Ervaringen met Dusseldorf International Airport

Hoe kun je het makkelijkst, snelst en goedkoopst vanuit Nederland naar Dusseldorf international airport reizen? Ik ben van plan vanuit Venlo te vertekken. Met nshispeed international ben je meer de 2,5 uur onderweg volgens de planner en via www.db.de 1 uur en 22 minuten en ben je veel goedkoper uit. Zit ik nou verkeerd te kijken of zie ik iets over het hoofd?

Ik vermoed dat Nshispeed de Venlo-Dusseldorf-Keulen trein niet kent, en die is in dit geval inderdaad veruit de beste.

Eerst naar Dusseldorf HbF en vandaar de S-bahn S7 (‘gratis’ omdat je een kaartje Venlo-Dusseldorf hebt inclusief alle voorsteden) naar de airport, den ik; deze Venlo-trein komt qua route niet langs Dusseldorf Airport station. De S bahn brengt je echt tot onderin de terminal (3), nadeel van het Airport-station is dat je vandaaruit nog 5-10 minuten met de gratis transfer-kabelbaan naar de terminal moet.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

PS Kaartje gewoon in Venlo op kaartautomaat kopen, heeft qua prijs geen zin om via Internet en/of DB te kopen

Weet iemand of je op Dusseldorf International Airport dollars kunt pinnen? Zoals dat op schiphol mogelijk is.

Ik reis altijd via Dusseldorf Airport als ik met het vliegtuig ga. Ik kom zelf uit regio Venlo en heb een bloedhekel aan Schiphol. Of je er dollars kunt pinnen weet ik niet, wij hebben daar wel nog gewisseld bij een wisselkantoor toen wij naar Amerika gingen maar of er dollars uit de muur komen weet ik dus niet.

Ik vind Dusseldorf een erg fijn vliegveld, het is groot maar toch nog overzichtelijk. Als je vertraging hebt is er nog genoeg te beleven. Ben ook wel eens vanuit Weeze vertrokken maar daar is niets te beleven.

Puur vanwege nieuwsgierigheid: vanwaar die bloedhekel aan Schiphol? :slight_smile:

Vind het erg groot en onoverzichtelijk. Parkeerplaatsen liggen heel ver van de vertrekhal voor het lang parkeren. De bussen gaan niet zo vaak als ze zeggen dus je staat met heel veel mensen en heel veel koffers 20 minuten lang in een busje gepropt.

Verder moet ik daar bij het inchecken altijd heel erg lang wachten terwijl er heel veel balies zijn waar iemand achter zit maar die gewoon niet open zijn.

Helaas heb ik andere ervaringen met Duesseldorf. DE kritiek op schiphol klopt wel. Echter Duesseldorf heeft een ander probleem. De Duitse politie. En met name bij het uitchecken. Men noemt dit routinematige controles. Toch plaats ik een aantal kanttekeningen

• er worden uitsluitend buitenlanders uitgehaald. Ook Nederlanders.
  • degenen die voor routine controle in aanmerking komen kunnen extra lang op hunkoffer wachten
  • later wordt duidelijk waarom. De Duitse politie wacht al.
  • personeel dat de incheck doet tipt de politie

Allemaal prima als het gaat om verboden zaken. In mijn geval ging het om ca 20 cd’s. Beneden 400 euro. Legaal gekocht in officiele winkels in Bangkok. Met de bon erbij. Dus niet zoals meneer agent beweerde roofkopien. Ik zit zelf in deze branche en ken het verschil beter dan dit soort “experts”. Toen deze overijverige agent uiteindelijk zijn fout inzag gaf hij toe dat ltu personeel in bangkok dit al bij de scan gezien had in Bangkok.En de tip had dorgegeven. Dus klaag over schiphol dan is mijn advies doe eens duesseldorf. Overigens bedank ik air berlin ook. Waardeloos

Prima vliegveld dat Düsseldorf Airporten ook nog eens goede hotels in de buurt. Vanaf Anrhen (mijn woonplaats) ook prima te doen.

Reisbeer

Ik vlieg bijna altijd vanuit Duitsland. Korte trips vanuit Weeze en de verdere trips meestal vanuit Dusseldorf International. Prima vliegveld! Erg overzichtelijk, goede faciliteiten. Voor mij liever Dusseldorf dan Schiphol (beiden liggen ongeveer even ver van waar ik woon).

Zeer tevreden over Dusseldorf. Woon in Noord-Nederland en Schiphol is dichterbij maar vlieg met voorkeur vanaf Dusseldorf. En ben ook zeer tevreden over Air Berlin, kan KLM nog heel wat van leren.

:chin:Dusseldorf is niks mis mee om van te vertrekken vaak zijn de prijzen ook iets lager als van af schiphol als ik naar bkk vlieg>>>
Schiphol is weer makkelijker bereikbaar met de trein van af Eindhoven :thailand::cambodia: