Cairns-Brishbane

Wij willen de in de maand augustus met de auto in 2½ week van Cairns naar Brisbane reizen (daarna verblijven we 2 weken in brishbane). We reizen met een kind van 11 jaar. Alle tips, ervaringen over bezienswaardigheden en overnachtingen zijn bij ons welkom.

B.v.d Flipsen

Hi!

Rondom Cairns kun je heel veel leuke tripjes maken, waaronder de Kuranda Skyrail waarbij je ook met een trein door de bergen heen rijdt. Je kunt er ook een half dagje op een quad door het bos rijden, erg leuk, ook goed te doen voor jullie 11 jarige. Er is een waterfall circuit, kun je met de auto doen.
Natuurlijk naar het Great Berrier Reef, lekker een dagje snorkelen.
Townsville is een erg leuk stadje. savonds een hele gezellige boulevard. Je kunt er veilig zwemmen in een rockpool.
Airlie Beach kom je ook langs, kunnen jullie een dagtrip doen naar de Whitsunday Islands. Superleuk!
Rockhampton zou ik echt overslaan, is niets te zien.
Hervey Bay, vanaf daar een tour naar Fraser Island.
Allemaal wel goed te doen met een kindje van 11.
Brisbane weet ik niet zoveel van, ben ik maar een dagje geweest. Heeft wel een leuk centrum.
Australia Zoo van Steve Irwin is daar ongeveer 150 kilometer vandaan. Ongeveer 2 uurtjes rijden. Misschien wel leuk om heen te gaan.

Qua overnachtingen is altijd een beetje lastig. Wij reden op de bonnevooi overal naar toe. Vaak in hostels maar als het even kon liever in een questhouse. Dat is misschien voor jullie ook beter. Hostels zijn meer voor backpackers. Questhouses zijn wat kleiner en persoonlijker. Vaak ook gezelliger en minder chaotisch. Of een motel kan natuurlijk ook.