bankpassen en creditcards rabobank

Hi all;

Ik las al regelmatig dat bankpassen van de rabobank mogelijk niet werken in Laos. In andere reviews kwam ik weer tegen dat dit onzin zou zijn, dus bij deze maar mijn eigen ervaring.

Wij reizen met drie personen. 2 verschillende rekeningen rabobank (1 zakelijk en 1 rekening courant) en twee verschillende rabobank creditcards (visa/maestro).
In 4 plaatsen geweest en zeker 20 verschillende atm’s geprobeerd. Resultaat 0,00000000 KIP. Ze werken gewoon niet. Niet 1 keer.

Gelukkig heb ik nog een visacard van de abn bij mij en met die kaart is het geen enkel probleem. Iedere atm geeft er geld op. Maar … je kunt maar 1 miljoen kip (100 euro) per keer pinnen. En soms maar 500.000. De kosten zijn 6 tot 8 %. Dus 6 tot 8 euro op iedere 100 euro :frowning: :frowning:
dat is een dag guesthouse of een hele dag eten of 8 x een lao bier.

Maar bovenal hebben wij dus mazzel dat wij nog een abn pas mee hebben. Wij hadden het niet gered op de voorraad $$ die wij mee hadden genomen.

Dus heb je alleen een rabobank rekening —> neem voldoende cash mee.

Grtz Q

in 2006:
kon ik alleen in de hoofdstad geld krijgen.
Neem dus veel dollars en of euros contact mee…

Oh ja nog even voor de duidelijkheid. wij hebben de buitenland opties voor alle pasjes op “aan” staan ! :slight_smile:

Balen zeg! Ja ik hoorde die klachten in 2009 ook al, ik dacht dat de Rabobank het inmiddels wel opgelost zou hebben. Ze gaan toch zo prat op hun internationale karakter?
Ik had een ING-pas en daarmee werkten de meeste geldautomaten in Laos wel. Maar soms waren ze sowieso helemaal kapot en kon je dus pas in het volgende stadje pinnen.
Voor de zekerheid had ik wel veel meer cash US$ bij me dan ik normaal gesproken meeneem. Verstopt over meerdere plekken. Ook had ik nog wat Thaise Baht waarmee ik ook vaak wel kon betalen in Laos.
Want inderdaad, dat pinnen kost best veel extra geld elke keer. Ik kon destijds meestal maar het equivalent van 70 euro in één keer pinnen, dus ik was elke 3 dagen wel weer aan het pinnen (als ik al een automaat tegenkwam).