Dringend vraagje mbt credit card

Hallo daar,

Ik vertrek binnen 2 dagen naar Laos en Bankok, en dacht dat je met een gewone bancontact/mister cash-maestro geld uit de muur kon halen. Nu lees ik hier vanalles over een visa kaart (heb ik niet).

Weet iemand of je ook zonder visa kaart, maar met een gewone bankkaart geld te pakken krijgt?

Groetjes en bedankt!

ja hoor lukt bijna in iedere grotere plaats, dus in laos als je een automaat ziet gewoon 2 of 3 keer pinnen als je buiten de grotere plaatsen komt.

In laos zijn nog niet zoveel pinautomaten. Als je wilt pinnen kun je maximaal 70 euro per keer pinnen. Dit is niet erg veel mijn advies is om naar Laos dollars mee te nemen en die om te wisselen voor KIP. Ohja ga geen KIP mee het land uitnemen want het is daar niets waard en je kunt het niet meer terug wisselen. De kantoortjes voor wisselen zijn kwa koers vaak erg goed maar doe dit dan wel in de grotere plaatsen zoals Vientieane of Luang Prabang. Wij gingen in Vang Vieng kijken en daar kreeg je erg slechte wisselkoersen.

gr van Moira

ik zou voor nood gewoon wat dollars meenemen, wij hadden dat ook maar dat was niet nodig.
we hebben als we naar kleine plaatsen gingen 3 keer gepint en zijn dan gegaan.
maar in de grotere plaatsen zou ik gewoon pinnen alleen als de automaat het niet doet dan wisselen.
met een rabobankpas kun je niet altijd pinnen, ik weet niet waarom dit is.

wij hebben in de volgende plaatsen gepint :
udomxai , luang nam tha, luang prabang , phonsavan, vang vieng, vientianne, savannaket, pakse (op de eilandjes is geen automaat en verder naar het noorden en noordoosten ook niet).

neem euri’s mee scheeld dubbele omwisselkoersen.
werkt perfect

Of pin gewoon in Thailand nog ff wat extra Baht, worden gewoon geaccepteerd in Laos…

@ Karin1976:

Je zegt dat je met een Rabobankpas niet altijd kunt pinnen. Hoe zit dat met de Rabobank creditcard of met creditcards in het algemeen?

Ik heb laatst met de Rabocard van mezelf en met die van mijn vriend een hotel in Bangkok geprobeerd te boeken, maar die worden geweigerd.

De Rabocard helpdesk zegt dat er niets mee mis is en dat het waarschijnlijk ligt aan het ‘nieuwe type creditcard’ wat we tegenwoordig hebben. “Iedereen” heeft 5 jaar de tijd om hierop over te schakelen en het kan zijn dat er dus nog plaatsen zijn waar je met je nieuwe kaart niet kunt betalen… (ik vind het een beetje een vreemd verhaal, maar dit is precies wat me werd verteld)

Ik zit erover te denken om voor onze reis (3 mnd Zuid Oost Azië) toch maar een Visa aan te schaffen, nu ik hoor dat Rabobank pasjes niet altijd werken… We hebben allebei Rabobank passen namelijk, zowel betaalpas als creditcard… Of laat ik me nu helemaal gek maken?

Groetjes,
Pernette

Hoi

Postbank pinpas werkt in Thailand en Laos, geen problemen mee gehad.
Visa heb ik daarom niet eens gebruikt.
Dollars zijn handig om op markten grotere aankopen te doen.
Euro’s kun je net als Dollars omwisselen voor Kip
En Thai Bath kun je weer overal gebruiken voor hotel eten etc.

neem een grote portemonnai mee, je bent zo miljonair van kip,
en meedere vakjes voor de diverse valuta.
prettige reis

Hans

onze rabobankpas deed het in laos niet en we kwamen nog meer nld tegen met rabo pas die het niet deed.
wij hebben een rekening bij argenta geopend, gratis pas en geen extra kosten om te pinnen en deze werkte wel overal. (voor de zekerheid hadden we allebei een rekening geopend bij argenta)
visa credit kaart weet ik niet , ik weet alleen dat dit in vang vieng bv niet werkte. alles deed het behalve visa kaart.

Hallo,

Wij hebben zelf een creditcard van de Rabobank. Wij reizen hier al meer dan 1 jaar mee en hebben totaal geen problemen. Ik heb al veel hotels geboekt hier in Azie. Ik weet natuurlijk niet of wij het nieuwe type creditcard hebben maar het gaat tot nu toe hier vandaan prima.

gr van Moira

pinnen gaat niet altijd met een visacard bij de banken in laos.
betalen van hotels en vluchten is idd geen probleem.