Treinstation Dusseldorf vliegveld?

Beste mensen, ik kan weinig informatie vinden over het nemen van de trein vanaf Dusseldorf Flughafen naar Nederland.

Ik heb nog wel begrepen dat Duss.Flughafen een treinstation bezit, maar waar is die dan? Direct op het vliegveld zelf of kilometertje vandaan?
Heeft iemand ooit de trein genomen vanaf vliegveld Dusseldorf naar Nederland? Kan ik ook op het station zélf kaartjes kopen?

En heel belangrijk: hoe reis ik het goedkoopste met de trein vanaf dit vliegveld?

Alvast bedankt!

Hoi BB,

>maar waar is die dan? Direct op het vliegveld zelf of kilometertje vandaan?

Min of meer het tweede, MAAR je hebt vervolgens een gratis ‘zweeftreintje’ naar alle vliegveld-terminals. Doet er ongeveer 8 minuten over naar terminal A/B en 10 minuten (dus 2 extra) naar terminal C waar veel lange-afstandsvluchten vertrekken.
Alleen als je vanuit Zuiden komt kun je ook op D-HbF uitstappen en dan S7 nemen naar de airport, die komt direkt onder terminal C uit maar als je A/B moet hebben is het weer of een stuk lopen ofwel die zweeftrein.

Je neemt vanuit NL eerst de ICE trein naar Duisburg, elke 2 uur, en daar stap je over op trein richting Düsseldorf die op Flughafen stopt want dat ligt ten noorden van Düsseldorf-stad. Zo’n trein gaat minstens elke 20 minuten dus nooit lang wachten bij aankomst op Duisburg.

>Kan ik ook op het station zélf kaartjes kopen?
Ja maar zonder ICE reservering want dat moet 24 uur ofzo vantevoren. Reis je buiten de spits dan is er op de route Duisburg-Arnhem meestal wel een unreserved stoel te vinden, in de spits kun je de pech hebben dat je dat uur moet staan. Dus beter vantevoren kopen, is ook veelal goedkoper.

>hoe reis ik het goedkoopste met de trein vanaf dit vliegveld?
Door vantevoren via Internet te boeken, op www.bahn.de of www.nshispeed.nl. De goedkope kaartjes zijn voor ICE treinen buiten de spits en ook alleen voor die trein geldig, dus heb je vluchtvertraging dan is het geld kwijt. De dure kaartjes zijn zelfde prijs als wat je op station c.q. uit de kaartautomaat krijgt en voor alle treinen geldig (alleen de reservering is dan voor 1 trein.)
Zelf heb ik gewoon kaartje Amsterdam-Düsseldorf HbF genomen omdat het in prijs vrijwel niets scheelt met Düsseldorf Flughafen, dan heb je geen gezeur met de computer die weer moet snappen dat de stoelreservering van/tot Duisburg is. Flughafen zit echter ook in de NS/DB systemen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya] - 2 weken terug uit Azië via Düsseldorf

Hey Erik,

Da´s nou ´s goede informatie! Ontzettend bedankt voor de uitgebreide uitleg.
weet nu een stuk meer, ik dacht bijv. dat tickets kopen via kaartautomaat net zo duur zouden zijn als via internet. Ik bedoelde eigenlijk de treinreis vanaf Dusseldorf naar Helmond, maar maakt niet uit, want info over de terugreis moest ik ook weten.

KLopt het trouwens dat je ook gewoon de trein kunt nemen tussen Dusseldorf flughafen en Hbf? Want als ik route uitstippel van Flughafen naar HBf moet ik op sppor 4 de trein nemen met de Regional Express. En op HBF weer overstappen voor de trein naar Venlo.
Er staat niet zoveel info op betreffende websites, dus vandaar mijn vraag.

Wederom bedankt!

Saludos, Monique

Hoi Monique,

Ja hoor. En Dusseldorf HbF - Venlo heeft geen reserveringen dus dat scheelt ook weer. Je zou ook gewoon vanaf terminal C de S-bahn 7 kunnen nemen, die gaat naar HbF; dat scheelt je dan weer de zweeftram naar het treinstation.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

vanuit venlo gaat er een trein rechtstreeks naar Dusseldorf. 1x per uur.
Weet alleen niet hoe je bij de luchthaven moet komen, maar zal wel niet moeilijk zijn.
Op station Venlo kun je duitse kaartjes kopen met o.a. Schoner Tag of Schones Wochenende, weet niet wanneer je gaat, volgens mij zijn ze door de weeks na 09.00 uur geldig, maar die kosten iets van 32 euro en mag je door heel nordrhein westfalen reizen met maximaal 5 personen op dat kaartje. Dus dat is ook misschien een idee? Je moet wel een zusatzticket kopen, maargoed, die zitten dus in die speciale duitse automaat, bij het loket betaal je veeeeeell meer. Succes