bussiness vliegen

Welke luchtvaartmaatschappij heeft de beste businessclass naar Johannesburg ?

ik denk etihad (of misschien emirates) maar dan heb je waarschijnlijk wel een stop van 4 a 6 uur op de terugreis (als je tenminste vanaf amsterdam of zo vertrekt).

1 like

Emiraten zeker weten, maar ja vaak lang wachten op Dubai, op de terugweg dan.

1 like

Heb zelf helaas geen ervaring maar op een paar plekken goede verhalen over etihad gelezen (maar hebben ook een vrij lange tussenstop).
zie voor een review: http://www.smh.com.au/travel/holiday-type/luxury/flight-test-etihad-business-class-20131127-2y9p6.html

1 like

Hallo

Noodgedwongen anderhalf jaar geleden, vanaf Cairo naar Zuid Afrika business class
mogen vliegen, het was grandioos!
Helaas voor ons veel en veel te duur om dit altijd te doen!

Veel planplezier

Ja goedkoop is het inderdaad niet maar wel zeer aangenaam.We hebben het net als jullie eenmaal mogen meemaken door overboeking.Bedankt voor je reactie

Helaas nooit geluk gehad om business te vliegen, ook niet met een overboeking.! En toch heel wat gevlogen van Ams naar JNB

Hallo Annemieke

Nou voor ons was het ook niet echt geluk, door mist op Schiphol misten we onze
nachtvlucht van Cairo naar Johannesburg en daardoor 24 uur vertraging!
We werden super opgevangen in Cairo in een 5 sterren hotel all-inn en daarna
business class naar Johannesburg!
Voor de rest al een keer of drie meegemaakt dat mensen met inchecken net voor ons
door overboeking of zo gevraagd werd of het een probleem was om verder business of
first class te vliegen, maar helaas nog nooit voor ons!

Aftellen is begonnen, nog 5 weken te gaan!

Wij vliegen over 2 maanden noodgedwongen businessclass met British airways van VictoriaFalls naar Johannesburg. Noodgedwongen omdat economy vol was geboekt en we anders niet weg kwamen… een vlucht van maar 1.40 minuten maar we mogen er een keer aan proeven (en er dik voor betalen). :))

@Peter,

Ik weet niet bij welke maatschappij dat was.
Zelf heb ik bij KLM ok wel eens een upgrade gehad (zelfs een keer toen ik al in het vliegtuig zat) maar dat was in de tijd dat ik nog regelmatig vloog en ook een frequenty flyer status had.

De ervaring op mijn laatste reis naar Johannesburg met KLM was echter redelijk slecht.
We hadden geboekt vanaf Antwerpen Centraal (scheelde 150 eur pp of zo), dan ga je eerst met de Thalys naar Schiphol.
Echter je kunt dan niet online inchecken en, hoewel we vooraf twee plaatsen naast elkaar hadden werden we bij het inchecken ongeveer zo ver mogelijk van elkaar af gezet als kon in Economy. (15B en 40G of zoiets). Konden ze niets aan doen, vliegtuig vol, geen gegarandeerde plaatsen, bla bla bla. Gelukkig kon ik in het vliegtuig nog wat regelen (omdat de vlucht niet zeker niet vol was)

Terug zijn we met Kenya gevlogen met een tussenstop in Nairobi. Service is misschien iets minder, entertainment systeem heeft stukken betere schermen, was daar al me al niet ontevreden over.

Hallo Frans

Was met Egypt Air!
Wij hebben inmiddels ook heel wat gevlogen en moet helaas zeggen dat onze ervaringen
wat betreft comfort, eten en drinken en service KLM voor ons zo’n beetje de slechtste is!
En Lufthansa echt een van de betere!

groet Peter

Hoi Peter,

Fijn dat je een goede ervaring met Egypt had. Ik las toen wij aan het boeken waren toch veel slechte ervaringen dus heb dat niet gedaan.
En alvast een prettige vakantie gewenst.

Groetjes, Frans

Vanuit Nederland vliegen we 2-3 keer per jaar naar ZA met de KLM business class. De prijzen per maatschappij verschillen niet zoveel en waarom zou je overstappen als je rechtstreeks kunt vliegen. Wel op het goede moment boeken! De KLM is redelijk voorspelbaar met de periodes waarin er aanbiedingen komen, en als je die gebruikt vlieg je voor 2300 euro retour.