Budget safari operators

Hallo,

Half september gaan we met z’n tweeen naar Tanzania. De planning is om dan 3 tot 4 dagen naar Tarangire en Ngorongoro te gaan (indien mogelijk met eigen tent). We vroegen ons af of er nog tips waren voor goede, betrouwbare en goedkope safari operators. Alvast dank voor eventuele reacties.

Met vriendelijke groet,

Jelle

Helaas, " betrouwbaar en goed" en “goedkoop” gaan niet samen in dit geval. Goedkoop is duurkoop, of een tegenvallende ervaring, zoals ik wel heb ondervonden. Slechte giods die niks van de natuur wist, slechte tent die niet goed sloot, een auto die elk moment uit elkaar leek te kunnen vallen… alleen de kok was goed. Dit was met Crown Eagle. Gelukkig had ik al een beetje kennis over de dieren door een eerdere safari, maar aan deze kerel had ik niet veel, behalve dat hij wel goed was in het spotten van de dieren, maar hij wist er verder niks van hoe ze leven en hun gewoontes enzo, zelfs de simpelste dingen zoals de reden dat zebra’s en wildebeast (gnoes) vaak samen migreren.

Geef net die paar tientjes meer per dag uit, en je hebt de ervaring van je leven, met goede gidsen die je fascinerende dingen kunnen vertellen, en verder een zorgeloze trip met goede verzorging. Bijvoorbeeld Sunny Safaris en Roys Safaris staan goed aangeschreven. Zijn net wat prijziger, maar you get what you pay for…
Die paar tientjes bespaar je in Nederland gemakkelijk door gewoon een keertje minder uit eten te gaan, nodig vrienden eens thuis uit i.p.v. naar de kroeg te gaan… en stop dat geld in een super safari!

Een extra manier om geld te besparen is om met een groep op safari te gaan en niet met zijn tweetjes. Dat laatste is natuurlijk VEEL duurder!

Foto’s en verhalen op mijn website…

Safari njema,
Cécile