Ik heb jullie hulp echt nodig.
Ik wil deze zomer met mijn vriendin 1.5/2 weken op vakantie. Het liefst blijven we in Europa omdat we een klein budget hebben van 800eu per persoon.
Maar wat het lastig maakt is dat ik meer avontuur wil en mijn vriendin het liefst alle luxe van de wereld heeft. Vorig jaar hebben we 1.5 week in een hotel in Turkije gezeten maar dit was niet alles. We hebben al nagedacht over een roadtrip door Kroatië of Griekenland maar tot een echte beslissing zijn we nog niet gekomen.
Ik hoop dat jullie goede ideeën hebben, niks is te gek, alle tips zijn erg welkom!!!
Kroatië is een mooi land! Zelf ook met de auto geweest. Ik weet niet of je vriendin graag op een mooi strand ligt met alle luxe? Dan is Kroatië wellicht niet helemaal de juiste bestemming. Er zijn lang niet overal zandstranden en dit geeft dan meer het gevoel alsof je aan een meer ligt.
Griekenland vind ik zelf een tof land. Ik ben er nu zo’n 15 keer geweest, op verschillende eilanden. Al eens over eilandhoppen nagedacht? Dit is misschien niet zo goedkoop, ik heb er zelf ook geen ervaring mee, maar ik zie hierin wel mogelijkheden dat je avontuur kan combineren met luxe.
Wat wil jij zelf graag en wat wil je vriendin? Avontuur en luxe zijn brede begrippen.
Bedankt voor je snelle reactie! Mijn vriendin zit liever aan een meer dan dat ze op een strand ligt, dus wat dat betreft is Kroatië een heel goed idee.
We hebben besloten om op zoek te gaan naar één plaatsje (in Griekenland, Kroatië oid.). Vanuit dit stadje willen we dan de boel gaan verkennen door een auto of scooter te huren. Het ideale plaatje zou een idyllisch vissersdorpje zijn dat nog volop leeft en omringd wordt door mooie natuur of kleine dorpjes.
Als je een idee hebt van zo’n plaatsje hoor ik het heel graag!
Wat Kroatië betreft ken ik wel een dergelijk plaatsje: Umag. Zelf ben ik in deze plaats geweest, op een camping. Hier hadden we een stacaravan, niet ver van de zee. Een leuk plaatsje daar vlakbij is Novigrad. Klein maar wel bruisend, met een leuk haventje. Wanneer je gaat rijden, kom je grotere steden tegen zoals Pula en Porec.
In Griekenland ken ik zoveel leuke plaatsjes, dat ik eigenlijk niet weet waar te beginnen. De meeste ervaring heb ik met het eiland Kos. Hier zijn veel leuke dorpjes, maar niet per definitie vissersdorpjes. Zo heb je Zia, een dorpje in de bergen. Erg leuk en typisch Grieks, met Griekse avonden voor de toeristen. Kos is klein en je kunt gemakkelijk reizen over het eiland, wij deden dit met een scooter. Op Kos vind je ook natuurlijke warmwaterbronnen. Hiervoor moet je eerst een stuk door de bergen en op het punt dat je niet verder kan, ga je naar beneden, daar zijn de bronnen. Kos stad is druk, wij zaten in Tigaki. Omdat het een klein eiland is, kun je gemakkelijk van hier naar daar. Ook kun je bijvoorbeeld een dagje naar Bodrum of naar Nisyros, het vulkaneneiland (aanrader). Kos heeft echter niet een geweldige natuur, het is een beetje kaal. Als de natuur hoog op je lijstje staat, zou je naar Zakynthos kunnen kijken. Hier ben ik zelf ook geweest, erg leuk eiland!
Mijn zus heeft vorig jaar ook een rondreis door Kroatië gedaan, erg mooie natuur en kristalheldere meertjes. Misschien kun je ergens een leuke fly-drive boeken? Dan kun je luxe en avontuur met elkaar afwisselen, allebei blij
Denk ook aan Portugal. De Algarve heeft prachtige stranden en leuke dorpen en steden om te bezoeken.
Daarbij is het klimaat in de zomer mild, rond de 30 graden.
Tickets zijn makkelijk los te boeken, overnachten in Casa’s. Mocht je eens stukje willen rijden, boek een ticket naar Lissabon. Een mooie stad!