Reisroute N-W Argentinie

Hi,

Ik ben alweer een stuk verder met onze reisroute. Onderstaand een eerste opzet. Ik ben benieuwd wat jullie er zo van vinden. Opmerkingen en tips zijn van harte welkom!

1. A’dam - Santiago de Chile
  2. Santiago de Chile - Valparaiso
  3. Valparaiso / Vina del Mar - Santiago
  4. Santiago- Mendoza (bus)
  5. Mendoza
  6. Mendoza
  7. Mendoza- San Agustin del Valle Fertil
  8. Valle de la Luna
  9. Talampaya - Villa Union
  10. Villa Union - Tucuman
  11. Tucuman - Cafayate (via Quilmes en Tafi del Valle)
  12. Cafayate - Cachi ( via Molinos) of via RN 68 naar Cachi via PN Los Cardones??
  13. Cachi- San Antonio de las Cobres RN 40
  14. SA de las Cobres - Tilcara
  15. Tilcara- Juyu - Purmamarca (tijd voor Salinas Grandes?)- Salta
  16. Salta
  17. Salta Tren de las Nubes (op zaterdag?)
  18. Salta - SP Atacama
  19. SP Atacama
  20. SP Atacama
  21. SP Atacama
  22. SP Atacama-Calama- Santiago
  23. Santiago - A’dam

Op dag 10 van Villa Union naar Tucumán is een hele lange rit, ik zou onderweg nog een keer overnachten in bijvoorbeeld Famatina of Belén. Bovendien is San Miguel de Tucumán als stad niet echt bijster interessant, het stuk van Tafí del Valle naar San Miguel de Tucumán is wel weer erg mooi (grotendeels jungle).

Dag 13 van Cachi naar San Antonio de las Cobres over de ruta 40 zou ik niet aanraden met een gewonen personenauto, is een groot onverhard stuk en op grote hoogte. Moet je geen pech krijgen. Veel zekerder is Cachi - Salta te doen over de ruta 33, erg mooi ook, allemaal asfalt en onderweg een nationaal park (Los Cardones) & de Cuesta de Obispo. Rij vanaf Salta direct door naar Tilcara via de oude ruta 9 (over El Carmén).

Suerte,

Jan

Ik zou willen aanraden om ook de vierdaagse tour in san Pedro de ataca naar uyuni Bolivia te maken. In die vier dagen brengen ze je ook weer terug naar sp.

Via Wereldwijzer app