Brussel of Dusseldorf of andere buitenlandse vertrekplaatsen

Zit er nog verschil in prijs of je vanaf Dusseldorf of Brussel of Londen of andere grote steden in de buurt vliegt. Amsterdam heeft natuurlijk de Eco Tax waardoor Amsterdam duurder is.

De enige manier om daar achter te komen is door veel te zoeken op sites als ebookers.nl of cheaptickets.nl. Het verschilt echt per vlucht, al lijkt Amsterdam meestal wel aan de dure kant te zijn, terwijl Londen vaak juist bij de goedkoopste opties zit, Brussel en Dusseldorf zitten er meestal ergens tussenin. Maar het verschilt echt van vlucht tot vlucht, het kan zomaar zijn dat bij een bepaalde vlucht Amsterdam ineens toch de goedkoopste is. Welkom in het doolhof van vliegtarieven…

lol, :teeth:

lol,

van amsterdam naar bankok kost via cheapticket ruim 700 van dusseldorf naar bankok via airberlin 360…dus reken maar uit.
succes ermee

In juni naar Taipei kost vanaf Düsseldorf €835, vanaf Brussel €935, vanaf Londen €871 en vanaf Schiphol €793. Geen wereldschokkend verschil, maar Schiphol is dan toch wel degelijk de goedkoopste. Dus daarom, toch altijd even kijken, je weet nooit…

Als het verschil in ticket prijs tussen van Schiphol en Dusseldorf klein is ,kies ik meestal voor Dusseldorf, is wel verder om er heen te rijden, maar als je je auto lang gaat parkeren op het vliegveld haal je dat er wel uit. Toen ik in azie was had ik mijn auto bijna 2 maanden geparkeerd in Dusseldorf airport voor iets meer dan 100 euro, voor dat bedrag kun je op Schiphol minder dan 1 maand parkeren.

klopt, maar aangezien ik bij Haarlem woon, ga ik gewoon met openbaar vervoer/ iemand brengt me naar schiphol

Da’s dan wel al lang geleden, want tegenwoordig is het goedkoopste plaatsje al 59 euro voor 21 dagen. Heb afgelopen jaar ook gemerkt dat het daar duurder is geworden.

Vliegen vanaf plaatsen zoals Dusseldorf, Frankfurt of Parijs is relatief gezien goedkoper. Echter vergis je niet in de prijzen die je nog betaald voor een treinticket naar die plaatsen. Daarnaast is het vaak lastig een goede aansluiting te vinden. Waneer een vlucht bijvoorbeeld om 1200 uur vertrek vanaf Parijs redt je het niet om 's ochtends vroeg vanaf het midden van het land daar te komen. Dus zal je een hotelovernachting erbij moeten rekenen. En is dat het verschil nog wel waard?

Daarnaast heb je dan ook al een aantal reisuren erop zitten voor dat je aan je eigenlijke reis kan beginnen.

Ik ga aan het einde van het jaar richting Azie, maar heb toch voor Amsterdam als vertrekplaats gekozen ondanks dat de prijzen vanaf Parijs en/of Duitsland goedkoper waren.

Groeten!

Ja ik keek net op de website van Dusseldorf airport en het is inderdaad duurder geworden, in heb er in mei en juni 2008 twee maanden gestaan,dus das nog niet zo lang geleden en toen was Parking 23 super goedkoop, maar ik zag dat de tarieven voor alle langparkeerplaatsen 23, 24 en 25 nu gelijk zijn.

Hannover! Maar ja, da’s wel weer ver van Nederland vandaan.

heey

ik ben een tijd geleden vanaf Dusseldorf naar Helsinki gevlogen en dat scheelde aanzienlijk in prijs in vergelijking met de nederlandse luchthavens!

groetjes

In de meeste gevallen is vertrek vanaf Brussel of Dusseldorf een stuk goedkoper dan vanaf Amsterdam, zelfs voor bijvoorbeeld vluchten van de KLM vanaf DUS of BRU via AMS !
Schiphol heeft inderdaad de ecotax van 45 euro per persoon voor ICA-vluchten, maar nog meer taxen die BRU of DUS niet hebben.

Kleine correctie: JUIST voor vluchten van KLM via AMS! Want dan is het namelijk een vlucht met overstap in plaats van een directe vlucht, en dus goedkoper. Dat je na de overstap in exact hetzelfde vliegtuig zit doet er niet toe, in die redenatie is daar geen rekening mee gehouden.

Dat laatste WoO heb ik ook altijd vreemd gevonden. Het slaat eigenlijk nergens op, maar kan de oplettende reiziger wel wat centjes besparen.

Wat ik ook niet begrijp is, dat ik een retourtje D’Dorf - BKk met LTU/Air-Berlin in Nederland vaak goedkoper kan krijgen dan in Duitsland :wacko:

Goed neuzen voor het boeken, maar dat hoef ik hier niemand te vertellen :wereld:

Wat is binnenkort? En is er ook iets bekend over opstapplaatsen? 23 april moet ik namelijk die kant op…

Alvast bedankt :thumbsup: