daar te beleven, mooier als Venice Beach?
vraagje nog kun je je nu al inschrijven voor plekken te reserveren??? dan bedoel ik niet nu reserveren want dat kan pas ik mei.
heb je foto,s ook bekeken , prachtig hoor heb er al veel zin in.
groetjes Marja

Wij gaan naar Oxnard (of eigenlijk Point Mugu state park) omdat we of daar willen gaan whale watchen of een boottrip naar de Channel islands te maken. Daarna willen we ook Santa Monica een keer bekijken en eventueel de hoogte punten in LA. Vandaar dat we daarna op Dockweiler beach gaan staan.

Yosemite kun je pas op 15 mei reserveren. De andere nationale parken kun je een half jaar van te voren reservern. En dan op de dag af. Dus wil je bijvoorbeeld op 27 september bij de Zion staan, dan kun je dat vanaf 27 maart reserveren. Gouldings kun je volgens mij nu al reserveren. Net als bijvoorbeeld Dockweiler beach en Wahweap.
Furnace Creek is niet te reserveren en gaan op basis van first come, first serve.

Joshua Tree heeft meerdere campgrounds waarvan er twee te reserveren zijn.

heb net een account aangemaakt voor de reserveringen,maar hoe heet die plek precies in yosemite???

Er zijn in Yosemite valley 3 campgrounds: Upper pines, Lower pines en North pines.
Wanneer je straks een plek wil is het verstandig om van te voren in te loggen. en alvast je camperlengte, en de data dat je daar wil staan in te vullen. Je kunt trouwens meerdere keren inloggen. Zorg dat je van alle campgrounds de lijsten hebt open staan en eventueel een paar favorieten plekken. Ververs deze pagina;s steeds totdat het 16.00 uur is. Klokslag 16.00 uur begin je te klikken op book now. Zodra je op een plek klikt die vrij is, zie je dat aan het feit dat de reservering dan door gaat naar het volgende scherm. Je hebt dan 15 min om de reservering af te ronden.
wat je kunt doen is op 15 april alvast te oefenen. dan zie hoe het werkt. Je rondt dan gewoon de booking niet af.

ik zie al dat ik veel moet oefenen.
google vertaald dit??? maar wat is dit(Toegankelijkheid behoeften).
en klopt het dat alles zonder electrisch is.

Ik denk dat de plekken zijn voor gehandicapten of rolstoelgebruikers.

In Yosemite heb je geen electriciteit. In Zion kun je wel kiezen voor plekken met electra. Een paar nachten zonder electra is opzich geen probleem. Je kunt dan niet het koffiezet apparaat gebruiken, of de toaster, de magnetron of de airco. Vaak hebben parken bepaalde tijden waarin je de generator kunt gebruiken. Wij hebben dit eigenlijk nog nooit gedaan. Als je er van te voren rekening mee houdt, en zorgt dat alles opgeladen is en je niet van plan bent een magnetron maaltijd te bereiden is het geen probleem. Iedere campground heeft ook wel een dumpstation waar je je afval water kunt lozen en nieuw water kunt innemen. De Accu voor het campergedeelte redt het die paar dagen wel en laadt weer op zodra je weer gaat rijden. Je hebt dus wel gewoon licht etc.

1 like

hier even een kleine update???ja een andere naam er was iets niet goed gegaan met de computer.
we hebben nu een paar plekken kunnen boeken maar we willen nu GOULDINGS in Monument Valley gaan boeken maar??? we weten niet hoe ???we hebben een registratie code nodig en ik kan dit nergens vinden wie o wie weet dit wel.of waar we het anders kunnen boeken.
en nu het volgende,we willen in Las Vegas op de strip gaan staan Circus Circus maar ook hier vinden wij het probleem dat we niet kunnen boeken,of zijn we nog te vroeg??? 26 september komen wij daar aan,ook hier help wat te doen of welke site hebben we nodig.
verder gaat het tot nu toe voorspoedig en ben zenuwachtig voor 15 mei klokslag 4 uur of is het nu 3 uur.
graag een antwoord voor ons voor de camper plek.
alvast bedankt
groetjes marjamaria

Als ik probeer een plek te reserveren op Circus Circus op 26 september kan dat gewoon! Heb je goed gekeken of je alles hebt ingevuld?
Ook Gouldings kan ik gewoon boeken. Als je reserveer campground klikt en alles aangeeft kun je gewoon reserveren zonder dat je een code oid nodig hebt.

Voor Yosemite moet je om 16.00 uur klaar zitten.
15.00 uur is alleen in maart wanneer in Amerika de zomertijd al wel is ingegaan en bij ons nog niet.

hoi marenko.
ik ga het vanavond nog eens proberen,hahah de creditcard is op zijn werk
dank je voor je moeite.
groetjes marja

op welke site boek je die camper plaatsen???
heb je misschien een link???
weet niet wat er fout gaat maar het lukt niet

RezExpert Status voor Gouldings

https://koa.com/campgrounds/las-vegas/reserve/ voor de Koa Circus Circus.

op die site was ik ook voor gouldings,maar als ik alles ingevuld heb kom ik daar waar je een emailadres moet invullen en een password,en daar kom ik in de problemen,dan gaat het niet verder???

Dat e-mail adres en pasword is niet verplicht. Dat is voor als je nog eens bij hun wilt reserveren zodat je direct in kunt loggen.

Als je wilt kun je daar gewoon een e-mail adres en een zelf verzonnen pasword invullen.