Graag zouden wij in de maand juli 4 weken rondreizen in Cambodja en Zuid-Vietnam. Ons idee is nu om op Bangkok heen te vliegen (daar drie dagen te blijven), over land direct naar Siem Raep te gaan (is het waar dat we daar 2 dagen voor moeten uittrekken?), naar PP te gaan en dan te eindigen in Ho Chi Minh. Vandaar uit terug vliegen naar huis. Is dit te doen in 4 weken (qua afstanden en vervoersmiddelen) en wat zijn de hoogtepunten die we op deze route zeker niet mogen missen?
Een andere tip voor zuid-vietnam is eiland Phu Quoc, naar wat ik gehoord heb een prettiger strand dan Shinoukville, maar ben hier niet geweest dus spreek niet uit eigen ervaring.
En in Saigon het Warmuseum, erg indrukwekkend!
Phu Quoc ben ik geweest is helemaal geweldig en zou ik zeker doen je kunt vanaf saigon vliegen daarheen of de boot nemen vanuit Rach Gia.
Het is echt bounty en nog niet verpest door toeristen dit gaat wel komen ze zijn flink aan het bouwen wat heel jammer is.
Je kunt vanaf bangkok de trein nemen naar Aranyaprathet en daar 1 nachtje blijven want je komt in het donker aan. Dan neem je de volgende dag een tuktuk naar de grens kost ongeveer 80 baht. Dan de grens over en vanaf daar kun je een bus of taxi nemen naar Siem Reap.
Het beste is om de grens over te gaan bij daglicht en ook te reizen met daglicht dit is toch iets veiliger.