Bukit Lawang of Tangkahan?

De prijs voor de jeep van BL naar Tangkahan zou 600000 IDR zijn.
Dit is nog steeds de prijs?

Hallo Anne,

Ik lees net op het forum dat je vraagt om hoorapparaten mee te nemen naar Medan. Ik vertrek a.s. zondag (7-10) naar Medan. MIsschien kunnen we wat voor je meenemen?
Laat maar weten. We gaan naar Tangkahan (Jungle Lodge, Mega Inn was vol) en Jungle Inn te Bukit Lawang. We zijn erg benieuwd. Groetjes de dames

Dag dames

Mocht het nog lukken: ondertussen is de eerste lichting weg, maar we hebben nog een hoorapparaat en nog 2 doosjes batterijtjes (120).
Waar wonen jullie?
avandena@gmail.com
Wij wonen in Dendermonde - België.
We zouden heel blij zijn, mocht dit nog meekunnen.
Vele groeten
Anne

Dag dames

Mocht het nog lukken: ondertussen is de eerste lichting weg, maar we hebben nog een hoorapparaat en nog 2 doosjes batterijtjes (120).
Waar wonen jullie?
[EMAIL=“avandena@gmail.com”]avandena@gmail.com
Wij wonen in Dendermonde - België.
We zouden heel blij zijn, mocht dit nog meekunnen.
Vele groeten
Anne

Voor de reizigers die meer het echte wildlife willen ervaren kan ik Ketambe aanraden. Het is niet alleen stukken goedkoper, maar ook minder toeristisch. Bovendien worden de Oerang-utans hier niet gevoedered zoals in het opvangcentrum van Bukit Lawang en worden Olifanten niet misbruikt zoals in Tangkahan. In Ketambe ga je te voet de jungle in, nadat je het dorp met de bus hebt bereikt. Je ziet allerlei apensoorten, reptielen en insekten in het wild. De vegetatie is gevarieerd, geen rubberplantage zoals in Bukit Lawang. Je slaapt naast de rivier in een tentje en de gids maakt traditionele gerechten op een kampvuurtje, terwijl jij geniet van een plons in de rivier of zit te chillen in de warmwaterbron.
Meer info via mijn blog: Sarah Jane on the road: Sarah Jane in the Jungle
De website van de gids waarmee ik de jungle ben ingegaan: http://www.jungletrekkingsumatra.org/

Weet iemand hoe het inmiddels is gesteld met aanbod en prijzen?

Hallo,
Heeft iemand ervaring met het OV reizen van Medan naar Tangkahan?
En zo ja, kun je me daar wat meer over vertellen. Of dit te doen is met de bus en of er ook minibussen rijden vanaf het station Pinang Baris Terminal.
Klopt het dat de bus gaat tot Simpang Robert en vanaf daar met een bromfiets taxi verder rijd?