Weet iemand of het mogelijk is om van Cachi via La Poma naar San Antonio de los Cobres te rijden zonder dat je een 4x4 moet huren? Ik doe meestal mijn verplaatsingen met het openbaar vervoer maar vind enkel dat dit traject van de Ruta 40 heel ruw is. Of er iets anders over rijdt dan een 4x4, vind ik dus niet. Bus, micro, pick-up truck, paard, lama,… het maakt me niet uit, als ik er maar geraak.
Of is het te overwegen om in Cachi met andere toeristen mee te liften? Of wordt dit traject zelden gedaan?
Alle tips welkom!
Joris
PS: Ik ga sowieso met het openbaar vervoer van Salta via Cafayate en Angastaco naar Cachi. Het is dus het vervolgtraject via La Poma waar ik momenteel op bots.
De vraag is: waarom San Antonio de los Cobres? Als het alleen is om het Polvorilla viaduct te zien, zou ik dat georganiseerd vanuit Salta doen. De weg die je nu wil doen is niet meer dan een veredeld karrenspoor en daar gaat dus ook geen bus langs. Zelfs met een 4x4 zou ik het niet doen eerlijk gezegd.
Tja, ik wilde eigenlijk gewoon de lus rond maken. Of is het beter een short cut te nemen en rechtstreeks van Cachi naar Salta te gaan?
Op zich schrikt een karrenspoor me niet af, integendeel. Lijkt me leuk en de omgeving daar schijnt fantastisch mooi te zijn. Maar goed, als het niet mogelijk is zonder 4x4, is er niets aan te doen uiteraard.
Maak dan de lus Salta - Cachi - Cafayate - Salta, de zogenaamde Valles de Calchaquiés. Veel meer kans dat je mee kan rijden met iemand of met de lokale bus. Het noorden van Salta (Tilcara, Purmamarca en de Salinas Grandes, Humahuaca) kan je ook met OV bereiken. Of er een bus naar San Antonio de los Cobres gaat weet ik niet, maar dan moet je sowieso nog een stukje rijden naar het Polvorilla-viaduct, mocht je dat ook willen bezoeken.
Als je in een hostel overnacht heb je ook vaak wel andere reizigers die samen een auto willen huren, wel zo makkelijk en goedkoop.
Ik zou je dat stuk uberhaupt willen afraden… wij werken met prive gidsen en ook zij zeggen als het niet hoeft doe het niet!!!
Er gaan geen dagexcursies heen, de lokale bus stopt in la Poma en keert dan weer terug, en weinig tot geen toerist doet deze weg op eigen houtje!!! Gewoonweg omdat deze een beetje gevaarlijk is…
Heb hem zelf een keer gedaan (ben een slecht voorbeeld)met 2 fotografen, maar zat echt niet lekker in mn vel dat stuk…Je gaat tot plusminus 5 km hoogte en de afgronden zijn…uh ja meer dan indrukwekkend… Nogmaals mijn advies (en dat van Flipsen) niet doen!!!
Neem dan de weg die ook de “trein naar de wolken” aflegt en kom dan via de Salinas Grandes en Purmamarca terug richting Salta…
Veel plezier in het mooie Salta (en haar omgeving)…