Op 4 november arriveer ik in Kaapstad en op 21 november gaat de reis weer terug naar Brussel helaas…
Gezien het aantal dagen richt ik me alleen op Kaapstad, Tuinroute en Addo. Meer zit er qua locaties niet in vermoed ik.
Ik twijfel wel nog over 't reizen aldaar. Ik ben alleen, dus zelf rijden valt eigenlijk af. Heb her en der interessante 7-daagse tours gezien (ook overland en/of camping) bij o.a. Nomad and Budgetsafaris. Deze tours gaan van Kaapstad naar Addo via de Tuinroute. Mijn gevoel echter zegt dat alle locaties elkaar erg snel opvolgen.
Alternatief is via Baz Bus en dan vanuit 'n aantal locaties zelf activiteiten boeken. De tours daarentegen bieden wel meer camping achtige (in de parken) faciliteiten en dat vind ik erg interessant.
Wat zijn jullie ervaringen met dergelijke tours. Ik houd dan nog zo’n 9 dagen over Kaapstad en nabije omgeving. Is dat niet wat veel?
Of is via Baz Bus reizen toch interessanter, spannender en bovendien ook goed te doen qua schema?
Ik backpack overigens graag, maar heb gewoon beperkte tijd.
Nou, wij zijn niet zo’n stadsliefhebbers, maar de eendaagse citytour inclusief tafelberg vonden wij erg leuk,
de rest, zoals de botanische tuinen, een dag stellenbosch (Spier wijnfarm) Fishhoek , Simonstown , Muizenberg, Kommetje,
Een dag Hermanus, dit alles met eigen vervoer wilden we ook niet missen, maar met een week
hadden we het toch eigenlijk wel gezien daar!
Een en ander ligt natuurlijk ook aan je budget, maar wij houden toch meer van het authentieke
noordelijke gedeelte van Zuid Afrika
Wacht met spanning op meer reacties.
Mark, als je terugkomt post je dan hier je ervaring aub ? TNX
(ik heb nog geen ervaring, behalve : ik woonde in ZA in 75-76 en plan om terug te gaan)
Uiteraard heb ik al alle gidsen uit de bib (en 1 gekocht) maar ben toch zeer benieuwd naar (en noteer veel) van de ervaringen hier op WW.
Mijn lijst van ‘‘wat ik wil doen’’ is al veel te lang :bang:
Dan is er veel veranderd in die periode.
Maar er is zoveel te zien en te doen. Huur een auto, is de manier om overal te komen, dat kan met de Baz bus helaas niet.
Met een tour volg je de specifieke route en je guides kunnen je vanalles over de regio vertellen. Je reist ook met anderen in groep, wat heel goed mee kan vallen (soms ook tegen). De locaties volgen elkaar vrij snel op omdat de afstanden tussen Kaapstad en Addo niet zo groot zijn, uiteindelijk doe je hier 7 dagen over, plus zijn er een hoop activiteiten te doen tijdens de reis.
Met de BazBus heb je meer vrijheid en kan je langer op 1 plaats blijven als je het er leuk vindt. Uiteindelijk ben je dan niet echt gebonden aan tijd, als je 7 dagen gaat heb je nog 9 dagen voor Kaapstad. Maar als je het op een bepaalde plaats langer ziet zitten dan kan je wat afknabbelen van de 9 dagen op het einde. Met een vaste tour kan dit niet.
Zo’n tour klinkt toch wel aantrekkelijk. Solo met de auto biedt weliswaar veel vrijheid, maar je bent ook veel op jezelf aangewezen en moet alles ter plekke regelen. Ik ga deze reis voor avontuur, maar ook genieten en relaxen. Avontuurlijk backpacken op de bonnefooi heb ik dit jaar al gedaan in Zuid-Amerika.
Binnen nu en 'n paar jaar ga ik zeker weer 'ns 'n meer avontuurlijke reis doen vanaf JNB en dan richting 't Noorden
Ik raad de Bazbus enkel aan indien je er lange tijd verblijft…
Ikzelf ben net terug van 3 weken Zuid-Afrika, en ik had een ticket voor de bazbus.
Ik raad het af…
Het is inderdaad wel veilig en comfortabel, maar je verliest er zoveel tijd mee!
Als die bus rond de middag komt, kan je niets meer plannen in de voormiddag en aangezien die bus stopt aan elk hostel waar er iemand in/op moet , worden er kleine omwegen gemaakt en ben je langere tijd onderweg dan met ander vervoer. Plus er wordt ook gestopt voor eetpauzes, waarmee je nog meer tijd verliest. De bus rijdt ook niet alle dagen, en plaatsen zijn beperkt…
IK ben er veel te veel tijd mee verloren en zou het zeker niet opnieuw nemen…
Het is natuurlijk anders als je slechts enkele plekken wil bezoeken en langer dan een maand er verblijft!