Ervaringen Dusseldorf airport terug naar Nederland

Hallo,

Ik heb onlangs een open-jaw ticket geboekt, wat inhoud dat ik terug vlieg op Dusseldorf.
Nu vroeg ik mij af wat ik ongeveer voor de overstap tijd tussen landen en vertrek op Dusseldorf Flughafen moet rekenen.

Ben je daar een 1,5 uur druk mee, of nog langer?

Ik lees op verschillende plekken ook dat je via Düsseldorf Hauptbahnhof hoort te reizen met de S-bahn. Maar de reis die de NS aanbied is via Duisburg Hbf. Zijn dit verschillende reizen of is het uiteindelijk dezelfde reis?

Hoi hoi,

Je vraag is niet al te duidelijk. Bedoel je met “tussen landen en vertrek” een 2e vlucht of trein? Indien trein dan is 2 uur veiliger, en niet alleen vanwege eventuele vluchtvertragingen.
Er zijn twee routes per trein naar de airport. Die heeft terminals A, B en C; beetje zoals Schiphol hal 1-4, ze liggen tegen elkaar.

  • Terminal C heeft in de kelder een S-bahn station, de S-bahn brengt je naar DUS HbF station (in ongeveer 20 minuten meen ik) en aldaar heb je de ICE naar Nederland, via Duisburg-Oberhausen
  • Alledrie de terminals, maar A is kortste reis, hebben de ‘Skytrain’ gratis kabelbaan. Die brengt je naar parkeerterreinen maar ook naar Dusseldorf Flughafen stationnetje. Dat ligt tussen Duisburg en Dusseldorf HbF in. Pak je deze dan neem je eerst stoptrein of Regio Express naar Duisburg en dan diezelfde ICE. Skytrain vanaf terminal C is zo 15 minuten naar station, vanaf A is het iets van 8-10 minuten.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik,

Ik zie dat mijn vorige reactie niet door is gekomen!

Dank voor de info, ik heb mijn ticket voor de trein kunnen kopen :slight_smile:

Via Wereldwijzer app