Hallo,
Wij plannen samen met onze kinderen (15, 13 en 11 jaar) een reis naar Cambodja en Zuid Vietnam.
Periode: Juli 2012, Tijd: ongeveer 17 dagen ter plaatse (exclusief vluchten).
Wat moet ik zeker bezoeken in Cambodja?
Is een reis Cambodja en Zuid Vietnam haalbaar in 17 dagen?
Heenreis: Siem Riep? Terugreis: Ho Chi Minh.
Wat zijn de goedkoopste vluchten?
Dank voor info.
Nicolas
Deze reis is haalbaar in 17 dagen maar je slaat ook een hoop over dan, sommige hebben aan 17 dagen niet genoeg om Cambodja te bekijken en de meesten hebben meer nodig om het zuiden van Vietnam te bekijken.
Maar het hangt ervanaf waar je interesse naar uit gaat om te weten wat voor jou dan ‘‘must see’’ dingen zijn.
voor (oorlog)geschiedenis moet je zeker in Cambodja naar Tuol Sleng (S21) gevangenis en de killing fields hier in Phnom Penh.
Angkor Wat moet je ook zeker gezien hebben als je in Cambodja ben.
Ik denk dat je daarna niet veel tijd meer over heb, laten we zeggen 2 nachten in Phnom Penh en 2/3 nachten in Siem Reap.
Als je nooit in je leven dolfijnen heb gezien zou je nog naar Kratie kunnen gaan maar dan word de tocht een beetje te lang voor jullie in Cambodja ben ik bang en zie je weinig van Vietnam.
Waar vlieg je naartoe vanuit NL en waarvandaan vertrek je weer?
de vluchten van vietnam naar phnom penh zijn erg duur door de exclusiviteit die de vietnamezen hebben dus zou ik de bus aanraden duurt ongeveer een uur of 7 als ik het me goed herinner vanaf Saigon naar Phnom Penh.
Beetje afhankelijk van het doel van jullie reis denk dat je dit wel kunt halen.
Wij doen dezelfde reis in juni andersom en doen er zelfs Bangkok bij.
Maar voor ons is het zoals wij het noemen een oriënterende reis, om via de highlights te kijken of we een klik met het land hebben. We zijn tenslotte toch een beetje Thailand gek ![]()
Heen vliegen wij via Hong-kong naar HCMC en terug vanaf Bangkok via Hong-kong naar Amsterdam
Mag ik hier even aanhaken? Wij zijn ons ook aan het orienteren op de mogelijkheden voor een combinatie van Cambodja en Zuid-Vietnam in drie weken. In eerste instantie hebben we alleen naar Vietnam gekeken, maar op een gegeven moment vroegen we ons af waarom we geen combi zouden maken (en Noord-Vietnam dan laten liggen natuurlijk). Nu vind ik het nog lastig in te schatten hoeveel tijd je nodig hebt om bijvoorbeeld via een oversteek per boot vanuit Zuid-Vietnam nog PP en Angkow Wat te bezoeken, en of dit aan te raden is qua route. Of wellicht andersom, starten in Cambodja en eindigen in Vietnam. We denken nu nog iets meer tijd in Vietnam te willen besteden dan in Cambodja, maar aan de andere kant weten we misschien nog veel te weinig van Cambodja om dat nu al zo maar te kunnen beoordelen. Lastig dus! Wat zijn jullie ideeen hierover, of welke tips zouden jullie ons willen geven?
In elk geval alvast hartstikke bedankt!