Cambodja rabobasecard

Hallo hoop dat iemand me kan helpen. Ga in januari tot februari naar vietnam en cambodja. En nou is mijn vraag. Of ik met mijn gewone wereld pas van Rabobank en rabobasecard kan pinnen in cambodja

Groetjes feike

Hee Feike,

Het antwoord is ja, met een kleine maar erbij.

Het zal je niet bij elke bank lukken, dus houd een bepaalde ondergrens aan, laten we zeggen 50 dollar. Percentage van de banken waar het kan is om en nabij de 80 procent.

hans.

Ik heb geen ervaring met de Rabo cards maar wel met de ABN en als je pint hier in Cambodja is er naar mijn weten 1 bank waarbij je geen transactie kosten heb. De Canadia bank. zijn er een paar van in Phnom Penh, andere steden voor mij onbekend.

Hallo newstarter

Bedankt voor je reactie. Weet inmiddels dat ik op veel plaatsen geld kan op nemen.

Gr

Hi, kom er net vandaan en je kunt (bijna) overal met je wereldpas pinnen tot (max) $ 200,-
Let wel dat er bijna overal kosten aan zijn verbonden. Ik heb 3 ,4 en 5 dollar kosten op mijn afschrift (ook bij de automaat aangegeven) gezien. En kijk uit —> voor de kosten maakt het vaak niet uit of je 30 of 150 dollar pint.
Dus pin direct het maximum wat de automaat aangeeft anders betaal je wel erg veel aan kosten. (en daar komt ook nog eens een (vaak) ongunstige wisselkoers bovenop :frowning:

Hallo quontas

Bedankt voor je reactie. Mooi dat ik met de wereldpas bijna overal kan pinnen. Anders heb ik altijd mijn creditcard nog.
Maar hoelang ben je in cambodja geweest ?

Groetjes

Er is naar mijn weten maar 1 land in z-o azie waar je met rabobankpassen (ook creditcard) bijna niets kunt en dat is laos. Ik heb daar niets kunnen pinnen van mijn rabobank rekeningen.
Ik ben er bijna 3 weken geweest btw

Idd. Ben vorig jaar in Laos geweest en kon idd. Ook niet pinnen met de wereldpas van Rabobank. Flink klote maar ben uiteindelijk wel aan geld gekomen. In viantiene. Heb je nog tips over cambodja ?

Probeer Canadia bank… die brengt geen kosten in rekening.

Er zit een Canadia in Banlung die ook geen kosten rekent, en waar je per keer 400 dollar uit kunt trekken. Mijn limiet in het buitenland staat op 500 euro, dus dat was iets van 620 dollar.

Ja alleen opletten dat er op de 4000 islands geen pinautomaten zijn.

Idd. Daar heb je geen pinautomaten.ben ik vorig jaar geweest en dus niet van plan om daar heen te gaan.bedankt voor je reactie

Op 4000 island is idd geen pin automaat maar er staat er nu wel 1 in de plaats waar je met de boot vandaan vertrekt naar de eilanden. Wel zo gemakkelijk dus.