(sorry kwam nog iets achter aan)
Ik zou graag willen weten wat een leukere bestemming is, en waar ik dus het best*e naartoe kan gaan *.
Alvast bedankt.
Eigenlijk ben ik nooit daar geweest.
Mijn jaarlijkse vast zomerplek ligt in Kroatië.
En ik weet persoonlijk van mensen die er zijn geweest dat ze het daar ongelooflijk vinden. Niet tegenstaande zal het in Turkije en Bulgarije ook best mooi zijn.
Met je keuze tussen deze 2 bestemmingen kan ik je niet helpen.
Ik ben niet in Gümbet geweest, maar wel in Kroatie en Bulgarije…
Mijn voorkeur is Bulgarije. Bulgarije is goedkoper dan Koratie, het weer is er beter en er zijn leuke plekken om uit te gaan (o.a. in Varna). Bovendien zijn er vele leuke (culturele) uitstapjes naar de omgeving te boeken.
Enneh, mocht je niet op Varna maar op Sofia vliegen: vanuit deze stad gaat een rechtstreekse bus naar Varna, deze kost bijna niets en doet er een uurtje of 6 over. Een paar dagen Sofia is een aanrader, het is absoluut een van mijn favoriete steden!
Bedankt voor je vriendelijkheid! :huh:
Kroatie heeft inderdaad een schat aan cultuur, daar heb je gelijk in, maar wat ik bedoelde te zeggen was dat de verscheidenheid in Bulgarije groter is. (Meer voor elk wat wils dus…)
Romeinse amfitheaters (ook in Kroatie), Byzantijnse kerken, resten van de Turkse overheersing, Orthodokse kerken enz., Bulgarije heeft het!
Dag Jenny,
Ik denk dat we zo kunnen voortgaan
Je moet maar eens even naar mijn site surfen. www.gotocroatia.com
Daar staat van verschillende steden de geschiedenis.
In Kroatie is er dus ook wel degelijk een grote diversiteit.
Bij de oudste kathedralen uit Europa, Fransciscaner kloosters, gebouwen uit Romeinse tijd, gebouwen uit het Byzanteinse rijk, Venetie heeft ooit Kroatie bezet gehad, Napoleon heeft ook zijn stempel gedrukt gehad in Kroatie en de Turken zijn hier ook op bezoek geweest. Er zijn zelfs nog werkzame aquaducten uit Romeinse tijd.
Ik kan zo best nog wel even doorgaan
Ik heb je site ook gezien (mooie site trouwens) en ik zag dat je blijkbaar ook alleen maar in Istrië bent geweest met een bezoekje aan Plitvice. Er ligt nog zoveel geschiedenis achter Istrie en ik zeg steeds dat de bovenkant van Kroatie (Dalmatie, Dubrovnik) veel mooier is dan Istrie. Blijkbaar kennen de meeste toeristen enkel dit stukje.
Ik heb inmiddels al geboekt en tis toch Gumbet geworden
Bulgarije komt zeker nog wel een keer, maar ik vond de prijs van de reis ernaartoe toch een beetje tegenvallen…