Etihad vanaf Dusseldorf???

Volgend jaar weer naar Thailand met het gezin. Ben me nu al een beetje aan het voorbereiden voor het boeken van de tickets. De kids zijn dan 12 en 13 en betalen dus het volle pond. Ook nog eens in juli/augustus dus wederom de hoofdprijs.
www.skyscanner.nl is een prima site om prijzen/tijden te vergelijken. Nu zie ik opeens ook Etihad airways er tussen staan met vertrek vanaf Dusseldorf. Prijzen vergelijkbaar met Emirates vanaf Dusseldorf. (= voordeliger dan vanaf AMS in die periode). Via skyscanner is er ook een link naar de site van Etihad. Daar kan je dan rechtstreeks boeken. Gaat voor mij nu nog niet op want ons vertrek is volgend jaar op 20/21 juli en retour op 11/12 augustus. Kijk ik echter op www.etihadairways.com dan staat Dusseldorf niet in het rijtje met “origins”. In de routemap echter weer wel, en klik je dan verder dan is Dusseldorf weer verdwenen.
Vliegt Etihad nu wel of niet vanaf Dusseldorf, komend voorjaar? Lijkt mij een prima ontwikkeling, weer een concurrent erbij

Etihad vliegt momenteel nog niet vanaf Dusseldorf…(alleen vanaf Frankfurt & Munchen).

Dat is juist het vreemde Dave.

Hier staat Dusseldorf er wel tussen; http://ey.innosked.com/(S(1x3jir55sridxwyzjkjn3245))/Default.aspx

Ik heb het al gevonden!
Goed nieuws;

Vanaf december kan je met Etihad Airways rechtstreeks naar Abu Dhabi. Vanaf hier kan je door naar diverse Aziatische bestemmingen. Luchtvaart experts verwachten dat de extra concurrentie positieve gevolgen zal hebben voor budgetreizigers. Prijzen naar Aziatische steden zoals Bangkok en Singapore vanaf Dusseldorf zullen waarschijnlijk omlaag gaan.
Etihad zak in eerste instantie vier keer per week met een Airbus A330-300 vliegen, voor de zomerperiode van 2012 zal er zelfs dagelijks gevlogen worden. Op dit moment vliegt Etihad al vanaf Brussel maar met de nieuwe route willen ze Duitsland en het oostelijke deel van Nederland bedienen.

(bron www.aroundtheglobe.nl)

Ja, ik heb het bericht nu ook gevonden…

http://luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airlines/Etihad_Airways_vanaf_D%c3%bcsseldorf_rechtstreeks_naar_Abu_Dhabi

Pas op met Skyscanner boekingen! Nadat je je betaling hebt bevestigd en de boeking nog moet worden uitgevoerd, betekent dit dat als er iets fout gaat in de boekingsystemen, je je geld kwijt bent en je met verkeerde boekingen kunt blijven zitten. Uit eigen ervaring en telefonische navraag bij Skyscanner, blijkt dit gewoon te kunnen gebeuren. Skyscanner geeft aan geen verantwoordelijkheid hiervoor te nemen, alhoewel hun eigen systemen deze boekingsfout maken, met het argument dat zij slechts een bemiddelaar zijn. Skyscanner verwijst je door naar de airlines waar het foutieve ticket is geboekt. Deze airlines verwijzen echter weer terug naar Skyscanner, omdat zij de boekingsfouten maken.

:chin:Jammer dat ze niet voor Eindhoven kiezen :thailand::cambodia:

Hoi allemaal,

Zondag een ticket geboekt bij China Airlines (via ebookers) voor periode februari-maart voor slechts 700 euro. Rechtstreeks en vanaf Amsterdam; leek me een goede deal!:cheer:

Boek vanaf Düsseldorf de vlucht naar BKK met Air Berlin; >>>
deze zijn uitbesteed aan Etihad maar met de condities van AB!
1 Stop-over in Abu Dabi met korte wachttijd.
Voordeel: Via AB kunje veel meer bagage meenemen tegen zeer aantrekkelijke prijzen.

Succes, RobenMieke.

Wij vliegen deze zomer vanuit Düsseldorf met Etihad Airlines met ons gezin. Ik heb de vlucht geboekt via hun eigen website, als je zeker wil zijn kan je ook telefonisch boeken via hun call-center (ook in je eigen land, ik heb naar Brussel gebeld). Neem daar dus eens een kijkje, vermoed dat dit ook de voordeligste manier is.

De vlucht naar Abu Dhabi is inderdaad uitbesteed aan Air Berlin.

Grtn,
Cindy

Goede ontwikkeling inderdaad. Toen wij een paar maanden geleden boekten voor onze Thailand-trip in mei/juni, was Etihad vanaf Dusseldorf ook al te boeken. Was toen wel iets duurder dan Emirates vanaf Dusseldorf. Dus uiteindelijk voor Emirates gekozen (550 euro retour pp). Maar mooi dat er (meer) concurrentie is!

Ik zag trouwens ook tickets Dusseldorf-Bangkok retour voor net iets meer dan 400 euro (mei/juni). Maar dat was met Egypt Air via Cairo, met een ontzettend lange overstaptijd in Cairo…

Iets off-topic: ik vind www.kayak.com handiger voor het vergelijken van ticketprijzen dan Skyscanner. Je kunt namelijk heel flexibel zoeken: oa verschillende vliegvelden selecteren voor de heen- en terugreis. Bijv. van Amsterdam OF Brussel OF Dusseldorf OF Keulen vertrek en aankomst in Bangkok OF Kuala Lumpur. Hij zoekt dan alle combinaties uit. Als het bijv. het goedkoopst is om van Brussel naar Bangkok heen te gaan en vervolgens van Kuala Lumpur naar Amsterdam terug dan laat Kayak dat zien. En dan zoekt-ie ook nog in een hele ruime periode (bijv. in die week heen, en in die week terug, ongeacht de exacte datum). Boeken doe ik dan meestal weer direct bij de aanbieder van de vlucht (Emirates, Etihad, etc) en niet via een externe ticketsite…

Dat is maar de vraag of dit een goede ontwikkeling is. Tevoren had je een directe vlucht Dusseldorf-Bangkok met AirBerlin; die had ik geboekt. 3 weken tevoren heeft AirBerlin hem omgezet in een vlucht met Etihad via Abu Dabi, waardoor ik 8 uur langer onderweg ben en 12 uur later aankom …

Inderdaad vanaf Dusseldorf vlieg je eerst met Air Berlin naar Abu Dhabi.

Niets mis mee.

Check maar op de site van Etihad.

Wij hebben net tickets gekocht naar Bangkok vanaf dusseldorf naar Bangkok met de Etihad. Tussenstop in Abu Dhabi van 1.20 uur. Wij vliegen volgend jaar juli, nu voor maar 693 euro. Beide vluchten zijn geheel door Etihad.

Vliegen ze in de toekomst niet meer uit Brussel?(zou echt jammer zijn)wat gebeurd er dan met de bestaande route Brussel-Abu Dhabi? word die opgedoekt?

Wij vliegen altijd met etihad naar koh samui. Wij kijken wel wat de voordeligste luchthaven is. De ene keer brussel de andere keer dusseldorf. Maar beide blijven. Het goedkoopste boek je rechtstreeks op de site van etihad. En dit is altijd prima in orde. En mocht er een probleem zijn wordt deze opgelost. Een zeer goede organisatie.