Bruiloft bij Lake Turkana

Hallo allemaal,

Ik zit momenteel een beetje met een dilemma.
Een hele goede vriendin van mij trouwt in maart volgend jaar in Nachukui met haar Keniaanse vriend. Nachuki is een klein dorp aan Lake Turkana. Ze wonen momenteel allebei in nederland, maar ze willen daar trouwen omdat zijn hele familie daar nog woont.
Nou lijkt het mij een prachtige ervaring om daar bij te zijn, maar nu ben ik gaan twijfelen omdat ik niet weet of dit gebied wel veilig is. En hoe we het het beste kunnen gaan doen aangezien we er dan natuurlijk ook een mooie vakantie van willen maken (het is niet toeristisch en ook niet de kant op van de meer toeristische gebieden).
Ze stelden voor om met het vliegtuig van Nairobi naar Lodwar te vliegen en vervolgens met een 4x4 naar Nachukui te rijden.
Dus eigenlijk een paar vragen:

• Heeft iemand enig inzicht in de veiligheid in dit gebied en of daar goed te reizen is
  • Iemand suggesties voor de verdere invulling van de vakantie aangezien het dus niet in de toeristische gebieden ligt? Rondreis/safari vanuit nederland regelen met touroperator of iets anders?
  • Is maart een goede tijd om naar Kenia te gaan? (ivm met het beginnende regenseizoen in april)

Ik stel deze vragen uiteraard ook aan de bruid in spe maar ik was ook wel benieuwd naar jullie ideeen en ervaringen.

Alvast bedankt!

Yellowgirl, als je besluit naar Lodwar te gaan en naar het dorp waar de vriend van jouw vriendin gaat trouwen, maak je daar een ervaring mee die geen enkele toerist op safari meemaakt. Een echte autenthieke ervaring. Dus niet in een busje met het dak eraf door een safaripark rondrijden met nog 10 andere busjes op zoek naar een leeuw…nee, het ECHTE Kenia, dat maar weinig toeristen ooit zien als ze naar Kenia gaan.
Ik ben daar zelf nooit geweest, de regio waar jij het over hebt, maar ik heb wel ooit rondgereden in Kenia in totaal niet toeristische gebieden en ik kan je verzekeren dat dat onvergetelijk is!
Ik ben daarna nog vele malen in Kenia geweest, maar heb nooit meer zulke ervaringen mee mogen maken.
Misschien zie je die leeuw niet en misschien ook wel geen neushoorn, maar je ziet zo ontzettend veel andere dingen en mensen, die een ander nooit zal meemaken op vakantie.
Voor het toeristisch Kenia gevoel zou je er een weekje aan de kust achteraan kunnen plakken, Mombasa ofzo en vandaar uit een safari doen, maar ik weet bijna zeker dat dat een bleke ervaring is na wat je daar in het hoge noorden hebt meegemaakt:-)

Ik ben het volledig met Saada eens!!!
Als je daar de kans toe hebt, moet je dat zeker doen.
Die streek heb ik ook nooit eerder gedaan, maar wel andere streken waar geen toeristen komen en dat is inderdaad echt onvergetelijk.
Geen slecht idee om er eventueel een strandvakantie aan toe te voegen terwijl je daar dan toch bent.
Veel succes!

Trudi

>>>Ik lees dat je naar een vriendin wil die trouwt in Nachukui waar jij het over hebt is een nicht van mij. Wij gaan met 15 ooms en tantes daar een week naar toe om deze bruiloft mee te maken. Dit lijkt ons inderdaad een geweldige ervaring. we zijn volop ideen aan het uitwerken om daar samen wat moois van te maken. Wij maken eerst een safari en gaan dus daarna naar de bruiloft. Als ik reacties lees denk ik dat we een goede keus hebben gemaakt om eerst de vakantie te houden en daarna de bruiloft. Wij verheugen ons er erg op. We treffen je daar dus wel

groetjes Sjaak.>>>