Budget Thailand met kinderen

Wij plannen 3 maanden op reis te gaan met onze 3 kids, voorzover mogelijk willen we lowbudget reizen, en 3-4 plaatsen aandoen voor lange duur en vandaaruit dan af en toe wat gaan bezichtigen, we vragen ons echter af welk budget we moeten voorzien voor accomodatie, eten, af en toe openbaar vervoer, entreegelden enz. Heeft iemand ervaring in dergelijke reis? Alle info welkom ! Stephanie

dit scheelt waar in thailand je bent in het noorden en het oosten is het behoorlijk goedkoper dan in het zuiden met phuket als duurste plaats ik denk dat als je met kinderen reist je meer in restaurants zal eten dan bij straat stalletjes wat het wel wat duurder maakt, als je echt lowbudget leeft zal je met 25 euro per persoon uit kunnen komen maar ik denk dat rond de 40 euro meer reëel is

1 like

Ik zou met kinderen inderdaad niet de allergoedkoopste kamers nemen. Toch denk ik dat je voor 1000 euro per dag makkelijk rond moet kunnen komen met zijn vijven.

1000 euro per dag,Jenny? dat is wel wat veel!
Zoals de meeste mensen al hebben gezegd,kan je in principe met 800 bath goed toe komen.(hotel,eten,vervoer in de stad)
Moest je eventueel reizen met de bus of trein,dan moet je wel rekening mee houden dat je teminste 400 bath(bus) en voor de trein bv:Chiangmai wel 650bath moet bijrekenen bij de 800bath.
ff zeggen dat de inkom voor pretparken,natuurparken en dierentuinen in Thailand ook niet gratis zijn.(bkk 150bath dierentuin)natuurparken mag je wel rekenen op zo’n 200bath entree.

1 like

Typfout! Ik bedoel 100 euro per dag, dus 20 euro pp.

Bedankt :wink:

Het hangt er wellicht wel een beetje van af hoe oud de kids zijn. Pubers zijn doorgaans wat duurder dan onderbouwleerlngen.

Zijn het (erg) jonge kinderen dan zou ik me wel goed afvragen wat je ze aandoet, zeker als het low budget is en er bij de goedkope guesthouses niets of weinig voor hun te doen is en wat er in Thailand wel voor hun te doen is, te duur is. Ik heb afgelopen zomer weer (te veel) gezinnen gezien in BKK, Chaing Mai etc. met jengelende kleine kinderen die het zichtbaar niet naar hun zin hadden (behalve als er een flinke regenbui viel…).

Origineel gepost door jenny http://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons/viewpost.gif
Ik zou met kinderen inderdaad niet de allergoedkoopste kamers nemen. Toch denk ik dat je voor 1000 euro per dag makkelijk rond moet kunnen komen met zijn vijven.

Waar was het ook alweer ? Woonde je nou in Wassenaar, Bloemendaal of Blaricum , Jenny ?

Hans.

Hee Stefanie,

Om je te helpen ff heel globaal:

DUUR: Bangkok, Phuket, Ko Samui, Ko Chang 1000 baht en meer
GEMIDDELD: Chiang Mai, Hua Hin. rond 800 baht
GOEDKOOP: Chiang Rai, Kanchanaburi, en vele provincieplaatsen. rond 500 baht

Bij deze berekening ging ik uit van twee kamers (Een voor ouders, een voor kinderen), met eigen douche en toilet.
Het aangegeven bedrag is kosten per dag per persoon. Dus in Chiang Rai ben je in totaal per dag 2500 baht (ongeveer 59 euro) kwijt.

Wij weten niet waar je naartoe wilt, als je dat vermeldt, kunnen we het bedrag preciezer aangeven. Indien je aangeeft wat voor wensen er zijn (tempels bekijken, nationale parken, stranden) kunnen we tips geven welke plaatsen daarvoor budgettair interressant zijn.

In provincieplaatsen kan het zijn dat er geen of zeer weinig westerse restaurants zijn, dit lijkt me iets waar je met kinderen rekening mee moet houden.Zelfs een westers ontbijt kan in dit soort plaatsen on- of bijna niet vindbaar zijn.

Hans.

:chin:Vakantie van drie maanden 90000 Euro is toch wel veel van het goede lijkt me zolol2lol2lol2

Dus als je zegt € 20 ppp dag, dan bedoel je zowel volwassene als kind ?
Ik vind € 100 per dag echt wel veel als ik kijk wat ik hier in België uitgeef.

Hallo Hans,

Bedankt voor je reactie!
Het zou super zijn mocht je que locatie tips hebben. We willen vnl. dicht bij zee verblijven, onze kindjes zijn nog jong, dus we willen gewoon een relaxe reis houden. We houden van zee en strand, dus dat is onze eerste prioriteit. Nu, dat betekent niet dat we niets willen zien. Volgende interesse zal natuur zijn, parken, dieren, en natuurlijk ook het lokale leven proberen te ontdekken. We willen natuurlijk ook graag tempels en dergelijke zien bij wijze van afwisseling. Wij zijn ook wel culinaire liefhebbers ( mijn man is kok ), dus we zijn erg geïnteresseerd in de ‘echte’ keuken en niet de westerse keuken. Maar goed, het moet wel hygienisch blijven etc… En als er nog budget zou blijken te zijn dan zouden we ook wel een duikje willen nemen gezien we onze open water dive degree hebben.
Ik hoop dat ik je al meer een idee heb gegeven van onze reiswensen, dus bedankt voor elke nuttige tip!! Stephanie

Een lowbudget culinaire strandtip dan maar:

Prachuap Khiri Khan staat bekend om zijn seafood-restaurants:

Het gezelligste restaurant vind ik Phloen Samut Restaurant, maar er zijn er meer. Phloen Samut is een echt familierestaurant, je kunt aanschouwen hoe de hele familie (van oma tot kleinkinderen) zich met de gang van zaken bemoeit.

Bestel een vis, en je krijgt een hele vis (met graten) die op een paar plekken is opengesneden, en een halve of hele dag te drogen is gehangen in de zon. Daarna is de vis snel door een wok gegaan. De smaak is geweldig.

Naast Hadthong Hotel, waar je goed kunt ontbijten voor een vast bedrag,
staat een ander hotel, ik ben de naam kwijt, maar daar slaap je voor 300-350 baht. Basic, dat wel, maar met douche en toilet en TV (!) Uitzicht op de zee.

Ao Manao is een schitterend strand 2 km of een tuktukrit van 40 baht ten zuiden van PKK. Neem je paspoort mee, want het bevindt zich op een militaire basis. Onderweg steek je dan ook de landingsbaan over.
Het strand wordt 1x per week schoongemaakt door de militairen.
(Bijna) Geen toerist die er komt, vreemd, want dit is echt veel mooier dan het strand van Hua Hin.
Houd rekening met de plaatselijke dresscode: Zwem bedekt, dus met T-shirt aan, dit geldt niet voor kinderen. Er zijn goedkope eetstalletjes en een drankje kost echt weinig.

Hans.