Hoi, ik vlieg over zes weken naar Bangkok en wil eigenlijk via Chiang Mai naar Laos (Louang Prabang).
Nu hoorde ik dat het moeilijk pinnen is in Laos, met name met de rabobank.
Klopt dat?
Is het dan handig dat ik dollars of euro’s meeneem?
Iemand tips?
in laos is inderdaad regelmatig een probleem om te pinnen met de pas van de rabobank.
dus vraag voor die tijd een pasje aan van een andere bank of neem dollars of thaise bath mee. deze zijn beide goed te wisselen in laos.
dus het makkelijkst is thaise bath pinnen in chiang mai.
Van een Rabobank pas kan ik niets zeggen, maar ik heb geen enkel probleem gehad met “mijn” Master/Maestro combinatie. Met een Maestro of Visa-pas kan je vrijwel overal terecht. Soms moet je ns 100 meter verderop gaan proberen, maar da’s alles.
Wij hadden vorig jaar in Laos ook problemen met pinnen, verschillende banken geprobeerd maar lukte nergens. ABN AMRO werkte wel gewoon. Neem idd dollars mee of Thaise Baht.
Neem niet teveel geld mee, euro’s, bath en dollar worden op de standaard backpack route huay xay - pak beng - LP - Vv - Vientiane geaccepteerd. Ik zou dus niet onnodig je euro’s in dollars of bath omzetten.
Je vraag over pinnen met rabobank pas, eerlijk gezegd weet ik niet meer zeker of ik nu mijn rabo creditcard of gewone pinpas gebruikt heb, maar in Oudomxay en Luang Prabang gewoon kunnen pinnen er zijn meerdere machine in de stadjes aanwezig en soms geeft de ene wel en de andere geen geld.