Hallo,
Volgend jaar juni gaan we richting Maleisië waar wij o.a Cameron Highlands doen.
Vandaar gaat het richting Perhentians. Maar vooraleer naar Perhentians te gaan willen we graag nog een paar dagen in Pasir Belanda in Kota Bharu verblijven om wat te fietsen en het dorpsleven te beleven. Aangezien we toch al 10 dagen op Perhentians zitten hoeven we niet ASAP daar te zijn.
In Cameron zitten we in Fathers Guesthouse die vervoer aanbieden naar Perhentians. Nu is mijn vraag of die rit Kota Bharu passeert of gaat die rechtstreeks naar Kuala Besut? Het zouden extra kosten zijn om van Kuala Besut de taxi te moeten pakken naar Kota Bharu en een paar dagen later weer de taxi naar Kuala Besut. Een paar dagen in Kuala Besut blijven is geen optie omdat dit geen goeie plek is om te verblijven. Enkel in nood daar overnachten als je te laat bent om te boot te pakken bvb.
Weet iemand een antwoord. Of een andere suggestie om een paar nachten nog te verblijven?
Wij hebben de reis omgekeerd gemaakt. We zijn vanaf Kuala besut naar de cameron gegaan zonder stop in bharu. Overigens ook in fathers gezeten. Vraag daar om de nieuwe kamers, het zal 1 van de mooiste/netste verblijven zijn waar je zal overnachten denk ik.
Hallo,
wij hebben vorig jaar hetzelfde gedaan, een transfer geboekt tot Gua Musang en dan verder met een prima lokale snelle bus naar Kota Baru en Pasir Belanda. De Bus gaat bijna ieder uur. Vandaar met de taxi voor 17 euro naar Kuala Besut voor de boot naar de Perhantians.
Veel plezier.
Marie
Hallo Marie,
Dus: busje van het hotel nemen tot Gua Musang.
Hoe lang doe je er in totaal over als je om een uur of 9 vertrekt in Fathers Guesthouse? Zit er ook een stop in om te eten 's middags of is het iets uit het vuistje?
Dank je trouwens voor de goeie tip
De nieuwe snelweg is klaar dus de rit duurt een stuk korter dan vroeger.
Als ik me het goed herrinner dan hebben wij er ongeveer 5,5 uur over gedaan vanaf Kuala besut. Tussendoor nog wel een lunch gehad dus het kan ook een uurtje langer zijn geweest.
Hallo Marie,
Nog vergeten : kun je je nog herinnerern wat het gekost heeft van Cameron tot Gua Musang? De lokale bus zal wel niet veel bedragen.
We proberen zowat stap voor stap de kosten van onze reis in kaart te brengen voor zover mogelijk is. :dag:
Hallo,
de transfer voor 4 personen was 40 euro( ongeveer 2,5 uur), de bus daarna geloof ik 15 euro( ongeer idem). We hadden de keuze eerst lunchen op het transferpunt of gelijk door en dat hebben we gedaan , maar bij het busstation zijn geen restaurants wel een winkeltje. Op het busstation kun je dan een taxi nemen naar je hotel. We hadden niet bij Fathers geboekt maar reden wel achter hun (mooiere) busjes aan, vertrek ongeveer 10.30. Tegen ons was verteld dat de vroegere busjes rechstreeks naar de perhentians gingen