Budget safari Tanzania

Hallo,

Wie is er bekend met een betrouwbare organisatie die budgetsafaris aanbiedt in Tanzania.
Ook zijn we opzoek naar mensen die ook op safari willen gaan in juli zodat er samen geboekt kan worden en dat de safari weer goedkoper maakt.

Alvast bedankt

Roys Safaris en Sunny Safaris staan goed bekend. Zijn misschien een paar tientjes per dag duurder dan anderen, maar het maakt een wereld van verschil welke operator je kiest. Ik had daar een foute keuze in gemaakt (Crown Eagle)… de gids wist niks van dieren, de auto viel van ellende bijna uit elkaar, de tent ook, alleen de kok was goed.
Dus spaar effe door en betaal dat extra geld, voor een geweldige ervaring.

1 like

P.S. Ter plaatse boeken kan goedkoper zijn maar dan moet je wel wat dagen uittrekken voor het vinden van een tour operator die plek heeft, goed is en op een gunstige dag vertrekt.

Hoi,

Wij zijn vorig jaar mei in Tanzania geweest en hebben daar een safari gedaan door de noordelijke parken. Wij hebben de safari uiteindelijk op advies van een collega geboekt bij Tanzania Adventure Travel.
Deze operator bood een aantal standaard safaris, maar het was ook mogelijk om zelf een safari samen te stellen. Wij hebben uiteindelijk voor het laatste gekozen hoewel dit wel een stuk duurder was dan een standaard safari.
De prijs van je safari wordt bepaald door het aantal personen waar je mee reist en de accomodatie. Kies je voor de zgn tented camps dan wordt je safari een stuk goedkoper. De keuze uit accomodaties is in de meeste parken redelijk beperkt. Bijna alle safari operators gebruiken dan ook dezelfde accomodaties. Het echte verschil wordt bepaald door de kwaliteit van je gids en natuurlijk de prijs.

Succes en groet,

Harold

Hallo,

Ik ben op pad geweest met www.afroriginaltours.com
Goed georganiseerde safari gehad.

Desiree is een Nederlandse en samen met haar tanzaniaanse vriend fay heeft ze dit safari bedrijf. Zij heeft contact met de klanten en hij doet de safari’s.
Je kan aan haar je wensen doorgeven, waar wil je heen, wat wil je zien, hoe wil je vakantie houden, kamperen of in lodges. Ze houdt overal rekening mee.
En Fay (of een andere driver) gaat mee als driver en gids. Hij weet heel veel van alle dieren en de natuur. Hij ziet dieren die je als reiziger bijna niet ziet. Hij spreekt goed engels en is erg vriendelijk.
Je kan altijd even een informatief mailtje naar haar sturen.

Hopelijk heb je wat aan deze info.

Vriendelijke groeten,

Tessa

Hoi,

ik ben destijds met Sunny safaris op pad geweest en het was geen succes, de gids kon alleen maar goed autorijden maar kon nog geen olifant ontdekken al stond 'ie voor zijn neus, de kok was dronken voor de maaltijd klaar was en ik moest met een wildvreemde een minitentje delen…even doorsparen en nu ik inmiddels in Tanzania woon kan ik afroriginal tours wel aanraden, fatsoenlijke prijs en een goede service, auto, equipments en betrouwbaar. Succes

1 like

Hoi,

ik ben destijds met Sunny safaris op pad geweest en het was geen succes, de gids kon alleen maar goed autorijden maar kon nog geen olifant ontdekken al stond 'ie voor zijn neus, de kok was dronken voor de maaltijd klaar was en ik moest met een wildvreemde een minitentje delen…even doorsparen en nu ik inmiddels in Tanzania woon kan ik afroriginal tours wel aanraden, fatsoenlijke prijs en een goede service, auto, equipments en betrouwbaar. Succes

Budget safari tanzania beschikbaar kan zijn op vele opties.

Kies backpacker lodge safari’s in Tanzania

Plan om te slapen in de begroting tentenkampen

Beslis om buiten te slapen nationale parken of natuurgebied en wildlife tours doen binnen die parken.

Budget safari is mogelijk in Lake Manyara, Tarangire National Park en Ngorongoro Conservation Area. Er zijn verschillende toeristische lodges ideaal om internationale diensten aan te bieden.

Serengeti er goedkope lodges en betaalbaar.

Hoi fjans, wij bieden onder andere budget safaris in Tanzania. We kunnen het programma zo invullen dat het past binnen jullie budgetwensen. Hoewel wij nog geen groepen hebben voor juli, kunnen we nu al uitkijken naar anderen met wie jullie eventueel op safari zoude kunnen. Indien je interesse hebt kun je contact opnemen. Bedenk wel dat de entreegelden vanaf juli 2013 omhoog gaan en safaris in zijn totaal ook duurder gaan worden.
Groetjes Marion

Wij hebben geboekt bij Outsight.nl. Wanneer je in Nederland boekt ben je wel wat meer kwijt maar bij problemen wordt je wel geholpen. Tented camps zijn de meest voordelige. Het leuke is dat je dan echt in de wildernis slaapt. 's Nachts lagen de buffels tegen onze tent aan te snurken. En douchen met een Olifant was ook een belevenis. Het is wat primitief maar blijft je leven bij.

De reisorganisatie ter plaatse was Karibu. Erg tevreden. Onze gids deed er alles aan om goed zicht te hebben op de dieren. Zo hebben wij een Luipaard op gepaste afstand gevolgd maar wel vooraan. Daarnaast alles gedaan om de Big 5 te zien wat ook gelukt is. Ook de tijd genomen om de eerste stappen van een zojuist geboren Zebra te kunnen zien.

De kok was geweldig en het was gezellig. Bespaar niet te veel want het is een belevenis die je niet veel zal meemaken. De entree in de parken wordt jaarlijks sterk verhoogd en langzaamaan onbetaalbaar.

Wellicht was het verstandig 3,5 jaar geleden te reageren, toen dit topic nog actueel was. @mod: Misschien is het handig oude topics een slotje te geven?

Het aanbod geldt natuurlijk nog steeds!