Camper stalling

Wij willen met de boot naar Fraser Island en daar een paar dagen blijven waar we eventueel een 4x4 huren. Onze ge-huurde Camper moeten we dan achterlaten wat is hier de veiligste optie zodat we onze spulletjes in de Camper achter kunnen laten. Graag een advies svp.

:dag: Fox.

Je zult voordat je Frasier Island opgaat de 4x4 moeten huren: de autoverhuurder heeft dan misschien wel stalling voor je? Mail gewoon eens even een verhuurder in Hervey Bay. Ik zie zo inderdaad al “Free customer car parking” genoemd staan. AL je kostbaarheden neem je uiteraard toch mee…

Veel plezier!

Bij de barge naar Fraser Island is een grote parkeerplaats waar wel meer campers staan. Tevens is er een grote parkeerplaats bij het visitor center. Denk wel goed na voor je zelf op het eiland wil gaan rijden. Ervaring is noodzakelijk. Het ooststrand is nog wel te doen maar dwars door het eiland is een hele opgave zeker na langdurige droogte. Als je gaat controleer de huur SUV dan heel goed op oude beschadigingen en maak foto’s e/o een video. Het is een stuk gemakkelijker om een een- of 2 daagse tour te maken van Hervey Bay.
Yeehaw

Ik heb een self-drive gedaan en had geen ervaring met 4WD rijden, maar het was enorm gaaf om te doen! Al doende leert men, ook toen de vloed wel erg hoog het strand opkwam… :hihi:

Cyriellie, ik neem aan dat je ook de tow trucks gezien hebt die af en aan rijden en dat je niet de binnenlanden van Fraser Island bent ingereden. Je zou eens op de Fraser Island forums moeten lezen wat er allemaal kan gebeuren, van gebroken assen tot torenhoge rekeningen. Als ik langere tijd op Fraser Island rond zou willen gaan rijden, zou ik in Nederland eerst een cursus 4wd rijden volgen.
Yeehaw

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen tow-trucks gezien heb en we zijn wel naar het ijsblauwe meer geweest, dus een stukje binnenland hebben we wel gedaan. Misschien wel meer geluk dan wijsheid, maar we hebben alles overleefd, zonder schades.

Heerlijk om zo over het strand langs de zee te rijden, Pearl Jam op, raam open… Het was echt een highlight op mijn trip! En het schakelen krijg je snel genoeg door, we waren ook met genoeg om af en toe een duwtje te geven.
Afgezien van de vloed dus, toen er ineens een boom over het strand lag en ik moest kiezen tussen gedeeltelijk de golf trotseren òf op die boom rijden… ineens reed ik rechts van de blauwe lijn, in plaats van links, gelukkig deden mijn ruitenwissers het goed, hahaha! Maar ik heb iedereen veilig thuisgebracht hoor. :king: