Ga binnenkort een reisje door Colombia maken. Nu lees ik op het prikbord van startpagina Colombia dat er mensen zijn die problemen hebben met pinnen met een Rabopas.
wat is jullie ervaring hiermee?
Ook als bij jou de Rabopas in Colombia goed werkt wil ik dat graag weten.
Negatieve zaken komen tenslotte altijd vaker in het nieuws.
ben verschillende keren in Colombia geweest en nooit problemen met mijn RABO pas gehad.
Je moet je pas wel "deblokkeren"anders kun je alleen maar in de EU landen pinnen
Sommige kleinere banken vragen wel een "vergoeding"maar dat zie je meteen als je pint, pak je de volgende bank
Hoi!
Soms moet je wel even zoeken, mijn ervaringen met de Rabo pas tijdens mijn laatste bezoek van paar maanden terug:
NIET: Bancolombia, Banco de Bogotá, BBVA Colombia
WEL: Banco Popular (max. COP300.000), Banco AV Villas (max. COP300.000) en Servibanca (max. COP780.000 kosten COP5.500)
Vrijwel altijd staat op de toegangsdeur en/of automaat duidelijk het maestro/cirrus logo. Op een topic in het Chile forum licht ik o.a. de kostenstructuur toe.
Fijne reis!
Bart
Bij mij is pinnen met Rabobankpas vorig jaar alleen op het vliegveld in Bogota gelukt (na een paar pogingen). Daarna NERGENS meer in Colombia, ondanks dat ik steeds weer heb geprobeerd bij verschillende banken. Totdat ik in Ecuador was, daar geen problemen.
Rabo gebeld, probleem was bekend. Alles met mijn creditcard gepind, kosten zijn dan 4,50 euro per keer. Dit kreeg ik na verzending van kopieën van de afschriften overigens grotendeels vergoed van rabo, dat was dan wel netjes.
Maar zo’n pas hoort het gewoon te doen. Ik zou het van tevoren even checken bij de Rabo hoe het precies zit.
Omdat ik begin volgend jaar naar Colombia ga, ben ik erg benieuwd welke passen wel (bij de meeste banken) werken! Dan open ik voor de zekerheid een rekening bij een andere bank dan de Rabo
Zoon zit op dit moment in Colombia en heeft al diverse keren niet kunnen pinnen. Als het nu dan wel lukt…na bij verschillende banken het te proberen… neemt hij maar direkt meer op. Maar dat is niet fijn. Ben het al wezen vragen bij Rabo, maar kan er niet echt een antwoord op geven. Wel lastig.
Ook ik had dit jaar veel problemen met pinnen met mijn rabopas, in een aantal landen kon ik helemaal niet pinnen, in Colombia kon ik alleen in het weekend niet pinnen (?). Twee jaar geleden had ik nergens problemen.
Ook het Maestro logo op de pinautomaat betekende niet perse dat ik kon pinnen. Heb erg vaak geld op moeten nemen met mijn creditcard (Mastercard). Zou dus sowieso zorgen voor een extra niet-Maestro (credit)kaart.