Bulgarije of Turkije?

Hallo,

Aankomende zomer wil ik samen met een vriendin op vakantie gaan. Ik ben al twee jaar achter elkaar in Gumbet geweest en heb het er erg naar mijn zin gehad :slight_smile: ! Nu zit ik te twijfelen of ik aankomende zomer weer naar Gumbet zal gaan of naar een ander land, zoals Bulgarije. Ik heb alleen geen idee hoe de sfeer daar is. Is een van jullie wel eens in Bulgarije geweest? Hoe is het om daar op vakantie te gaan? Of is iemand misschien in Bulgarije én in Gumbet geweest? Ik zou graag willen weten wat een leukere bestemming is, en waar ik dus het best .
Alvast bedankt.

Groetjes,

Dyonne.

(sorry kwam nog iets achter aan)
Ik zou graag willen weten wat een leukere bestemming is, en waar ik dus het best*e naartoe kan gaan *.
Alvast bedankt.

Groetjes,

Dyonne.

Kroatie is een veel leukere bestemming. Dit is één van de mooiste landen in Europa … en wie er geweest is, is er zot van.
Wil je graag wa meer info dan stuur je me maar effe een mailtje (effe op mijn naam klikken)
En tussen haakskes Dalmatie en niet Istrie)
KiCo

Hoi KiCo,

dankje voor je reactie. Maar ben je ook in Gumbet en het Goudstrand geweest? Want ik wil graag daar een soort van vergelijking mee.
Ik wil écht naar een van de twee. Ik was eerst van plan om écht weer naar Gumbet te gaan, maar toen ik iets over Bulgarije las leek dat me ook leuk. Dus ik wil echt naar een van de twee toe…

Groetjes.

:stuck_out_tongue: Eigenlijk ben ik nooit daar geweest.
Mijn jaarlijkse vast zomerplek ligt in Kroatië.
En ik weet persoonlijk van mensen die er zijn geweest dat ze het daar ongelooflijk vinden. Niet tegenstaande zal het in Turkije en Bulgarije ook best mooi zijn.
Met je keuze tussen deze 2 bestemmingen kan ik je niet helpen.

Groetjes KiCo

Ik ben in Gümbet geweest enne… ik vind ook: GA NAAR DALMATIE IN KROATIE!!

Ik ben niet in Gümbet geweest, maar wel in Kroatie en Bulgarije…

Mijn voorkeur is Bulgarije. Bulgarije is goedkoper dan Koratie, het weer is er beter en er zijn leuke plekken om uit te gaan (o.a. in Varna). Bovendien zijn er vele leuke (culturele) uitstapjes naar de omgeving te boeken.
Enneh, mocht je niet op Varna maar op Sofia vliegen: vanuit deze stad gaat een rechtstreekse bus naar Varna, deze kost bijna niets en doet er een uurtje of 6 over. Een paar dagen Sofia is een aanrader, het is absoluut een van mijn favoriete steden!

Jenny
www.ikreis.net (met foto’s)

Hey Jenny,
ik denk dat je over maar één ding gelijk hebt.
Het zal inderdaad goekoper zijn in Bulgarije dan in Kroatië.
Men verondersteld meestal dat Kroatie ook heel goedkoop is maar de prijzen zijn net zo als hier.
Anderzijds … ik ga jaarlijks naar Kroatie en telkens is de temperatuur rond de 37°. Normaal regent het nooit (maar dat is wel een beetje afhankelijk van welk deel van Kroatie waarover we praten. Dalmatie, de kanten van Split, staat bekend voor het goede weer. Er is slechts één minder goed jaar geweest (2002) Istrie daarentegen is iets minder van weer.
Van waar wij verblijven is de luchthaven 3 km veraf … dus geen goedkope bus is nodig. :slight_smile: En cultuur en natuur … Kroatie staat er vol van. Heel de kust is een aaneenschakeling van cultuur en natuurparken. Dus ik denk dat je niet goed hebt opgelet toen je daar bent geweest.

KiCo

Hey Kico,

Bedankt voor je vriendelijkheid! :huh:
Kroatie heeft inderdaad een schat aan cultuur, daar heb je gelijk in, maar wat ik bedoelde te zeggen was dat de verscheidenheid in Bulgarije groter is. (Meer voor elk wat wils dus…)
Romeinse amfitheaters (ook in Kroatie), Byzantijnse kerken, resten van de Turkse overheersing, Orthodokse kerken enz., Bulgarije heeft het!

Jenny

Dag Jenny,
Ik denk dat we zo kunnen voortgaan :slight_smile:
Je moet maar eens even naar mijn site surfen. www.gotocroatia.com
Daar staat van verschillende steden de geschiedenis.
In Kroatie is er dus ook wel degelijk een grote diversiteit.
Bij de oudste kathedralen uit Europa, Fransciscaner kloosters, gebouwen uit Romeinse tijd, gebouwen uit het Byzanteinse rijk, Venetie heeft ooit Kroatie bezet gehad, Napoleon heeft ook zijn stempel gedrukt gehad in Kroatie en de Turken zijn hier ook op bezoek geweest. Er zijn zelfs nog werkzame aquaducten uit Romeinse tijd.
Ik kan zo best nog wel even doorgaan
Ik heb je site ook gezien (mooie site trouwens) en ik zag dat je blijkbaar ook alleen maar in Istrië bent geweest met een bezoekje aan Plitvice. Er ligt nog zoveel geschiedenis achter Istrie en ik zeg steeds dat de bovenkant van Kroatie (Dalmatie, Dubrovnik) veel mooier is dan Istrie. Blijkbaar kennen de meeste toeristen enkel dit stukje.

Kim

Ik heb inmiddels al geboekt en tis toch Gumbet geworden :slight_smile:
Bulgarije komt zeker nog wel een keer, maar ik vond de prijs van de reis ernaartoe toch een beetje tegenvallen… :frowning:

Veel plezier op je vakantie !
Lekker weer zal’t daar in ieder geval zijn :slight_smile:

KiCo