Wij willen in November 2014 een rondreis maken door Argentinië.
Het is blijkbaar moeilijk om van Cafayate naar La Rioja te reizen. Ik vind enkel verbindingen Cafayate –> San Miguel de Tucuman om via daar door te bussen naar La Rioja.
Heeft er iemand suggesties of andere mogelijkheden?
Is inderdaad lastig, je kunt vanaf Salta naar Cafayate met Flechabus, maar daarna door naar Catamarca en La Rioja is een probleem. Waarom huur je niet een auto in Salta, maak een mooi rondje Salta - Cafayate - Cachi - Salta en neem vanuit Salta de bus naar Mendoza? Die bus van Salta naar Mendoza stopt voor zover ik weet in La Rioja capital…
Beste Jan,
Bedankt voor de goede raad! Kan je mij een indicatie geven hoelang we met de wagen over die toer doen (2 dagen of langer). Is het veilig om een wagen te huren en hoe zijn de wegen in die regio? Doe ik dat vanuit België of kan dat ter plaatse? (Ik heb al gelezen best van hier uit, maar klopt dit?) Welke verhuurmaatschappijen kan jij aanraden? Ik veronderstel dat er ter plaatse landkaarten te koop zijn of zijn de richtingen goed aangegeven (in tegenstelling tot in Cuba)
En als ik het goed begrijp, kan je voor de eindbestemming van de bus afstappen? Lijkt mij heel handig!
Aangezien ik niet goed Spaans spreek (maar ik doe mijn best en de basis conversaties lukken wel) vraag ik mij ook af waar (of hoe) we die busstations vinden? Hoe zijn die aangeduid?
Hoe noodzakelijk is goed Spaans spreken in Argentinië? Klopt het dat de mensen meer bereidwillig zijn om je te helpen als ze merken dat je je best doet of spreken de Argentijnen ‘echt’ geen Engels in het Noorden? Wij zijn van plan een tour te maken van Buenos Aires - Iguazu (vliegtuig) - Salta (vliegtuig) en verder met de bus naar Humahuaca - Cafayate - La Rioja - Talampaya & Ischigualasto - Mendoza - Cordoba - Rosario - Buenos Aires. We hebben hier 28 dagen voor (3/11 aankomst en 30/11 vertrekken). Ik heb overnachtingen gereserveerd tem Salta, de rest ‘go with the flow’. We willen veel zien, maar toch voldoende tijd uittrekken om te kunnen genieten van de uitzonderlijke landschappen, mooie natuur,… en het blijft vakantie! Ik hoop volgend jaar of later terug te gaan voor de andere kant van het land.
Sorry van al deze vragen, maar ik heb al gelezen op dit forum dat je heel goed weet waarover je praat
Alvast bedankt!
Als je met een huurauto de omgeving Salta verkent zou ik daar ongeveer een week voor uittrekken. Vervolgens met de bus naar Mendoza (busterminal is één van de belangrijkste gebouwen in elke stad van Argentinië, vraag gewoon naar “la terminal de micros”). In Mendoza zou ik ook ongeveer een week uittrekken, zeker als je daarbij vanuit Mendoza ook Talampaya en Ischigualasto bezoeken wilt. Vanuit Mendoza kun je vervolgens weer eenvoudig met de bus naar Córdoba en Rosario.