In juli en augustus ga ik samen met mijn vriend naar Tanzania voor 3 weken. Nu hebben wij een safaribureau gevonden, Hartebeest wat ons qua prijs wel iets lijkt. Nu wil ik graag weten of iemand ervaringen heeft met dit bureau?
De kosten zijn €572 euro/ 750 dollar. Is dat een goede prijs?
Alvast bedankt voor de reacties!
Excuus!
Wij gaan vijf dagen op tentsafari. Het bureau zoekt nog andere toeristen erbij om samen een groep te vormen en dan zou de prijs uit komen op 750 dollar per persoon. Eten, gids en tenten zijn daarbij inbegrepen, alleen de slaapzakken niet. Ik vond het persoonlijk een goede prijs, maar was vooral benieuwd of het bureau iemand bekend voorkwam.
Alvast bedankt voor de reacties!
naar welke parken gaan jullie,want die prijs kan anders echt niet uit,dan zitten er addertjes onder het gras. www.safari-gehandicapten.com
met vriendelijke groet,
ineke
Als touroperator ben ik niet op de hoogte van het bureau Hartebeest.
Om een goede vergelijk te maken of de prijs reeel is moet je even wat meer informatie geven.
Welke parken, hoeveel safari’s ziiten er in, slaap je in het park of net erbuiten,
hoeveel mensen zitten er tijdens de safari in de auto etc. etc.
Wat doe je de rest van de 3 weken??..
Kijk even op de site voor meer info of bel me even, 06 55 56 59 60
Met hoeveel personen wij zullen gaan is ons niet bekend. We gaan naar de Serengti, Manyara en de Ngorongoro Crater. Het eten is inbegrepen, maar ik weet niet precies waar we slapen. Dat staat ook niet in de mail. Ik ga nog even een mail sturen voor meer informatie. Ik wil wel zeker zijn van mijn zaak, want hij vraagt een aanbetaling dus dan is het wel belangrijk dat het goed is.
Voor de rest van de drie weken willen we gaan rondreizen en bijv. naar Zanzibar.
hallo,
als je naar dit soort parken gaat,kan het niet uit,geloof me,wij organiseren ook safari en dagtrips,dus mocht je intresse hebben,kijk op mijn website,voor prijs informatie kun je mij op mijn email aanvragen.
karibu sana,
ineke www.safari-gehandicapten.com
Ik woon in Moshi en wij organiseren ook safari’s.
Voor 4 nachten kamperen (in Lake Manyara buiten het park en bij Ngorongoro en Serengeti in het park) en met 7 personen (een volle auto dus) kan het wel voor $750 hoor.
Ik vind alleen 5 dagen voor die 3 parken best kort. Dat is echt een snellen safari, met lange afstanden en snel door overal waar je komt. Wij raden altijd 6 of 7 dagen aan, het is best veel rijden en zeker bij een kampeer trip moet je ook nog tenten etc opzetten.
Ik heb nog geen ervaring maar 5 dagen lijkt me inderdaad ook wel kort. Ik geloof dat wij 7 of 8 dagen hebben. Het zijn behoorlijke afstanden en de wegen zijn waarschijnlijk ook niet super.
Verder zou ik denk ik niet gauw met een lokaal buro in zee gaan zonder een paar referenties na te trekken.
Vraag ze anders om een paar email adressen van klanten in NL (of evt UK of zo).
Hallo,
Ik ben Ineke en woon in Moshi,aan de voet van de Kilimanjaro.
Ik ben het eens met Frans,5 dagen is kort en dood vermoeiend.De wegen zijn rafh road wegen,erge lange afstanden,dat wil zeggen dat een rit van 4 uur, misschien een afstand heeft van 120 km,dat is van groningen naar belgie,qua tijd,en je alleen in de middag een game drive kan doen,terwijl het dan warm is,en de dieren lui,die zijn het actiefst in de morgen.
Mocht je meer willen weten,kijk op mijn website www.safari-gehandicapten.com
Voordat ik mijn verhaal gedoen stel ik mezelf netjes voor.
Mijn naam is Fabian Derrick woon in Nederland maar ben geboren in Oeganda.Inmiddels woon ik hier al 14 jaar ben een nederlander met een tintje, tintje maar hoor hahhah.
Ik ben vertegenwoordiger van African Secrets Limited in Nederland.
Wij regelen onderander Prive of groep safari’s,Cross Country tours ,Ecotoerisme,Bergsport Birding,Strandvakanties,Familie tour Huwelijksreizen(zanzibar), reizen met u eigen wensen en nog veel meer.
Deze reizen regelen wij in oost Afrika,in dit geval is het Oeganda,Kenia, Tanzania,Rwanda en Zanzibar.
Ons hoofdkantoor is gevestigd in Oeganda(kampala) en hebben we ook nog 2 andere vestigingen één in Kenia(Nairobie) en Canda(Edmonton).
Ons nederlandse website word momenteel aan gewerkt.
Maar mocht er vragen zijn, feel free to ask kan ik ook meer toelichting geven.
Ik wil jullie wijzen op een disussie gaande op het Kenia forum over benedenstaande persoon die op verschillende fora voor zichzelf reclame maakt.
Hoe hij op met verschillende accounts actief is op Wereldwijzer, de wijze waarop hij mensen met eenvoudige vragen te woord staat en zijn lokale collegas, waar hij zelf ook gebruik van maakt in een nagatief daglicht plaatst.
Hij doet dit onder de naam African Secrets Tours, oordeelt U zelf over de integriteit en handelswijze van deze persoon in deze thread: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk
hoi,
Of de prijs redelijk is kan ik niet zeggen. Ik heb dezelfde tour gedaan, maar dan in 4 dagen en dat is inmiddels alweer 5 jaar geleden. De prijzen zijn vast gestegen.
en ik vond 4 dagen NIET te kort! het was precies goed voor mij. We zaten toen met 4 mensen in een auto + chauffeur. We konden dus alles perfect zien. We mochten het dak open maken zodat we op het dak konden gaan zitten. Te veel gereden? vond ik van niet, je ziet veel onderweg dus de tijd gaat snel voorbij. Ook vond ik niet dat we weinig tijd in de parken hebben doorgebracht. Bij ngorongoro wilde de gids nog langer blijven om de luipaard die we nog niet hadden gezien te zoeken, maar wij vonden het toen wel welletjes.
Misschien had ik nog een park meer willen zien, maar niet langer in dezelfde plaatsen.
Ik zou in iedergeval geen aanbetaling doen, maar volledige bedrag betalen bij vertrek van de tour.
Op mijn website kun je foto’s kijken en een verhaal lezen. www.elizabeth-ontheroad.nl