In november gaan we een maand naar Argentinïe en de reis is zo goed als gepland. Nu zitten we wel met een probleem;
We willen van Mendoza naar Tucuman de nachtbus pakken en dan vanuit Tucuman met de auto (die willen we daar huren) via Cafayate naar Salta rijden.
Nu is mijn vraag;
“Waar kan ik iets vinden over tijden/prijzen van de nachtbus van mendoza naar tucuman?” en
“Is het verstandig/haalbaar om in 5/6 dagen van tucuman naar salta te rijden en dan ook nog te kunnen genieten van het uitzicht en natuurlijk iets te kunnen ondernemen tussendoor?”
Zelf heb ik eindeloos internet afgestruind, maar ik kan niet echt de informatie vinden die ik zoek. Hopelijk kan iemand ons verder op weg helpen.
In het “Sticky” topic van Chenque kan je veel info vinden.
Overigens zou ik ervoor kiezen om gewoon door te rijden naar Salta en dan het rondje “Valles de Calchaquiés” te rijden: Salta - Cachí (overnachting) - Cafayate (overnachting, of 2) - Salta. Tucumán is niet bijster interessant voor toeristen en je hebt op deze manier geen drop-off kosten. En dan kan je ook nog vanuit Salta naar het noorden, Purmamarca, Tilcara, Humahuaca (op 1 dag te doen of overnachten in één van deze plaatsjes).