busvervoer van coyhaique naar perito moreno

hallo,
Weet iemand of er ook bussen rijden van Coyhaique naar Perito Moreno (plaats)? Heb al wat gegoogled, maar niets gevonden.
Willen nl. van puerto Montt via eiland Chiloe naar Coyhague en dan naar perito moreno om zo verder met de bus naar el calafate te gaan.
Enig idee wat hoeveel tijd je ongeveer voor deze hoek moet nemen?
Alvast bedankt

gr. ewald

Hallo Ewald,

Hangt er vanaf in welke periode je wilt reizen op de Carretera Austral maar je moet er rekening mee houden dat er weinig bussen rijden op deze route, zeker niet elke dag. Bovendien wil je via Isla Chiloe dus ben je ook afhankelijk van de ferry van Quellon naar het vaste land. Vroeger kon je van Quellon naar Chaiten maar ik geloof dat dit niet meer kan. Via http://www.navieraustral.cl/ kun je er achter komen naar welke plaatsen je kunt varen vanuit Quellon.

De snelste manier om naar Perito Moreno (Argentinie) te gaan, denk ik, is met een “colectivo” naar Puerto Ibañez, daar de ferry nemen naar Chile Chico en daar de grens over te steken naar Perito Moreno via Los Antiguos.

:vak02:
Groeten,
Grietzen

He Grietzen,
Bedankt voor je reactie, heb de lonely planet van 2009 ook net binnen en daar het een en ander opgezocht. Volgens de lp gaat er nog wel een boot van quellon naar el chaiten.
De tip via de ferry naar chile chico is een hele goeie tip. We zullen er wel de tijd voor moeten nemen. Wë gaan trouwens van eind november tot eind januari, dus we hebben wel even de tijd.

gr. ewald

Is er inmiddels al een snellere route beschikbaar van Coihaique naar El Chaltén dat iemand weet? Via de 343 die in Argentinië de 26 heet richting Rio Mayo en dan de 40 bijvoorbeeld? Lijkt mij de snelste weg naar het zuiden? Of is Chile Chico nog steeds de snelste oplossing?overigens las ik dat je voor relatief weinig geld kon vliegen met een propellervliegtuigje vanuit Coihaique naar Chile Chico of zelfs naar Villa O’Higgins. Heeft iemand daar ervaring mee?