Ik ga in december naar Argentinie. Ik ben nu al een beetje aan het plannen. Omdat ik niet graag autorij vraag ik me af of er tussen Cachi en Cafayate ook bussen rijden. Of is het mogelijk om in Salta een tourtje te boeken waarbij je in beide plaatsen een nacht slaapt? En heeft iemand dan nog een tip voor een goed reisbureautje ter plekke.
Alvast bedankt
Een busverbinding tussen Salta en Cachi wordt gerund door Marcos Rueda, elke dag om 07.00 uur vanaf de terminal in Salta. Duur: 4,5 uur.
Je kunt van Salta ook met de bus naar Cafayate (met o.a. El Indio) vanaf de terminal in Salta. Ik ben niet op de hoogte van een busverbinding tussen Cachi en Cafayate…Afhankelijk van je tijd die je hebt is het ook leuk om te blijven hangen in minder bekende plaatsjes zoals Seclantas, Molinos of San Carlos, allemaal tussen Cachi en Cafayate in.
Wij hebben zelf regelmatig klanten die een excursie met ons boeken vanuit Salta naar Cafayate en daar één nacht verblijven. Hetzelfde voor Cachi (heen en terug vanaf Salta).
Overigens is het meest gebruikelijk om een auto te huren en zelf alles te ontdekken, deze route leent zich daar uitstekend voor. Andere klanten maken een privé-excursie met eigen chauffeur/gids die hun alles laat zien. Als je alleen reist is een auto huren misschien niet zo leuk en een privé-excursie te duur… anders stuur je me een privé-mail en zoek ik naar een oplossing voor je.
groet,
Jan
Hola Marionhe,
Helaas rijden er geen bussen tussen Cachi en Cafayate… Een tourtje boeken is zeker mogelijk, maar is doorgaans prijzig, zelfde geld als dat je dat met een prive gids zou doen. Bij komend nadeel (is misschien) wanneer je een tourtje boekt is dat je afhankelijk bent of er genoeg andere reizigers zijn die die dag gaan… Zoniet dan betaal je in je eentje (of met 1 medepasagier) veel meer. Een vrij grote agencia hier is La Posada met nogal eens aanbiedingen http://www.turismolaposada.com/
Wat misschien ook een optie is is dat er van bv Cafayate naar Cachi gedeelde remises(taxis) zijn. Alleen hoe laat vertrek ect weet je pas kort ervoor. Als je dat wilt proberen doe het dan vanuit Cafayate omdat dit plaatsje veel groter is dan Cachi en er dus meer mogelijkheden zijn… En vanuit Cachi gaat er wel weer een bus naar Salta…
Hoop dat je hier wat aan hebt
Dikke Saludos
Alex y Rijkje
B&B Casa Hernandez
San Lorenzo (Salta)
Beste marionhe,
In Salta zijn plenty toeristenbureautjes te vinden die tours naar Cachi en Cafayate aanbieden, meestal is er ook de mogelijkheid voor 1 of 2 overnachtingen in Cachi en/of Cafayate. De prijzen vielen ons erg mee, als je een paar uurtjes overhebt kun je diverse reisbureaus langsgaan om prijzen te vergelijken en te onderhandelen (heel makkelijk, ze zitten bijna allemaal naast elkaar in 1 straat dus je hoeft daar weinig moeite voor te doen). Je hebt vaak ook de keuze tussen een duurdere trip met maximaal 4 personen, of een trip met met een grotere groep wat vaak een stuk goedkoper is. Ik heb het nu niet bij de hand, maar als je wilt kan ik wel even uitzoeken met welk reisbureau wij zijn gegaan en hoe veel dat kostte.
Groet,
Rianne