Budget voor ca 6 weken Peru

hallo,

ik overweeg om toch nog een lange en verre reis te boeken deze zomer, en Peru trekt me erg aan nav verhalen die ik daarover heb gehoord (en volgens mij vwb periode en klimaat het beste in juni-juli-aug). Ik kan alleen niet teveel geld uitgeven, heb nu eindelijk een ticket gevonden voor onder de 1000,- maar zou graag willen weten waar ik qua budget aan moet denken als ik er daadwerkelijk ben (ga backpacken, maar wil zoveel mogelijk doen!) Kan iemand een indicatie geven? Planning is om halverwege juni te vertrekken en eind juli weer terug (of wellicht in augustus)

gracias,
Leonie

Hola,

Das best een moeilijke vraag hoor,ik kan je ongeveer zeggen dat je voor 20 euro per dag, geslapen en geeten hebt en het kan voor minder ook ,hangt een beetje af waar je je bevindt .Maar gemiddeld genomen mag je dit tellen denk ik.

Ja ik denk ook dat 20 euro gemiddeld per dag heel goed in de buurt komt. Voor dat geld kun je slapen in goedkope hotelletjes (je kunt zelfs kiezen voor een eigen kamer), twee keer per dag uit eten (ik at vaak buiten die maaltijden, eten van de markt of stalletjes op straat, of kocht in een supermarktje wat yoghurt, muesli en op de markt wat fruit, als ontbijt); ongeveer drie lange busritten per week, en af en toe een lokaal toertje met een tour operator (bv. twee dagen Colca Canyon, twee dagen naar de eilanden in Titicacameer, enz), en nog een paar souvenirs kopen.
Wat betreft de Inca Trail: ik weet niet of je die wilt lopen en ook niet hoe duur die is. Maar dat komt dan wel nog bovenop die 20 euro per dag.

Je kunt geld besparen door in typisch Peruaanse restaurantjes of op marken te eten (2-3 euro voor een maaltijd) ipv de toeristische (al gauw 8-10 euro); goedkope hotelletjes te kiezen; niet de duurste busmaatschappij te kiezen; soms een nachtbus te nemen (scheelt weer een hotelovernachting, al kom je vaak wel brak aan); sommige dingen zelf met openbaar vervoer te doen ipv met een toerbedrijfje… bv. naar de Colca Canyon kun je ook zelf wel reizen, en naar de eilanden in het Titicacameer ook wel… je schijnt dan 's ochtends vroeg naar het haventje te moeten gaan en dan gaan daar ‘openbaar vervoer’ boten net zoals bussen, voor de bewoners. Maar ik moet zeggen dat toertjes vaak helemaal niet zo duur zijn voor wat je er allemaal voor krijgt: vervoer, gids, eten, overnachting, en lekker snel op de plek van bestemming, en je wordt vaak ook nog langs andere interessante plekken geloodsd, bv. klein kaasfabriekje, hot spring om in te badderen ofzo.

Ik denk wel dat die periode hoogseizoen is, wat misschien invloed kan hebben op prijzen.

Veel plezier! Peru is supermooi! (Foto’s op mijn website, Peru 1998 en 2006)
Cécile

Oja…noch ff dit…Euro vs dollar is weer heel gunstig !

hola y gracias! eea moet dus wel lukken tegen niet te hoge kosten. En idd, dollarkoers is heel gunstig nu. Heb inmiddels ticket geboekt, vertrek 19/6 en terug op 2/8 >>> dus nu echt gaan voorbereiden. wil idd (in elk geval deel van) Incatrail lopen, maar ben nogal lastminute dus moet maar ff bekijken wat beschikbaar is. Heb heeeeel veel zin in elk geval. Hebben jullie nog tips vwb dingen die ik niet mag missen (hostels/dingen te bekijken) hoor ik het ook graag, wellicht handiger via prive-bericht te doen.

:dag:Hoi Leonie

Wat ik nog wil toevoegen…Met Soyus of Peru bussen (is eigenlijk 1 bedrijf) kom je erg goedkoop tot in Ica…20soles (5euro) ,Ik denk nog verder ook maar hun verste bestemming ken ik niet!En deze rijden ongeveer om het uur ofzo…dus je hoeft niet te wachten haast. Ook zou ik af en toe een bus nemen overdag…Er zijn zoveel mooie dingen te zien ,die je snachts zou missen dan…Arequipa naar Cusco is wondermooi !
Veel plezier…oja vergeet uw warme kledy maar niet.:dag: