problemen pinnen met rabobank pinpas/creditcard in bolivia

hoi allemaal

ik vertrek in januari naar zuid amerika. Ik heb 2 pinpassen van de Rabobank en 1 creditcard. Deze hebben het Mastercard/Maestro logo. In brazilie, Ecuador en Peru heb ik zonder problemen kunnen pinnen. Maar nu heb ik meerdere keren gehoord dat pinnen met rabobank-pasjes niet goed gaat in Bolivia. Daarom denk ik erover om een Visa-creditcard te nemen voor die reis, gewoon voor de zekerheid.

Iemand hier ervaring/problemen mee, met pinnen met een rabobank-pasje?
bedankt voor jullie hulp
xx koekie

In Bolivia heb ik nooit problemen gehad Wél in Colombia, daar werkt de Rabo pinpas niet of moeilijk. Misschien dat je die twee landen door elkaar haalt?

Geen problemen mee zowel Ecuador, Peru als Bolivia. Zorg er wel voor dat je pinnen buiten Europa hebt aangezet. Want tegenwoordig kan je niet zomaar pinnen buiten Nederland cq. Europa

Net een maandje terug uit Peru / Bolivia en geen enkel probleem gehad met mijn Rabobank pinpas en creditcard. Bij gebruik van de creditcard krijg je wel iets van 4,50 euro transactiekosten. Bij gebruik van mijn pinpas kreeg ik soms op pin automaten (met name in Peru) ook de melding dat er een toeslag was, maar deze kom ik nergens op mijn afschriften tegen (zal wel in de koers zitten).

ps. kleine plaatsen in Bolivia hebben niet altijd een ATM of bank, dus zorg dat je cash hebt buiten de grotere steden. Ik kon in Samaipata bij de kleine lokale bank niet terecht met mijn creditcard. Ik zou niet de moeite nemen om een Visa aan te vragen.