Pinnen met een Rabobank wereldpas

Ik heb een wereld pinpas van de Rabobank.
Er circuleren wat berichten op internet dat deze pas in Indonesië niet zou werken:mad:.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Bedankt,

Jan

Hallo,

Ik ben in 2008 en 2009 in Indonesie geweest en wij hebben beide alleen maar een wereldpas van de Rabobank en ik heb gewoon overal kunnen pinnen in Indonesie en nog nooit problemen gehad. Je kunt in een pinautomaat vaak zelfs meerdere keren pinnen want per keer kun je maar 1.6 miljoen pinnen. Dan krijg je je geld en dan vraagt ie wil je doorgaan en dan deden wij dat.

Pinnen met een rabo wereld pas kan overal. Banken die zeker werken zijn BCA en BII. Er zijn nu ook meerdere buitenlandse banken in ndo, zoals CIMB en commen wealth. Hier kan je ook pinnen.

De max pin bedragen varieren per pin automaat, van max 1,25 millioen tot max 3 millioen. Er kan meerdere keren gepind worden rekening houdend met wat jullie daglimiet it in Euros.

Ik vond het al zo raar.
Misschien zijn deze berichten van mensen die toevallig last hadden van een storing
of probeerde te pinnen met een standaard pinpas.
Wie zal het zeggen.

Van mijn bank heb ik ook het bericht gekregen dat pinnen geen probleem is.

Weer een puntje van mijn voorbereidingslijst af:zon02:.

Ok, bedankt allemaal.

Jan.

Welke pas je ook hebt, het is altijd goed om een extra betaalmiddel achter de hand te hebben. Dus of wat cash, of een creditkaart. Pinautomaten doen het niet altijd, maar een bankpas zou ook kapot kunnen gaan of verloren/gestolen worden. Het is vervelend als je dan geen financiele middelen meer hebt!

Mijn man, moeder en broer hebben allen een wereldpas van de rabobank en zitten nu in jakarta. Het lukt hen niet om te pinnen.
Ik heb rabobank gebeld, kan inderdaad voorkomen dat in een bepaald gebied je niet kunt pinnen!!!
Ze zullen nog een andere bank proberen. Dus neem evt. inderdaad cash mee en een pas van een andere bank.

Op een ander forum is dit euvel met een Rabopas ook al gesignaleerd. De bank heeft alle passen geblokkeerd in de weekends vanwege skim-activiteiten. Het merkwaardige is dat de creditcard niet is geblokkeerd…
Ik pin altijd met een standaard ING pas en heb tot nu toe gelukkig nog nooit problemen gehad…:smile:

Maar zoals al eerder hier vermeld is, neem het zekere voor het onzekere en zorg dat je altijd op een andere manier aan geld kunt komen.