Ik wil na een rondtour met Nomad van Kaapstad naar Durban een week alleen reizen van Durban naar Port Elizabeth. Ik dacht er eerst over om met de Bazbus te gaan, maar nu zag ik dat de Greyhound, Saroadlink en intercape veel goedkoper zijn en ook nog eens elke dag rijden. Is er veel verschil tussen deze busmaatschappijen? Is het veilig om als vrouw alleen hiermee te reizen? En kunnen kaartjes ook nog een dag van te voren gekocht worden?
De busmaatschappijen zijn hier de ‘gewone’ bussen die inderdaad zeer regelmatig rijden maar die niet echt aan te raden zijn voor toeristen, zeker niet als je als vrouw alleen reist. Al is het alleen maar omdat ze je ergens op een busstation afzetten en dat zijn lang niet overal veilige plekken om gedropt te worden.
De BazBus is wat dat betreft veel meer juist op toeristen gericht en zij zetten je dus wel bij het hostel / B&B af waar je gereserveerd hebt. Op het moment dat je weer verder wilt reizen, halen ze je ook weer ergens voor de deur op! Ik kan me voorstellen dat er prijsverschil in zit, maar het is zeker (in elk geval voor een groot deel) te verklaren.
Ik zou persoonlijk zelf niet zo snel kiezen voor Greyhound, SARoadlink of anderen. BazBus hebben wij al wel diverse keren aan mensen aanbevolen en die is dat allemaal prima bevallen.