Klinkt als een gave reis.
Het ligt er helemaal aan hoe lang je in elk land blijft, hoeveel het je gaat kosten.
Kijk eens in deze thread hoe de vraagsteller het al heeft uitgerekend. Kan jij misschien ook ongeveer alvast doen.
Maar even heeeeeel simpel gesteld, denk ik dat je in de goede richting zit met je budget. Stel dat je 1500 euro per maand uittrekt, dan zit je aan 21.000 euro; dan heb je nog 4.000 euro voor vliegtickets. Misschien wat aan de krappe kant, maar dan moet je proberen met minder dan 1500 per maand toe te komen⦠
Ik vind het lastig inschatten omdat ik zelf meestal privekamers neem en geen hostels; maar aan de andere kant veel langzamer reis (ongeveer een land per maand) en dat is goedkoper.
Je zou denk ik kunnen rondkomen voor 1000 euro per maand of minder in landen als Nepal, India, Mozambique, Zambia, Peru, Ecuador, Colombia, Bolivia, als je inderdaad echt in hostels slaapt (of zelfs gratis via Couchsurfing.org bij mensen thuis). Dan houd je weer wat meer over voor de duurdere landen. Vooral Argentiniƫ en Braziliƫ zijn flink duurder (2x zo duur als Bolivia). En inderdaad Antartica; en voor Tibet gelden nu nieuwe regels las ik; dat je er alleen in komt als je met minstens 6 (?) van dezelfde nationaliteit bent, dus zou je een groepje moeten vinden op de een of andere manier. Botswana is volgens mij ook best prijzig.
Dus het is voor je kosten nogal een verschil of je 3 weken Bolivia en 3 weken Braziliƫ wilt doen, of 5 weken Bolivia en 1 week Braziliƫ, bij wijze van spreken.
Reken er inderdaad op dat tijdens Carnaval in Brazilië de prijzen van hostels en hotels vertienvoudigen in de populaire carnavalsteden (dit is niet overdreven⦠een hotel dat normaal US$10 kost, is dan echt US$100 per nacht). Wel verhuren veel lokale bewoners ook kamers, met wat geluk vind je iets voor US$25 of US$35 per nacht bij mensen in huis. Of met nog meer geluk, een gratis couchsurfing plek.
Die tienvoudige prijzen gelden overigens vooral voor Rio, Salvador, Recife, Olinda en misschien nog wat steden die bekend staan als populaire carnavalsteden. Ik ben geloof ik 3 of 4 nachten in Olinda gebleven en daarna naar een eiland gegaan, waar de normale prijzen golden en geen carnaval werd gevierd (het duurt 10 dagen ofzo).
Zelf vond ik het tijdens mijn reis van een jaar lang, wel fijn om onderweg ook af en toe een maand of langer te werken. Dat was een leuke afwisseling van alleen maar āleuke dingen doenā, want geloof het of niet, dat gaat vervelen. Weer een tempel, weer een mooi strand, weer een berg. Je raakt een beetje afgestompt en waardeert het minder.
Op een gegeven moment voelde ik me een parasiet van de maatschappij, en ook alsof mijn hersenen langzaam afstierven van het niet benutten. 
Met een afwasbaantje doe je natuurlijk nog steeds niet veel met je hersenen, maar dat gaf me wel weer het gevoel nuttig te zijn in de wereld. En daarna genoot ik weer met opgefriste blik van het reizen en leuke dingen doen, en kon ik weer veel meer onder de indruk zijn van dingen die ik zag.
Met Engelse les geven in Peru moest ik wel degelijk mijn hersenen weer flink aan het werk zetten, dat was echt superleuk en een uitdaging.
Natuurlijk kun je ook flink geld besparen door wat langer op een plek te blijven, vooral als je daar een kamertje kunt huren voor een maand of als je werkgever gratis accommodatie voor je heeft; en/of gratis eten (bv. als je in een restaurant werkt krijg je dat vaak wel). Ik weet niet of Zuid-Afrika zich leent voor werken, en of dat legaal mag. In Malawi werkten bij sommige hostels en hotels wel mensen uit Engeland ofzo.
Tijdens die uren dat je werkt heb je ook geen tijd om geld uit te geven. 
Bovendien is werken ook een leuke manier om heel andere kanten van een land en cultuur te leren kennen; je komt in aanraking met mensen die je als toerist nooit zou ontmoeten, en je maakt heel andere aspecten van een cultuur mee.
Studeren (een paar weken een taal leren bijvoorbeeld) kan ook een leuke onderbreking zijn van āalleen maar leuke dingen doenā; met daarna weer frisse waardering voor het reizen.
Nou goed, dit is hoe ik het persoonlijk beleef, het is voor iedereen anders natuurlijk. Maar misschien heb je er wat aan. Of als je onderweg na een aantal maanden merkt dat je verveeld raakt van alsmaar weer onderweg zijn, hotels zoeken, van een menukaart moeten kiezen⦠dan herinner je je dan mijn bericht, en denk je: hee ik blijf eens een tijdje op één plek, ik ga even een kamer huren met een fornuis zodat ik zelf kan koken, en ik ga eens even wat anders doen.
Veel succes met sparen en voorbereiden. Bij mij beginnen plannen te borrelen voor een reis van 4-6 maanden in 2014ā¦
Maar het moet nog even bezinken, of ik het echt dan wil, en waarheen dan.