hey mensen…
Ga binnenkort gewoon voor het eerst naar heb buitenland!
Engeland…ik en 15 jaar.
Ik heb een pas van rabo… een europas. Daar kan ik toch gewoon
mee pinnen bij een bank in Engeland???
Ik heb trouwens horen zeggen van mensen dat je eerst heir een keer
in Nederland in een winkel gepint moet hebben, anders kun je daar niet pinnen
maar klopt dat?
Je kan met een Nederlandse pinpas gewoon pinnen bij een Engelse bank.
Let er wel op dat je in de meeste winkels niet met je pas kan pinnen.
Ook al staat er wel op de ruit dat ze Maestro accepteren, alleen de Engelse Maestra/Switch bankkaart worde in de winkel geaccepteerd.
hoi, je moet je pasje eerst in nederland activeren, anders werkt het gewoon in UK niet. vele banken kunnen in UK een administratie kost op leggen waneer je geld uit hun cash dispensers uit neemt. let op. ze zullen eerst jou op de gebeurtenis informeren.
Ik heb een rabobank pas en rabocard (Mastercard creditcard).
De creditcard werkt vaak de eerste keer niet en de tweede keer wel. Bij de Virgin Megastore werkte hij laatst helemaal niet.
De ‘gewone’ rabopas werkt bij alle pinautomaten die ik tot nu toe ben tegengekomen met uitzondering van zogenaamde ‘Link’-automaten. Deze accepteren m’n pas niet.
In de winkel (supermarkt e.d.) betalen met m’n gewone pas heb ik niet eens geprobeerd, dat leek me een verloren zaak.
Ik heb een paar steekproeven gedaan en tot nu toe heb ik bij verschillende banken gepind en heb ik nooit extra transactiekosten betaald. De geldautomaten vermelden overigens hoogstens dat er een extra bedrag in rekening KAN worden gebracht, maar niet of dit ook daadwerkelijk het geval is en hoe veel dit is.