Cabin huren

Beste reizigers,

Bestaat er een website waarop alle camping van nieuw zeeland staan waar je een cabin kan huren? Zodat we eventueel van cabin naar cabin kunnen trekken?
Zijn ze gauw vol, wat zijn ongeveer de kosten?

Hoi Natasja,

Ik heb in NZ nog geen camping gezien zonder cabins. Meestal kosten ze ongeveer NZ$ 30 per persoon. Het is een klein hutje, zo’n 3x3 meter. Net camperen met een tent maar dan met de luxe dat je rechtop kunt staan en dat je licht hebt. Vaak zijn ze niet druk, tenzij je een camping aan zee hebt of als er iets speciaals te doen is die dag.
Hier in NZ kun je de Jason’s holiday parks gids gratis krijgen. Daar staan alle campings in. Ze hebben ook een website:
http://www.jasons.co.nz/camping-holiday-parks

Groetjes vanuit het Tongariro World Heritage Park :wereld:

1 like

Klopt, wij hebben ook van camping naar camping gereisd mbv de brochure van Jasons, maar ook met de dikkere van AA (http://www.aatravel.co.nz). Daarnaast hebben wij de foldertjes van de DOC-campings nog gebruikt, maar die hebben geen cabins, dus daar heb jij niets aan. Dat zijn overigens wel de campings op de meest fantastische plekjes.
De folders vind je overal op de campings zelf of bij bijvoorbeeld het ophaalpunt waar je je auto huurt of in het kantoortje waar je een activiteit boekt, etc.

1 like

Ik ben helemaal niet bekend met “cabins” en kamperen in het algemeen… Zijn die cabins leeg en gebruik je daar je eigen kampeer spullen in of is er een simpele uitrusting aanwezig. Keuken spullen, handdoeken, beddengoed? Hoe werkt dat?

Volgens mij verschilt dat per cabin. Op campings zijn vaak verschillende typen cabins/flats. Bij sommige cabins deel je de gezamelijke keuken en toilet/douches met de campinggasten. Bij iets luxere cabins heb je je eigen keuken en/of badkamer. Keukenspullen hoef je volgens mij niet mee te nemen, deze zijn aanwezig. Beddengoed is bij met name de basic cabins niet altijd inclusief, maar kun je er vaak apart bijhuren. Evt kun je bij de Warehouse (overal te vinden in nieuw zeeland) je eigen dekbed of slaapzak kopen. Handdoek zou ik ook zelf meenemen.

Google eens op cabins of holiday parks in nieuw zeeland, dan zie je wat foto’s als voorbeeld.

Volgens mij is keukenmateriaal niet op elke camping aanwezig. Je hebt wel steeds een keuken die je kan gebruiken, maar potten, pannen, bested ed. niet volgens mij. Je kan dit vaak wel huren, maar hiervoor betaal je natuurlijk. Misschien kan het handig zijn om enkele kookpotten zelf bij te hebben.

Oké dank jullie wel voor de reacties. Ik ga er eens naar kijken.