Originele vakantie voor twee

Lieve mensen,

Wie zit er vol met goeie ideeen? De komende zomervakantie ga ik met mijn vriend op stap, maar we komen er niet uit wat we allebei leuk vinden, omdat onze ideeen van vakantie nog al verschillen…

Ik wil veel wandelen in de bergen en dingen bekijken. Hij wil dat veel minder en ziet de lol er niet zo veel van in. Een actieve vakantie lijkt me ook wat, maar is meestal korter dan twee weken en ook dat is niet een geweldige optie…

Verder stelde hij voor om te gaan fietsen. Dat vind ik minder dan wandelen, maar ik heb nog nooit veel gefietst in een vakantie dus daar moet ik dan nog achter komen.
Moeilijk allemaal…

Wie heeft er nog ideeen?

Groetjes,

Joy

Hoihoi, weer even ik…is deze topic zinloos omdat ik eigenlijk ergens anders moet kijken om antwoord te krijgen op deze vraag?

Of misschien is er geen antwoord…

Grotejes,
Joy

valt mee Joy
je kunt het ook combineren.
Je kunt Oostenrijk nemen als perfect fietsland, zowel vlak als bergachtig (mountainbiken)
Daarnaast gebieden te over om het wat rustiger aan te doen.

Wandelen kan overal; elke plaats van enige betekenis heeft een VVV die wandelroutes uitzet.
kijk hier maar eens op:
http://www.brixen.org/

Originally posted by Joy@22-01-2004, 18:03:06
** Hoihoi, weer even ik…is deze topic zinloos omdat ik eigenlijk ergens anders moet kijken om antwoord te krijgen op deze vraag?

Of misschien is er geen antwoord…

Grotejes,
Joy **

Dag Joy …
Ik heb misschien een goed idee voor je.
Ga naar Kroatië. Daar heb je alles wat je zoekt.
Zelf ga ik jaarlijks naar Split.
Het weer is er super(tussen 30 en 40 zonder regen).
Er loopt een gebergte naast de kust … dus daar kan je gerust gaan wandelen. Er zijn tevens vele natuurparken die prachtig zijn zoals Krka, Kornati, plitvica, … en meer. Ook cultureel valt er veel te bezien. Kroatie staat vol met gebouwen uit de Romeinse tijd en later.
En 's avonds, bij een zalig briesje, en temperaturen van nog steeds 25° is het zalig om te wandelen langsheen de Middelandse Zee. De meeste mensen kuieren 's avonds rond wat zorgt voor goed gevulde terasjes en veel gezelligheid.
Natuurlijk is er voor je vriend ook heel wat te beleven. Strand, zee, watersporten, rafting, canyoning en discotheken waar je jezelf 's avonds kan uitleven.
Je kan steeds een kijkje nemen op de site www.gotocroatia.com waar je veel info kan vinden over het land.
Zelf kom ik er al meer dan 25 jaar … voor vele mensen is het een onbekend land maar de mensen die er geweest zijn, zijn laaiend positief.
Groetjes Kim

bulgarije!

o.a. rondom sofia kun je prima wandelen in de bergen. verder is er in sofia en plovdid een hoop te zien (cultuur) en kun je bij varna prima zonnen en watersporten beoefenen.

meer info

groet,
jenny

Dag allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Het is erg fijn om die mooie ideeen te lezen. We hebben ondertussen al besproken om naar Roemenie te gaan. We hadden ook een tip over de kanaaleilanden. Dat leek ons ook aantrekkelijk! Maar we hopen een auto te hebben voor de zomer of we moeten kijken of het lukt om er eentje te huren…Moet in principe wel kunnen, maar er zitten nog al wat maars aan.

Nogmaals heel erg bedankt!

groetjes van Joy