Hallo allemaal,
Weet iemand of er ook DAGbussen zijn van Oaxaca naar San Cristobal de las casas zijn?
We vinden alleen bussen die 'savonds vertrekken voor een rit door de nacht…
Hopelijk weet iemand raad!
Groetjes, Elke en Jochen
Hallo allemaal,
Weet iemand of er ook DAGbussen zijn van Oaxaca naar San Cristobal de las casas zijn?
We vinden alleen bussen die 'savonds vertrekken voor een rit door de nacht…
Hopelijk weet iemand raad!
Groetjes, Elke en Jochen
Er gaan alleen nachtbussen. Als je overdag wilt reizen moet je via Tehuantepec en Tuxtla Gutierrez en onderweg ergens overnachten. Nachtbus is wel ideaal om te doen. Je stapt ´s avonds in en morgen ben je er al.
Is het risico om overvallen te worden niet groot op deze nachtelijke rit?
Nee. Dagelijks reizen er vele touristen op deze route. Tuurlijk loop je meer risico dan wanneer je overdag reist. Maar als het echt heel gevaarlijk zou zijn, zouden de verschillende touroperators deze route ook niet ´s nachts aanbieden.
Ik wil deze route ook nemen, en ben benieuwd bij welke busmaatschappij ik deze het best kan nemen? Of word er maar eentje aangeboden?
Groetkes
Ik ben in 2007 Van SCDLC naar Oaxaca gereisd, inderdaad ook met een nachtbus, volgens mij met OCC (ben ff kwijt waar deze afkorting voor staat). Gewoon een dag van te voren je plaats reserveren. Ik heb heerlijk geslapen in de bus en kan me nog vaag herinneren dat we enkele stops maakten om de benen te strekken/wat te eten. Ook wordt/werd er gepatroeilleerd door leger/politie. Geen moment onveilig gevoeld!
Goede reis!