Budget per dag

Hoi allen,

Ik ben aan het oriënteren voor een reis in Israël (en Jordanië). Ik vroeg mij af op hoeveel budget ik moet rekenen per dag. Wat kost gemiddeld: overnachtingen, eten, drinken, reizen per OV en het bezoeken van historische plaatsen/ Dode zee?

Het zou mij erg helpen :slight_smile:
Moi

Voor overnachtingen in hotels moet je rekenen op gemiddeld euro 40 - 60 per nacht voor eenpersoonskamer. Wil je het goedkoper, dan moet je eens kijken op www.hostelworld.com.
Vlakbij de Dode Zee zijn hotels overigens een stuk duurder.

Wat betreft eten en drinken kun je het zo gek maken als je wil. Maar gemiddeld genomen is het wel goedkoper dan in Nederland. Wil je de kosten drukken, dan kun je voor het ontbijt in je hotel terecht (meestal bij prijs inbegrepen), voor de lunch ga je bijvoorbeeld naar een supermarkt. voor het diner kun je kiezen uit tal van restaurantjes.

Als je met de ov wilt reizen, dan is de bus veruit de beste optie. Reizen met de bus is niet duur. Zie egged.co.il- Home Page en je kunt van tevoren zien hoeveel een busrit kost.

De kosten van het bezoeken van historische plaatsen:

  • oude stad Jeruzalem –> gratis entree (maar verder liggen alle prijzen hier veel hoger, zoals te verwachten)
  • Dode Zee –> ligt er aan wat je wil (modderbaden, massage, zwemmen in Dode Zee), maar het varieert van euro 50-80. De spa in En Gedi is bijvoorbeeld veel goedkoper dan de spa in En Bokek.
  • Bij sommige plaatsen vragen ze entree (in de orde van 6 shekel - 20 shekel), maar je hebt ook genoeg plaatsen waar ze geen toegangsprijs vragen.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Bedankt voor je verhaal. Het is wel een duur land he… Ok, bedankt, ik zal het meenemen in mijn overweging om wel of niet naar Israël/Jordanië te gaan.

Israel is over het algemeen niet echt goedkoop. Dat betekent echter niet dat een budgetreis in Israel niet mogelijk is. Maar je moet dan een beetje vindingrijk zijn.
Israel is een klein land maar er is veel te zien. En dus een bezoek waard.
Maar het blijft natuurlijk jouw reis.